مجتمع کهنه فرصتی برای اشتغال‌زایی و رونق تولیدلارستان
مجتمع کهنه فرصتی برای اشتغال‌زایی و رونق تولیدلارستان

به گزارش پگاه خبر؛معاون سازمان و مدیرجهاد کشاورزی لارستان گفت : یکی از اقدامات صورت گرفته برای استفاده از ظرفیت دامی به‌ منظور توسعه اقتصادی شهرستان لارستان و ایجاد اشتغال برای جوانان منطقه، راه‌اندازی مجتمع های دامی بود که متأسفانه امروز به جای اینکه فرصت بالفعلی برای اشتغال‌زایی و رونق و تکاپوی تولید و اقتصاد […]

به گزارش پگاه خبر؛معاون سازمان و مدیرجهاد کشاورزی لارستان گفت : یکی از اقدامات صورت گرفته برای استفاده از ظرفیت دامی به‌ منظور توسعه اقتصادی شهرستان لارستان و ایجاد اشتغال برای جوانان منطقه، راه‌اندازی مجتمع های دامی بود که متأسفانه امروز به جای اینکه فرصت بالفعلی برای اشتغال‌زایی و رونق و تکاپوی تولید و اقتصاد باشد، به مکانی بدون استفاده تبدیل‌ شده است.
معاون سازمان و مدیرجهاد کشاورزی لارستان ، محمد جواد مظفری با بیان اینکه در راستای رفع این مشکلات سعید یاراحمدی رئیس اداره طراحی تاسیسات دامپروری و مجری طرح ایجاد مجتمع های دامی کشور و صادق نکوییان مسئول امور مجتمع های سازمان جهاد کشاورزی استان فارس بازدیدی از مجتمع فوق انجام دادند .
مظفری به تشریح اجرای این طرح پرداخت و اظهار داشت: از سال ۱۳۸۵ تقاضا و تهیه طرح آن شروع و عملیات اجرایی آن شامل تهیه زمین و اقدامات زیربنایی در سال ۱۳۸۶ آغاز شد.
وی بیان داشت: ۱۲/۶ هکتار از اراضی منطقه کهنه برای اجرای این طرح انتخاب و پس از طی مراحل قانونی، پروانه تأسیس مجتمع کهنه در همان سال توسط سازمان جهاد کشاورزی استان فارس به نام شرکت تعاونی ۲۶۱ کهنه صادر شد و عملیات اجرایی آن با استفاده از اعتبارات دولتی و خودیاری اعضا به‌صورت رسمی، با حفر یک حلقه چاه و ساخت منبع آب آغاز شد.
این مقام مسئول ، انتقال واحدهای دامداری (دام سنگین) به خارج از حریم شهر و حفظ بهداشت محیط، توسعه دامداری (پرورش گاو شیری صنعتی) و ایجاد اشتغال برای بیش از ۶۶ نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم، ایجاد و توسعه صنایع جانبی در شهرستان مانند کارخانه شیر، صنایع لبنی و…، سهولت در ارائه خدمات مختلف به دامداران، کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، استفاده بهینه از آب، خاک و سایر منابع از جمله اهداف اجرای این طرح و راه اندازی مجتمع کهنه عنوان کرد.
وی در رابطه به واگذاری قطعات بیان داشت:در این مجتمع تاکنون تنها دو واحد واگذار شده است که در زمینه پرورش دام سبک فعال هستند .
به گفته وی استفاده‌هایی غیر از پرورش گاو شیری، عدم مشاهده پیشرفت فیزیکی قابل‌ قبول از واحدهای واگذارشده، عدم توانایی تأمین وثیقه برای دریافت تسهیلات با توجه به بالا بودن هزینه و عدم استقبال اهالی و دامداران به سرمایه گذاری در این طرح پرورش گاو شیری را از جمله مشکلات موجود در این مجتمع عنوان کرد.
انتهای پیام/ابراهیم عباسی