کاشت دانه روغنی کاملینا برای اولین بار در ۱۰ هکتار از اراضی دیم کازرون
کاشت دانه روغنی کاملینا برای اولین بار در ۱۰ هکتار از اراضی دیم کازرون

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: به منظور توسعه کشت دانه‌های روغنی، برای اولین بار ۱۰ هکتار از اراضی دیم این شهرستان به کاشت دانه روغنی کاملینا اختصاص یافته است.

به گزارش پگاه خبر؛مدیرجهاد کشاورزی شهرستان کازرون، حمید رشیدی با تاکید بر اینکه معرفی گیاهان جدید می‌تواند با تغییرات الگوی کشت گامی موثر در اقتصادی‌ کردن کشاورزی، ایجاد اشتغال جدید و پایدار داشته باشد اظهار کرد: کشت این دانه روغنی در منطقه شورعبدالعلی خانی از توابع بخش جره و بالاده این شهرستان انجام شد.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه عملیات کاشت کاملینا در نیمه دوم آذر ماه صورت گرفته است، پیش بینی کرد: در اوایل خرداد ماه سال آینده ۱۵ تن دانه روغنی از این مزرعه برداشت شود.
رشیدی با بیان اینکه گیاه کاملینا از جمله گیاهان مقاوم به خشکی است و خشکسالی تاثیر زیادی در کشت و تولید آن ندارد، تصریح کرد: نیاز آبی کم، کشت پاییزه و سازگاری با اقلیم منطقه، مقاومت به خشکی، شوری زمین، آفات و بیماری‌ها و حساسیت نداشتن گیاه به ریزش محصول در زمان برداشت از مهم‌ترین مزیت‌های این گیاه است.
وی افزود: قیمت خرید تضمینی این محصول ۱۶۵ هزار ریال برای هر کیلوگرم است که با توجه به خشکسالی‌ و پتانسیل پایین دیمزارها شهرستان در کشت غلات، کشت دانه روغنی کاملینا برای کشاورزان درآمد خوبی خواهد داشت.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون بیان کرد: تلاش می کنیم تا با برنامه ریزی و ترویج این گیاه در سطح شهرستان به عنوان یک کشت جایگزین مناسب غلات و رونق درآمد کشاورزان در سال آینده افزایش چشمگیری در سطح زیر کشت و برداشت دانه روغنی کاملینا داشته باشیم.
انتهای پیام/ابراهیم عباسی