۲۰ هزار واحد مسکن توسط انجمن خیرین مسکن ساز ساخته شده است
۲۰ هزار واحد مسکن توسط انجمن خیرین مسکن ساز ساخته شده است

مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز کشور گفت: ۳۰ هزار واحد مسکن توسط این انجمن در کل کشور در دست ساخت است که ۱۴ هزار واحد آن به خانواده های دارای ۲ عضو معلول اختصاص دارد.

به گزارش پگاه خبر؛فرهاد خاکی پور، سه شنبه در نشست  مجمع عمومی هیات امنای انجمن خیرین مسکن ساز استان فارس در شیراز بر لزوم استفاده از ظرفیت های قانونی در زمینه ساخت مسکن برای مددجویان و افرادی بی بضاعت تاکید کرد.
مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی و حساب ۱۰۰ امام (ره) بنیاد مسکن کشور با بیان اینکه تقویت حساب ۱۰۰ امام راحل، تقویت بخشی از آرمان های انقلاب برای تامین مسکن محرومان است خواستار مشارکت و همراهی بیشتر خیرین و افراد نیکوکار برای ساخت سرپناه و مسکن برای اقشار نیازمند جامعه شد.
وی گفت: مخاطب فعالیت های این انجمن در جامعه افراد بی بضاعت و بی سرپناه هستند افرادی که علاوه بر رنج نداشتن حداقل های زندگی از مشکلات عدیده سرپرستی خانوار یا نگهداری از بیماران معلول ذهنی و حرکت نیز رنج می برند.
خاکی‌پور افزود: باید با مشارکت و همراهی خیرین تلاش شود تا بخشی از درد و رنج این خانوارهای بی بضاعت با ایجاد سرپناه و مسکن مناسب برای آنان کاهش یابد ، انجمن خیرین مسکن ساز در کشور در سالهای گذشته اقدامات شتایان توجه در این زمینه داشته است که باید در اجرای طرح های خیر ساز شتاب بیشتری صورت گیرد.
مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی و حساب ۱۰۰ امام (ره) بنیاد مسکن اظهار داشت: تسهیلات ارزان قیمت بانک‌هایی که با بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی قرارداد دارند، برای متقاضیان فراهم می‌شود. در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر از تسهیلات قرض‌الحسنه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استفاده می‌شود.انجمن خیرین مسکن ساز فعالیتهای خوبی داشته و برکت این جاست.
این مسوول اضافه کرد: تشکیلات انجمن خیرین مسکن ساز جزو تشکیلات موفق کشور است و تا به حال بیش از ۲۰ هزار واحد مسکن توسط انجمن خیرین مسکن ساز ساخته شده است.تفاهم نامه‌ای با آزمایشگاه مکانیک خاک انجام شده که برای خانواده های دارای ۲ عضو معلول ۵۰ درصد تخفیف قائل شود.
علی نقی طبیب لقمانی معاون استاندار فارس نیز در این نشست با تقدیر از خدمات بنیاد مسکن در ساخت سرپناه برای محرومان جامعه بر لزوم بهره گیری از ظرفیت های قانونی پیش رو در این عرصه تاکید کرد.

عطاالله زمانی مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس نیز در این نشست با بیان  اینکه حوزه کار بنیاد مسکن در زمینه تامین مسکن شهری و توسعه روستایی بسیار فراگیر است افزود: تامین مسکن شهری وتوسعه روستایی دراین استان نیازمند تامین منابع بیشتراست و باید از همه ظرفیت های قانونی در این عرصه بهره گیری کرد.
وی افزود:از جمله فعالیت های شاخص بنیاد مسکن تامین مسکن مددجویان و نیازمندان است ، این بنیاد بیش از  ۱۰۵ میلیارد تومان وام بلاعوض برای احداث ۳۵۰۰ واحد مسکن مددجویان و نیازمندان اختصاص داد که  که در سال ۹۸ این طرح کلید خورد و امسال بسیاری از این طرح ها افتتاح شد و واحدهای مسکونی به خانوارهای نیازمند واگذار گردید.
مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس افزود: از مجموع ۳۵۰۰ واحد ساخته شده ، متقاضیان دو هزار واحد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد بودند که به هر واحد ۳۰ میلیون تومان وام بلاعوض پرداخت شد.این پرداخت ها علاوه بر تسهیلات کم بهره بوده که به این متقاضیان پرداخت شده است.
انتهای پیام/سمیه یگانه