بازدید رضا عزتیان از پروژه های بانوان کارآفرین و زنان لارستان
بازدید رضا عزتیان از پروژه های بانوان کارآفرین و زنان لارستان

کارشناس مرکز جهاد کشاورزی حومه لارستان از بازدید رئیس دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت درمان وآموزش پزشکی ازطرح های توانمندسازی بانوان کارآفرین و زنان روستایی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پگاه خبر؛معاونت سازمان و مدیرجهاد کشاورزی لارستان ، عالیه سادات رفعت حقیقی در حاشیه بازدید رضا عزتیان از پروژه های بانوان کارآفرین و زنان روستایی این شهرستان گفت: در این بازدید که با مشارکت شبکه بهداشت و آموزش پزشکی و جهاد کشاورزی لارستان صورت گرفت، از نمایشگاه دستاوردهای زنان روستایی دهکویه ، سایت باغچه سلامت خانگی کشت محصول سالم سبزی و صیفی خانم نرگس طالبی واقع در روستای بریز و سه واحد تولیدی مشاغل خانگی در زمینه تولید سویق و جوانه ها، حلوای گیاهی و سنتی و تولید کیک و شیرینی در شهر لار بازدید بعمل آمد.

وی افزود :اعضای صندوق اعتبارات خرد زنان منطقه دهکویه از توابع بخش مرکزی لارستان با دریافت تسهیلات اعطایی صندوق توانسته اند محصولات خانگی تولید و در نمایشگاه دستاوردهای زنان روستایی که در محل مدرسه حضرت رقیه دهکویه برگزار شده بود ، به معرض نمایش عموم بگذارند.
به گفته وی در راستای دستیابی به اهداف کلان سند ملی تغذیه وامنیت غذایی ، ترویج تغذیه سالم و به منظور افزایش دسترسی به غذای سالم و توانمند سازی زنان که مدیریت تغذیه اعضای خانواده را به عهده دارند ، برنامه بهبود تغذیه جامعه زنان روستایی شهرستان با مشارکت شبکه بهداشت و اداره جهاد کشاورزی اجرا می گردد.
رفعت حقیقی دربازدید از باغچه خانگی تولید محصول سالم سبزی و صیفی به اهداف طرح در جهت تامین امنیت غذایی آحاد جامعه و بخصوص زنان روستایی با محوریت آموزش و فرهنگ سازی در راستای بهبود تغذیه گروه هدف اشاره نموده و بر ترویج ایجاد باغچه ‌های خانگی و تولید محصولات سلامت محور، حفاظت ازمنابع پایه و تسهیل دسترسی به ریزمغذی ‌های ضروری دریک تغذیه سالم تاکید نمود و توضیحاتی در مورد تولید کمپوست خانگی ارائه داد.


وی با اشاره به اینکه بازدید ازسه واحد تولیدی مشاغل خانگی در لار نیز در راستای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی صورت گرفت که رئیس دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت ، داشتن الگوی تغذیه ای مناسب در خانواده، نقش زنان در بهبود تغذیه خانواده و اجرای الگوی تغذیه ای صحیح را از اولویت های مهم برنامه ریزی بهداشت دانست .

به گفته وی در کارگاه تولیدی حلوای گیاهی و سنتی از محصول سالم کنجد و خرمای تولیدی لار و گیاهان دارویی بومی منطقه به منظور ماده اولیه محصولات خود استفاده می نمایند و در کارگاه تولید سویق با رعایت موازین بهداشتی و ازمایشات میکروبی اقدام به تولید سویق و جوانه ها می شود.
انتهای پیام/ابراهیم عباسی