نصب سرعت‌گیربرای کاهش تلفات در کمربندی شیرازاست
نصب سرعت‌گیربرای کاهش تلفات در کمربندی شیرازاست

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: برای کاهش تلفات در کمربندی شیراز نصب سرعت‌گیر بر اساس تصمیم شورای ترافیک انجام شده است.

به گزارش پگاه خبر؛علیرضا سیاهپور با اشاره به انتشار فیلمی مربوط به نصب سرعت گیر در کمربندی شیراز و گلایه‌های شهروندان در فضای مجازی، گفت: اگر با دقت به فیلم نگاه کنید برخی از خودرو‌ها در حال پرواز کردن هستند و علت آن سرعت زیاد است و سرعت بالا و غیرمجاز شدت تصادف را بالا و کشته‌های زیادی را به دنبال دارد و دلیل ایجاد این دست انداز کاهش سرعت‌های بالا به ۵۰ کیلومتر است.
او افزود: به‌عنوان یک کاربر جاده‌ای و با حضور در محل شاهد این موضوع هستید که حرکت بر روی پل و در مسیر شیبدار بایستی با سرعت ۵۰ کیلومتر باشد و نصب این سرعتگیر برای ۵۰ کیلومتر طراحی شده است.
سیاهپور با اشاره به اینکه آسایش با ایمنی مغایرت دارد، تاکید کرد: اینکه دغدغه همگی مسئولان استان حفظ جان مردم است و برای ساماندهی و کاهش تلفات در کمربندی شیراز با تصمیم شورای ترافیک درون و برون شهری این سرعت‌گیر در کمربندی پل عادل آباد شیراز نصب شده است و و دادستانی در این موضوع نیز ورود کرده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس با اشاره به مهلت یک‌ماهه استاندار فارس مبنی بر رفع مشکلات کمربندی شیراز، گفت: این اداره کل در این مدت با اقدامات زودبازه از جمله بحث خط کشی، نصب نیوجرسی، نصب سرعت‌گیر در محدوده شهری برای مدیریت سرعت‌ها، اصلاح روشنایی‌ها با همکاری شهرداری شیراز و ۲ دوربرگردان و بررسی دسترسی‌های غیرمجاز را در دستور کار خود قرار داده است.
او با بیان اینکه در کمربندی شیراز ۱۲ دوربین ثبت تخلف نصب شده است و در این مسیر از منطقه حجت آباد تا پزشکی قانونی باید سرعت خودرو‌ها به ۵۰ کیلومتر برسد، گفت:تلاش بر این است تصادفات به سمت جرحی و خسارت روی آورد.
انتهای پیام/ابراهیم عباسی