بهسازی روستای شورآب با هدف محرومیت زدایی
بهسازی روستای شورآب با هدف محرومیت زدایی

به گزارش پگاه خبر؛عطا الله زمانی، امروز (شنبه ۲۷ آذر) با اشاره به اقدامات بنیاد مسکن فارس برای ساخت واحدهای مسکونی در شهرستان های استان در جمع خبرنگاران گفت: در شهرستان ارسنجان نیز طرح بهسازی و هادی روستای «شورآب» توسط بنیاد مسکن استان فارس اجرا شده و از ظرفیت های قانونی برای توسعه روستایی و محرومیت […]

به گزارش پگاه خبر؛عطا الله زمانی، امروز (شنبه ۲۷ آذر) با اشاره به اقدامات بنیاد مسکن فارس برای ساخت واحدهای مسکونی در شهرستان های استان در جمع خبرنگاران گفت: در شهرستان ارسنجان نیز طرح بهسازی و هادی روستای «شورآب» توسط بنیاد مسکن استان فارس اجرا شده و از ظرفیت های قانونی برای توسعه روستایی و محرومیت زدایی استفاده می شود.
زمانی تاکید کرد: شهرستان ارسنجان، در حوزه صنعت و سرمایه گذاری وضعیت مناسبی ندارد، اما در حوزه آموزش و دانشگاه وضعیت خوبی دارد و برای توسعه باید به سمت سرمایه ‌گذاری و صنعتی شدن و رفع موانع و مشکلات معادن هدایت شود.
وی ادامه داد: برای رفع مشکلات روستای «شوراب»، مانند بالا بودن حریم خیابان اصلی و مشکلات مردم برای ساخت و ساز و حریم تاسیساتی اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.
مدیرکل بنیاد مسکن فارس افزود: پیگیری واگذاری ۹ هکتار زمین برای طرح جهش تولید مسکن در «مبارک آباد» قیر و کارزین نیز به انجام رسیده است و زمین های منطقه «امام شهر» دارای سریعا مورد خیابان کشی قرار می گیرد.
وی اضافه کرد: ساخت ۱۲۰ واحد مسکونی در محله «سرآسیاب» شهرستان قیر برای حاشیه نشینان آغاز شده است و ۱۶ واحد ویژه  مددجویان کمیته امداد در این منطقه احداث خواهد شد.
زمانی اعلام کرد: بر اجرای واحدهای در حال ساخت روستایی در  شهرستان زرین دشت نظارت می شود و رعایت ایمنی در این میان حائز توجه ویژه است.
وی افزود: بنیاد مسکن با نظارت بر مقاوم سازی احداث واحدهای روستایی با سربلندی اعلام می کند که در زمین لرزه های بالای پنج ریشتر، خسارت جانی بر جای نمی ماند.
زمانی از رفع مشکل ۲۰ ساله زمین های «تنب توراهی» خبر داد و گفت:  با مشارکت بنیاد مسکن فارس، مشکل ۲۰ ساله زمین های «تنب توراهی» ایج استهبان رفع می شود و هم افزایی بین دستگاه ها در رفع این مشکل نقش بسزایی دارد.
انتهای پیام/ابراهیم عباسی