ناوگان حمل و نقل استان با کاهش ۵۰ درصدی مسافر روبرو است
ناوگان حمل و نقل استان با کاهش ۵۰ درصدی مسافر روبرو است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس گفت: عمر ناوگان حمل و نقل استان بالاتر از حد میانگین استاندارد و سن کشوری است و در تبصره ۱۸ بودجه ۱۴۰۰ پیش‌بینی شده تا وام‌های ۱۱ درصد برای بهسازی ناوگان مینی بوسی دریافت کنیم.

به گزارش پگاه خبر؛علیرضا سیاهپور صبح امروز  در مراسم گرامیداشت روز حمل و نقل اظهار داشت: با هدف ارج‌ نهادن به این خدمات ۲۶ آذرماه به عنوان روز حمل و نقل معرفی شده و در گرامیداشت این ایام و روز راهداری نیز هفته‌ای به همین نام نامگذاری شده است.
این مقام مسئول تصریح کرد: یکی از چالش‌های اساسی اداره کل راهداری و حمل و نقل فارس کمبود منابع مالی است و علی رغم تمامی تحریم‌ها اعم از تامین لاستیک، قطعات خودرو و خود تحریمی برخی صنوف اما رانندگان با جانفشانی و ایثار فعالیت خود را در عرصه های مختلف انجام می‌دهند.
وی با بیان اینکه ۲۲ میلیون بار در ۹ ماهه گذشته در یک میلیون و ۶۰۰ هزار بارنامه در ۱۰۰ مقصد فارس توسط اداره حمل و نقل جاده ای در استان جا به جا شده است، افزود: همچنین در همین مدت ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار مسافر با ۵۴۰ هزار سفر اتوبوسی انجام شده است که به دلیل ویروس کرونا با کاهش ۵۰ درصدی رو به رو بودیم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس گفت: عمر ناوگان حمل و نقل استان بالاتر از حد میانگین استاندارد و سن کشوری است و در تبصره ۱۸ بودجه ۱۴۰۰ پیش‌بینی شده تا وام‌های ۱۱ درصد برای بهسازی ناوگان مینی بوسی دریافت و در این راستا در تلاش هستیم تا از ظرفیت دولت و مجلس کمک بگیریم.
سیاهپور در ادامه با توجه به آغاز فصل زمستان و روز راهداری گفت: ۷۰۰ راهدار برای ایمن بودن محورها و ارائه خدمات در محورهای استان مشغول به فعالیت هستند.
وی با بیان اینکه ۱۲۱ نقطه پرتصادف و ۴۹ نقطه دارای تصادف در سطح جاده‌های استان فارس داریم، اظهار داشت: تا کنون ۷۴ نقطه از این نقاط کاملاً استاندار سازی شده و ۲۱ نقطه نیز در دست احداث است که مابقی نقطه پرحادثه در باند دوم است که با تزریق منابع مالی تسریع شود.
وی با بیان اینکه امسال با شناسایی نقاط اولویت‌دار در سراسر استان و بر اساس مصوبه کمیسیون ایمنی راه‌های کشور که به استان‌ها ابلاغ شده حذف ۱۳ نقطه حادثه خیز و پرتصادف در دست اداره کل حمل و نقل جاده‌ای است که تاکنون تعدادی از آن اصلاح شده است، افزود: تمام اقدامات برای آشکار سازی و ایمن سازی این نقاط مانند نصب تابلو، آینه و خط کشی انجام شده است.
سیاهپور ادامه داد: با کمک حمل و نقل هوشمند و نصب سامانه های تخلف که ۱۴۵ مورد بوده است، ۴۵ سامانه در یک مقطع با حرکت جهادی و با پیگیری ارتقاء در محور شیراز_اصفهان در دست اقدام داریم و برای همگی آن ها کد تخلف پلیس صادر و تا انتهای هفته آینده صورت می‌گیرد. همچنین ۸ سامانه توزیع در حال حرکت برای کنترل باربر و تناژ اضافه به کمک سامانه هوشمند آمده است.
انتهای پیام/ابراهیم عباسی

ناوگان حمل