ثبت صدور، تأیید و انتقال چک‌های جدیدبا دستگاه خودپرداز
ثبت صدور، تأیید و انتقال چک‌های جدیدبا دستگاه خودپرداز

به گزارش پگاه خبر؛بانک مرکزی اعلام کرده است که تایید و انتقال چک‌های جدید تمامی بانک‌ها از طریق خودپردازهای بانک ملت برای مشتریان آن بانک، امکانپذیر است؛ علاوه بر این دارندگان دسته‌چک‌های صادر شده از سوی بانک ملت، می‌توانند نسبت به دریافت خدمت ثبت چک از طریق خودپردازهای این بانک اقدام کنند. پیش از این، […]

به گزارش پگاه خبر؛بانک مرکزی اعلام کرده است که تایید و انتقال چک‌های جدید تمامی بانک‌ها از طریق خودپردازهای بانک ملت برای مشتریان آن بانک، امکانپذیر است؛ علاوه بر این دارندگان دسته‌چک‌های صادر شده از سوی بانک ملت، می‌توانند نسبت به دریافت خدمت ثبت چک از طریق خودپردازهای این بانک اقدام کنند.
پیش از این، دسترسی به سامانه صیاد و دریافت خدمات ثبت صدور، تایید و انتقال چک از طریق اینترنت بانک، موبایل بانک، برنامک‌های موبایلی و شعب بانک‌های عامل امکان‌پذیر بود و در حال حاضر خودپردازهای بانک ملت نیز به خدمات سامانه صیاد مجهز شده و آماده خدمت‌رسانی به هموطنان است. گفتنی است علاوه بر خودپردازها، درگاه‌های کیوسک غیرنقدی این بانک نیز به زودی به سرویس‌های سامانه صیاد مجهز می‌شوند.

همچنین زیرساخت‌های مرتبط با اتصال خودپردازهای تمام شبکه بانکی به سامانه صیاد در حال پیاده‌سازی است و دستگاه‌های خودپرداز سایر بانک‌های کشور نیز به تدریج به سامانه صیاد متصل خواهد شد و خدمات مرتبط با چک‌های جدید را ارائه خواهند کرد و اطلاع‌رسانی لازم در این باره توسط بانک مرکزی انجام خواهد شد.

یادآور می‌شود به موجب «قانون اصلاح قانون صدور چک» نحوه صدور، دریافت و انتقال چک تغییراتی داشته و افرادی که مبادلات خود را با چک انجام می‌دهند تکالیفی برعهده دارند؛ صادرکننده چک موظف به ثبت سیستمی مندرجات چک شامل «تاریخ سررسید»، «مبلغ» و «اطلاعات هویتی ذینفع» در سامانه صیاد می‌باشد و ذینفع چک نیز هنگام دریافت برگ چک از ثبت سیستمی چک به نفع خود اطمینان حاصل کرده و مندرجات چک را با اقلام اطلاعاتی ثبت شده در سامانه صیاد، مطابقت داده و در صورت تائید و صحت اطلاعات نسبت به تائید چک در سامانه صیاد اقدام می‌کند. خاطرنشان می‌شود در صورت عدم ثبت سیستمی چک در سامانه صیاد و تائید آن توسط ذی‌نفع، بانک امکان پرداخت وجه چک به ذی‌نفع را نخواهد داشت.

فرآیند ثبت سیستمی چک صرفاً برای چک‌های جدید صیادی که ظاهر متفاوت از چک‌های قدیمی دارند و حاوی عبارت «کارسازی این چک منوط به ثبت صدور، دریافت و انتقال آن در سامانه صیاد است.» می‌باشد و چک‌های قدیمی به روال سابق و بدون نیاز به ثبت سیستمی کارسازی می‌شوند.
انتهای پیام/

ثبت صدور