حمایت از جوانان نخبه به مدیریت استان و کشور اعتماد می کنند
حمایت از جوانان نخبه به مدیریت استان و کشور اعتماد می کنند

به گزارش پگاه خبر؛محمدهادی ایمانیه استاندار فارس در مراسم معرفی پژوهشگران برتر استان فارس با اشاره به فرموده رهبری درباره دانشگاه شیراز که دارالعلمی در دارالعلم است گفت: توانمندی در استان فارس در زمینه علمی و پژوهشی بسیار زیاد است که باید از بالقوه به صورت بالفعل در بیاید. او با اشاره به رتبه نخست […]

به گزارش پگاه خبر؛محمدهادی ایمانیه استاندار فارس در مراسم معرفی پژوهشگران برتر استان فارس با اشاره به فرموده رهبری درباره دانشگاه شیراز که دارالعلمی در دارالعلم است گفت: توانمندی در استان فارس در زمینه علمی و پژوهشی بسیار زیاد است که باید از بالقوه به صورت بالفعل در بیاید.
او با اشاره به رتبه نخست استان فارس در زمینه علم و پژوهش در میان استان‌های کشور خطاب به اساتید دانشگاه حاضر در جلسه گفت: این رتبه حاصل زحمات شما بوده است که به خوبی منعکس شده و منجر به کسب این رتبه شده است.
استاندار فارس با بیان اینکه چندین هزار استاد دانشگاه، ۲۰۰ هزار دانشجو و مراکز علمی و دانشگاهی در استان فارس یک بدنه بزرگ، پرانرژی و پرتلاش است، افزود: با این ظرفیت می‌توان حرکت جدیدی را در استان شروع کنیم و امروز حرکت مدیریتی مبتنی بر علم و دانش را آغاز کردیم، تلاش شده از متخصصان رشته‌های مختلف در حوزه اجرا کمک بگیریم که نیاز به توسعه دارد.
ایمانیه با بیان اینکه باید دفتر یا ستادی برای هماهنگی بین دانشگاه‌ها و مدیریت اجرایی استان راه‌اندازی شود بیان کرد: باید به سرعت آیین‌نامه چگونگی کمک دانشگاه به مدیریت اجرای استان تدوین شود و مسائل مالی و پشتوانه اعتباری این حرکت نیز لحاظ شود.
او با بیان اینکه یک درصد اعتبار پژوهشی باید به یاری این دببرخانه بیاید چراکه مدیریت علمی در استان باید مورد توجه باشد، عنوان کرد: همه پژوهش‌ها را نمی‌توان‌گفت کاربردی باشد و از طرفی اینکه فقط پژوهش‌ها چاپ شود و هیچ مشکلی را حل نکند نیز تفریط است.
استاندار فارس با بیان اینکه این دانش‌ها باید کاربرد اجتماعی داشته باشد، تصریح کرد: بالاترین مرگ ناشی از تصادفات در استان است و حل آن نگاه علمی و کارشناسی می‌خواهد، گلایه از اعتیاد همواره وجود دارد، مسئله مهاجرت از روستا به شهر را باید چگونه مدیریت کرد این‌ها مشکلاتی است که با راه‌حل‌های فی البداهه به جایی نمی‌رسد.
ایمانیه با بیان اینکه مشکل کمبود آب در همه جای استان وجود دارد آیا فقط باید سد زد یا آب را منتقل کرد گفت: انتقال آب خود نیز محل مناقشه بین محیط زیست و تامین آب برای شرب و کشاورزی است، برای تعادل بین این مسائل باید به دنبال راهکار‌های علمی باشیم.
او با بیان اینکه دانشگاه‌ها و سطوح علمی باید با دانش و تجربه خود گره‌ها را باز و مشکلات را حل کنند، افزود: باید به شرکت‌های دانش بنیان و تحقیقات منجر به تولید و کسب ثروت از تولید اهمیت ویژه‌ای داده شود تا هم خودشان توسعه پیدا کند و محدود نشوند و هم راه را برای جوانان باز و رشد کنند.
استاندار فارس با بیان اینکه باید یک زنجیره ایجاد شود تا همواره یکدیگر را حمایت کنند، بیان کرد: یکی از اهداف شکل‌گیری مجمع خیرین این است که فراتر از قوانین کشوری بتوانیم مشکلات جوانان را در حوزه علم حل کنیم و برای همین منظور یکی از استادان دانشگاه شیراز به عنوان مشاور علمی و فناوری منصوب شده تا به مدیریت ارشد استان کمک شود.
ایمانیه با تاکید بر اینکه برای مهاجرت جوانان به خارج از کشور که دغدغه رهبری است باید تدبیر شود تا حداقل در سطح استان کمک کنیم تا یک جوان در کشور ماندگار باشد، گفت: وظیفه ما حمایت از جوانان است تا در کشور ماندگار باشند و به مدیریت استان و کشور اعتماد کنند، باید از خود بگذریم برای اینکه جوانان امیدوارتر باشند و به سرزمین خود خدمت کنند.
او با بیان اینکه نخبگان را در المیپاد‌ها انتخاب و دو دوستی تقدیم دشمن می‌کنیم، افزود: اگر حرکتی در انتخاب نخبگان داریم باید سازوکار‌های حمایتی بعد از آن را تدبیر کنیم.
استاندار فارس با بیان اینکه در تمام ملاقات‌ها با صنایع ارتباط صنعت، کشاورزی و دیگر عرصه‌های اقتصاد با دانشگاه‌ها را دنبال کردیم تا از توانمندی دانشگاه‌ها استفاده شود، بیان کرد: هم صنعتگران و هم دانشگاهیان توانمندی‌ها و نیاز‌ها را بیان کنند، تور‌های دانشگاهی برای بازدید از صنایع شکل بگیرد تا ارتباط صنعت و دانشگاه تقویت شود.
ایمانیه تصریح کرد: به آینده استان با وجود دانشگاه‌ها و حضور استادان و پژوهشگران توانمند امیدوارم و شما هم کمک کنید که استان فارس در قله علمی قرار داشته باشد و قرار بگیرد.
انتهای پیام/ابراهیم عباسی