رونق شهرک های صنعتی مشکل اشتغال استان فارس را رفع می‌کند
رونق شهرک های صنعتی مشکل اشتغال استان فارس را رفع می‌کند

به گزارش پگاه خبر؛استاندار فارس گفت: اگر مشکلات پیش روی شهرک صنعتی بزرگ شیراز رفع شود، مشکل اشتغال استان رفع می شود و نیاز به واردات نیروی کار ایجاد می شود. دکتر محمد هادی ایمانیه در دیدار با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه هم اکنون ۱۵ درصد از ظرفیت شهرک صنعتی […]

به گزارش پگاه خبر؛استاندار فارس گفت: اگر مشکلات پیش روی شهرک صنعتی بزرگ شیراز رفع شود، مشکل اشتغال استان رفع می شود و نیاز به واردات نیروی کار ایجاد می شود.
دکتر محمد هادی ایمانیه در دیدار با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه هم اکنون ۱۵ درصد از ظرفیت شهرک صنعتی شیراز با حدود ۴۰ درصد فعالیت دارد، اظهارداشت: رفع مشکل اشتغال، موجب امیدواری جامعه می شود و مشکلاتی مانند ازدواج دیرهنگام و کاهش زاد و ولد رفع می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به اینکه باید در کنار کشاورزی صنایع تبدیلی مرتبط نیز ایجاد شوند، افزود: استان فارس رتبه های اول تولیدات باغی کشور در برخی محصولات را در اختیار دارد اما در زمینه ایجاد صنایع تبدیلی اقدامات لازم انجام نشده است.

وی با بیان اینکه تکمیل زنجیره ارزش در محصولات کشاورزی موجب توانمندی کشاورزان و عدم مهاجرت روستائیان به شهرها می شود، ادامه داد: مهاجرت بی رویه به شهرها مشکلات متعدد امنیتی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ایجاد می‌کند که هزینه های زیادی را به کشور تحمیل کرده است.

استاندار فارس با اشاره به ظرفیت‌های معدنی این استان، تصریح کرد: واگذاری، بهره برداری و مالیات حوزه معدن نیازمند اصلاح است و صاحبان معادن باید بخشی از درآمدهای خود را در همان منطقه برای ایجاد صنایع پایین دستی سرمایه گذاری کنند و حوزه مسئولیت های اجتماعی خود را نیز به صورت جدی پیگیری کنند.

دکتر نیارکی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این جلسه با اشاره به ظرفیت های معدنی استان فارس گفت: خوشبختانه شرکت ایمیدرو در حال پی‌جویی معادن در وسعت بسیار زیادی است که فارس را تبدیل به یک استان معدنی خواهد کرد و مشکل اشتغال رفع خواهد شد.

وی بر استفاده از منابع مالی بانکهای استان فارس برای رونق بخش تولید در این استان اشاره کرد و گفت: با استفاده از منابع بانکی استان و توجه به جذب سرمایه گذاری خارجی، منابع خوبی برای توسعه استان فراهم خواهد شد.
انتهای پیام/ابراهیم عباسی