فارس با ۱۴ هزار و ۵۰۰ موقوفه رتبه نخست را در کشور دارد
فارس با ۱۴ هزار و ۵۰۰ موقوفه رتبه نخست را در کشور دارد

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان فارس بیان کرد که رویکرد و راهبرد جدید این نهاد به ویژه ظرف یک دهه گذشته تاکنون سرمایه‌گذاری و حرکت به سمت اجرای طرح‌های تولیدی و اشتغالزایی از موقوفات متناسب با نیازهای روز جامعه بوده و این رویه با جدیت ادامه می‌یابد.

به گزارش پگاه خبر؛حجت الاسلام سید عباس موسوی سه‌شنبه درحاشیه معارفه رئیس جدید اوقاف و امور خیریه لارستان اظهار داشت: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس در  مناطق و شهرستان های مختلف در این زمینه به دستاوردهای خوبی از سرمایه گذاری های اقتصادی و درآمدزایی از موقوفات رسیده است.
وی ادامه داد: یکی از این دستاوردها و سرمایه گذاری های کلان شامل شرکت موقوفه دانش بنیان سلامت کوثر در شیراز است که هم اینک در زمینه ساخت بیش از ۲۰۰ نوع از تجهیزات و قطعات مصرفی پزشکی مشغول فعالیت است.
موسوی گفت: انواع تجهیزات وقطعات مصرفی در زمینه پزشکی از جمله ایمپلنت استخوانی تروما، ایمپلنت های استخوانی ستون فقرات و فک و صورت و جمجمه در این شرکت دانش بنیان ساخته می شود و در اختیار مراکز درمانی و بیمارستان ها قرار می گیرد.
او بیان کرد:‌ همچنین ساخت بازار بزرگ لارستان در زمینی به مساحت حدود ۳۰ هزار مترمربع و بیش از ۲۰۰ باب مغازه در بخش‌ها و صنوف مختلف از دیگر دستاوردها و سرمایه گذاری های مهم اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس ظرف سال های گذشته بوده که سعی کردیم این سرمایه گذاری ها متناسب با نیازهای روز جامعه و حتی جوانان باشد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس اضافه کرد: برای این بازار بزرگ که با مشارکت بخش خصوصی و اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لارستان احداث شده، اعتباری افزون بر ۶۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
موسوی ادامه داد: شهرستان لارستان همچنان یکی از کانون‌های اصلی در اجرای طرح‌های مشارکتی و موقوفه‌ای در استان فارس محسوب می شود.
فارس با بیش از ۱۴ هزار موقوفه در کشور اول است
مدیر کل اوقاف و امور خیریه  فارس همچنین گفت: این استان با دارا بودن ۱۴ هزار و ۵۰۰ موقوفه رتبه نخست را در کشور دارد.
وی افزود: همچنین استان فارس در زمینه تعداد رقبه(هر واحد موقوفه) که هم اینک افزون بر ۲۰۰ هزار مورد در سامانه اطلاعات موقوفات کشور به ثبت رسیده نیز رتبه نخست در کشور را دارد.
اطلاعاتی که در سامانه جامع موقوفات کشور وارد می شود شامل تمام مشخصات و ویژگی های یک رقبه موقوفه است به نحوی که میزان ارزش، نوع کاربری از لحاظ مسکونی، تجاری و زراعی، محل جغرافیایی و اطلاعات مکانی در این سامانه به ثبت می رسد.
همچنین اطلاعات مربوط به سند مالکیت رقبه و تاریخ و نوع سند مالکیت صادر شده، اطلاعات مربوط به موقعیت شهری رقبه، میزان تراکم منطقه، مسیر دسترسی به منطقه و حتی اطلاعات حق و حقوق مستاجر نیز در قالب این طرح ارزیابی و در سامانه موقوفات کشور ثبت می شود.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس بیان کرد: فارس با یک هزار و ۴۰۸ بقعه متبرکه و امام زاده های واجب التعظیم نیز در کشور اول است.
وی ابراز داشت: اداره کل اوقاف و امور خیریه فاس در کنار سرمایه گذاری ها و ساماندهی و احیای موقوفه ها وبقاع متبرکه سالانه بیش از ۲ هزار مبلغ دینی در مناسبت های مختلف به مناطق و در دورترین روستاهای این استان اعزام می کند.
در این مراسم شعیب فخری به عنوان رئیس جدید اوقاف و امور خیریه لارستان معرفی و از خدمات محمد قاسم پور مدیر پیشین این نهاد تجلیل شد.
انتهای پیام/ابراهیم عباسی