طرح مشارکتی تراکم کشت گندم در ۴هکتار از اراضی کشاورزی کازرون
طرح مشارکتی تراکم کشت گندم در ۴هکتار از اراضی کشاورزی کازرون

به گزارش پگاه خبر؛معاونت سازمان و مدیرجهاد کشاورزی شهرستان کازرون، مریم پورحسینی اظهار کرد: در راستای ارتقای ضریب خود اتکایی در محصول گندم، آذر ماه امسال طرح انتخاب مشارکتی تراکم مناسب کشت گندم در روستای قلعه سید بخش مرکزی این شهرستان اجرا شد. این مقام مسئول با اشاره به اینکه در برخی شرایط کشاورزان به […]

به گزارش پگاه خبر؛معاونت سازمان و مدیرجهاد کشاورزی شهرستان کازرون، مریم پورحسینی اظهار کرد: در راستای ارتقای ضریب خود اتکایی در محصول گندم، آذر ماه امسال طرح انتخاب مشارکتی تراکم مناسب کشت گندم در روستای قلعه سید بخش مرکزی این شهرستان اجرا شد.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه در برخی شرایط کشاورزان به دلایلی تمایل به مصرف بذر بیش از حد لزوم دارند افزود: برای رفع این نقیصه و کاهش هزینه های تولید، طرح تراکم مطلوب در دستور کار مدیریت جهادکشاورزی شهرستان کازرون قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: در این طرح، چهار تیمار تراکم ۱۶۰، ۱۸۰، ۲۰۰، ۲۲۰ کیلو گرم بذر رقم ساورز (پرورشی۳) در چهار قطعه یک هکتاری مورد مقایسه قرار می گیرند، تا با بررسی شرایط رشدی هر تیمار و عملکرد در واحد سطح، تراکم مطلوب و میزان بذر مصرفی بهینه در هکتار مشخص شود.
پورحسینی تصریح کرد: صرفه جویی در مصرف بذر، کاهش هزینه‌های تولید و افزایش عملکرد از اهداف این طرح است.
مسئول زراعت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون بیان کرد: کشاورزان و کارشناسان علاقمند می توانند با هماهنگی این مدیریت ضمن بازدید از مراحل مختلف رشدی این مزرعه، اطلاعات لازم را در خصوص آن بدست آورند.
انتهای پیام/ابراهیم عباسی