ششمین یادمان قربانیان سوانح ترافیکی دربوستان شهروند برگزار شد
ششمین یادمان قربانیان سوانح ترافیکی دربوستان شهروند برگزار شد

به مناسبت هفته حمل و نقل، مراسم ششمین یادمان قربانیان سوانح ترافیکی به همت معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز در بوستان شهروند برگزار شد.

به گزارش پگاه خبر؛سید احسان اصنافی،شهردار شیراز در این مراسم گفت: وظیفه مجموعه مدیریت شهری و پلیس راهور کاهش زمینه های وقوع حوادث و تصادفات است.

شهردار شیراز اضافه کرد: طبق آمارهای معاونت حمل و نقل و ترافیک با رفتار کنترلی در معابر شهری و نصب دوربینهای کنترل سرعت، حوادث کاهش یافته است. امیدواریم رفتارهای کنترلی منجر به ارتقای فرهنگ شهروندی و ترافیکی، کاهش تصادفات و موارد فوتی ناشی از آن شود.

سردار حبیبی فرمانده انتظامی فارس نیز در مراسم ششمین یادمان قربانیان سوانح ترافیکی گفت: مجموعه شهرداری، صدا و سیما و سایر نهادها به دنبال فرهنگسازی در امر حمل و نقل و ترافیک و انتشار تصاویر و کلیپ هایی درخصوص عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی باشند.

سردار حبیبی افزود: شهروندان نیز در کنار پلیس به متخلفین از قوانین و مقررات رانندگی که جان خود و سایرین را به خطر می اندازند، تذکر دهند و هر کسی به هر نحوی که می تواند در مسیر کاهش تصادفات گام بردارد.

فرمانده انتظامی فارس خاطرنشان کرد: طبق آمار در امسال نسبت به سال گذشته ۲۸ نفر تعداد فوتی های ناشی از تصادف بیشتر بوده است و باید با همکاری هم و استفاده از افراد اثرگذار بتوانیم این آمار را کاهش دهیم.

محمد تقی تذروی نایب رییس شورای اسلامی شهر شیراز و رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک در این مراسم گفت: تلاش مجموعه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز کاهش آمار سوانح و تصادفات است.

رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: بیشترین بودجه در شهرداری شیراز پس از مباحث عمرانی به بخش حمل و نقل و ترافیک اختصاص یافته است چون کاهش ترافیک و آمار تصادفات امری مهم است.

محسن حدیقه جوانی سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز نیز در مراسم ششمین یادمان قربانیان سوانح ترافیکی گفت: تلاش داریم در مرحله نخست با اصلاح نقاط حادثه خیز و آموزش و فرهنگسازی از وقوع حوادث پیشگیری کنیم و در مرحله دوم زیرساختهای مناسبی را برای افراد توانخواه فراهم کنیم.
انتهای پیام/ابراهیم عباسی