تعیین لایحه بودجه ۱۴۰۱ نیازمند روحیه جسارت و جرات در اقدام است
تعیین لایحه بودجه ۱۴۰۱ نیازمند روحیه جسارت و جرات در اقدام است

به گزارش پگاه خبر؛آیت‌الله لطف الله دژکام در خطبه‌های پیش از نماز جمعه امروز شیراز خواستار توجه ویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بودجه سال آینده برای اجرای طرح‌های اقتصادی مقاومتی شد و گفت: نمایندگان مجلس این مهم را با نگاه خیرخواهانه تصویب و در این خصوص جسارت به خرج دهند. وی در بخش دیگر […]

به گزارش پگاه خبر؛آیت‌الله لطف الله دژکام در خطبه‌های پیش از نماز جمعه امروز شیراز خواستار توجه ویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بودجه سال آینده برای اجرای طرح‌های اقتصادی مقاومتی شد و گفت: نمایندگان مجلس این مهم را با نگاه خیرخواهانه تصویب و در این خصوص جسارت به خرج دهند.

وی در بخش دیگر سخنان خود به بودجه ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: بودجه سال آینده را دولت به مجلس تقدیم کرد و اکنون این بودجه محل بحث و بررسی نمایندگان مجلس است که کار سنگینی است.
آیت الله دژکام بر اینکه در باب بودجه نیز باید روحیه مقاومت و اقتصاد مقاومتی دیده شودتاکید کرد و گفت: اگر می خواهیم اقتصاد مقاومتی در کشور پیاده سازی شود نیازمند ۲ ویژگی مهم شامل خیرخواهی و روحیه جسارت در میان مجلسیان و دولت هستیم.
وی ادامه داد: دولت و مجلسیان دربرابر بودجه در روز قیامت مسئول هستند و باید پاسخگو باشند و اینها نمی توانند غیر از خیرخواهی رای دیگری بدهند.
امام جمعه شیراز اضافه کرد: ویژگی دوم در تعیین لایحه بودجه ۱۴۰۱ کل کشور نیازمند روحیه جسارت و جرات در اقدام است.
وی توضیح داد: اگر جسارت و جرات این جراحی بزرگ در بین نمایندگان و دولت نباشد نمی توانند تصمیم درستی گرفت.
آیت الله دژکام با طرح یک سوال ادامه داد: چند سال دیگر باید اولویت های مردم و کشور را بخاطر رای آوردن یک نماینده در دور بعدی فدا کرد؟این نوع رفتارها که خارج از سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی اعمال می شود را باید در روز قیامت پاسخ داد.
نماینده ولی فقیه در استان فارس افزود: وظیفه سنگینی اکنون بر دوش نمایندگان مجلس شورای اسلامی است و باید اقتصاد را از حالت فلجی که در حال حاضر قرار دارد خارج کرد.

امام جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود افزود: حوزه و دانشگاه جای علم است که باید با هم پیوند بخورند، لذا علم و اخلاق را باید توامان در امور خود جاری کنیم تا موفقیت در جامعه حاصل شود.
آیت‌الله دژکام که معتقد است برای آسان شدن مرگ باید تلاش کنیم و آبروی افراد را نبریم، گفت: متاسفانه امروز در فضای مجازی شاهد چنین موضوعاتی هستیم.
وی با بیان اینکه رضای خدا باید اولویت امور ما باشد، بر کسب روزی حلال و پرهیز از اعمال حرام تاکید و عنوان کرد: باید با خداترسی در زندگی پیش برویم تا چهره مرگ بر ما آسان شود و آخرت خوبی در انتظارمان باشد.
نماینده ولی فقیه در فارس همچنین ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام فاطمیه، گفت: از وجود مقدس حضرت فاطمه (س) باید مقاومت را بیاموزیم و به علم و دانش در جامعه احترام بگذاریم و مکتب فاطمی را در جامعه ترویج دهیم.
انتهای پیام/ابراهیم عباسی