توانمندسازی و حمایت از افراد دارای معلولیت استان
توانمندسازی و حمایت از افراد دارای معلولیت استان

به گزارش پگاه خبر؛معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری شیراز با تاکید بر اهمیت حمایت از شهروندان کم توان و توانخواه گفت: شهر شیراز برای تمام شهروندان است و نباید کسی به دلیل محدودیت جسمی-حرکتی برای حضور در شیراز با مشکل مواجه شود. علی‌محمد راضی افزود: باید شهر را به شکلی آماده سازیم افراد […]

به گزارش پگاه خبر؛معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری شیراز با تاکید بر اهمیت حمایت از شهروندان کم توان و توانخواه گفت: شهر شیراز برای تمام شهروندان است و نباید کسی به دلیل محدودیت جسمی-حرکتی برای حضور در شیراز با مشکل مواجه شود.
علی‌محمد راضی افزود: باید شهر را به شکلی آماده سازیم افراد توانخواه بتوانند مثل سایر شهروندان از امکانات شهری و حق شهروندی به شکل مناسب استفاده کنند. بدین منظور آئین نامه توانمندسازی و حمایت از افراد دارای معلولیت شهر شیراز با تاکید بر وظایف شهرداری در این معاونت تدوین و پس از تصویب در صحن شورای شهر شیراز و طی روال قانونی جهت اجرا به معاونت اجرایی و خدمات شهری ابلاغ شده است.
وی تاکید کرد: در این آیین نامه سعی شده کلیه نیازهای شهروندی افراد توانخواه به شکل جامع در نظر گرفته شده و آیین نامه بتواند خلاءهای موجود را پر نماید
لازم به ذکر است این آیین نامه که در ۲۴ ماده ۲۵ بند و ۵ تبصره تنظیم و با تاکید بر وظایف شهرداری در راستای توانمندسازی و حمایت از افراد دارای معلولیت تهیه و ابلاغ شده است.
در این آیین نامه که در راستای انجام وظایف قانونی شهرداری شیراز تهیه و ابلاغ شده، تاکید ویژه‌ای بر مناسب سازی فضاهای شهری و تسهیل بهره‌برداری افراد دارای محدودیت های حرکتی از فضاهای شهری و حمل و نقل صورت گرفته است. همچنین به منظور حمایت از خانواده افراد توانخواه شاغل در شهرداری نیز تمهیدات لازم پیش‌بینی شده است.
انتهای پیام/ابراهیم عباسی