١١ میلیون لیتر سوخت در سطح استان روزانه توزیع می‌شود
١١ میلیون لیتر سوخت در سطح استان روزانه توزیع می‌شود

به گزارش پگاه خبر؛مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس،اسدالله طاهری، دوشنبه ٢٩ آذر در جمع خبرنگاران اظهار نمودند: شرکت پخش فرآورده‌های نفتی یکی از حساس‌ترین و اصلی‌ترین شرکت خدمت رسان در عرصه وزارت نفت محسوب می‌شود و در استان فارس با توجه به گستره جغرافیایی و وجود تعداد قابل توجهی مراکز عرضه پمپ بنزین، اهمیت  آن […]

به گزارش پگاه خبر؛مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس،اسدالله طاهری، دوشنبه ٢٩ آذر در جمع خبرنگاران اظهار نمودند: شرکت پخش فرآورده‌های نفتی یکی از حساس‌ترین و اصلی‌ترین شرکت خدمت رسان در عرصه وزارت نفت محسوب می‌شود و در استان فارس با توجه به گستره جغرافیایی و وجود تعداد قابل توجهی مراکز عرضه پمپ بنزین، اهمیت  آن دو چندان شده است.
وی با اشاره به وجود ٢٩٧ جایگاه پمپ بنزین و ١٣٠ جایگاه عرضه سی‌ان‌جی در فارس،افزود: روزانه بیش از ١١ میلیون لیتر سوخت در سطح استان توزیع می‌شود.
طاهری با یادآوری اینکه در چهار نیروگاه بزرگ تولید انرژی برق فعال است که در فصول سرد به دلیل افزایش مصرف گاز در بخش خانگی، اداری و تجاری، از سوخت دوم استفاده می‌کنند، گفت: امسال در چهار فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب، جهرم، لامرد و لارستان، حدود ۴٠ میلیون و ٣٠٠ هزار لیتر سوخت توزیع شده است.
مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس، تعداد جایگاه‌های فعال سی‌ان‌جی در استان را ١٣۴ جایگاه اعلام و به سوخت رسانی خودروهای تبدیل گاز هم اشاره و بیان کرد: گاز سوز شدن بخش زیادی از خودروهای عمومی و مسافر بری طی سال‌های گذشته در دستور کار قرار گرفته است.
طاهری ادامه داد: خودروهای عمومی مانند تاکسی و وانت به طور رایگان انجام می‌شود و ٢۵ درصد از هزینه سوخت سایر خودروها از جمله آژانس‌ها، مسافربرهای شخصی و اسنپ گرفته می‌شود و مابقی به عهده دولت است.

این مقام مسئول ضمن قدردانی از همکاری مردم و حضور فعال رسانه‌ها در آبانماه امسال (حمله سایبری به جایگاه‌های سوخت)، بیان کرد: دشمن در تلاش بود تا با یک چالش بزرگ به اهداف شوم خود برسد.
مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس اضافه کرد: اگرچه تمام جایگاه‌های سطح کشور در آن مقطع برای ساعاتی از کار افتاد اما همکاران ما به صورت شبانه روزی تلاش کردند و اجازه ندادند که خدشه‌ای در سوخت رسانی مردم به وجود بیاید و کمترین زمان ممکن، امکان فعال‌سازی روند سوخت‌رسانی فراهم شد.
توزیع سوخت یورو ۴ در یک سوم جایگاه‌های فارس
طاهری همچنین در خصوص توزیع بنزین یورو ۴ هم گفت: طبق دستورالعمل وزارت نفت ملزم هستیم که به جایگاه‌های بین شهری سوخت یورو ۴ بدهیم. هم‌اینک در ٣٠ تا ٣۵ درصد از جایگاه‌های سوخت استان، بنزین یورو ۴ توزیع می‌شود و مابقی در دست اقدام است.
او ادمه داد: همه نیاز سوخت استان فارس به وسیله نفت کش‌های جاده پیما حمل می‌شود و هیچ خط لوله‌ای نداریم و خط راه آهن هم به انبارهایمان متصل نیست و سوخت مورد نیاز از مبادی مختلف از جمله اصفهان، یزد، بندرعباس، ماهشهر و سیرجان تامین می‌شود که حوادث جاده‌ای از یک طرف و سوخت آنها از طرف دیگر، مسائلی است که هم سلامت زیست محیطی و هم موارد دیگر را تهدید می‌کند.
مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس با بیان اینکه احداث انبار نفت در کنار انبار فعلی شیراز از سال‌ها قبل مطرح شده و پیگیری های زیادی هم انجام شده است، گفت: آماده هستیم تا یک انبار هم در جنوب استان در صورت تامین اعتبار احداث کنیم.
مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس ادامه داد: به دلیل احداث زیادی انشعاب گاز طبیعی در سال‌های اخیر، وضعیت مان در بحث توزیع نفت و گاز و نفت کوره رو به کاهش است.
طاهری بیان کرد: در هشت ماهه امسال معادل یک میلیارد و ۴٠٠ میلیون لیتر بنزین در استان توزیع شده که از رشد ١۶ درصدی مصرف نسبت به مدت پارسال مواجه است.
مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس با تصریح بر اینکه سوخت هوایی ما، یکی از با کیفیت‌ترین سوخت هوایی در سطح دنیا است، عنوان کرد: نسبت افزایش سوخت هوایی در فارس در هشت ماهه امسال نسبت به سال گذشته ٣۶ درصد بوده است.
او همچنین با بیان اینکه یکی از ارزان‌ترین و بهترین سوخت‌های طبیعی یا گاز فشرده را در اختیار داریم، افزود: در هشت ماهه امسال بیش از ٣۵٨ میلیون مترمکعب گاز طبیعی به خودرو‌ها در فارس تزربق شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۴ درصدی داشته است.
مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس با بیان اینکه احداث انبار نفت در کنار انبار فعلی شیراز از سال‌ها قبل مطرح شده و پیگیری‌های زیادی هم انجام شده است، گفت: آماده هستیم تا یک انبار هم در جنوب استان در صورت تامین اعتبار احداث کنیم.
طاهری خاطرنشان کرد: خط لوله فارس دو بخش دارد؛ یکی مربوط به انتقال فرآورده است و دیگری هم  بخش انتقال خوراک به وسیله خط لوله از عسلویه است که میتواند موجب احداث پالایشگاه دوم شود و وقتی پالایشگاه ساخته شود باید انبار ذخیره سازی توسعه پیدا کند و خوراک آن هم تامین شود که هر دو موضوع مطرح است و توافقات خوبی هم انجام شده است.
او با تصریح بر اینکه سوخت دوم به صنایع درون شهر‌ها به هیچ عنوان داده نمی‌شود، گفت: کارخانه‌های سیمان خارج از شهر‌ها که مسافت زیادی با شهر دارند در یک مقطع کوتاه زمانی از نفت کوره استفاده می‌کنند.
مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس همچنین اعلام کرد که از ابتدای امسال تاکنون در راستای مبارزه با قاچاق سوخت، ۱۴ راننده متخلف اخراج، ۶۳۰ پرونده به تعزیرات ارجاع و ۶۸۰  کارت سوخت مسدود شده است. همچنین میزان غرامت اخذ شده ۴٠ میلیارد و ۵٠٠ میلیون ریال بوده که نسبت به سال گذشته افزایش سه برابری داشته است.
انتهای پیام/ابراهیم عباسی