معدوم سازی یک واحد پرورش طیور گوشتی بر اثر ابتلا به بیماری نیوکاسل
معدوم سازی یک واحد پرورش طیور گوشتی بر اثر ابتلا به بیماری نیوکاسل

کارشناس اداره بهبود تولیدات دامی شهرستان از معدوم سازی یک واحد پرورش طیور گوشتی بر اثر ابتلا به بیماری نیوکاسل خبر داد.

به گزارش پگاه خبر؛کارشناس اداره بهبود تولیدات دامی شهرستان لارستان از معدوم سازی یک واحد پرورش طیور گوشتی بر اثر ابتلا به بیماری نیوکاسل خبر داد.
ساغر رحیمی فرد گفت : روز دوشنبه مورخه ۱۴۰۰/۰۹/۲۲ با درخواست مرغدار و همکاری اداره دامپزشکی شهرستان لارستان به منظور پیشگیری از شیوع بیماری در منطقه اکیپ های عملیاتی شبکه دامپزشکی و جهاد کشاورزی به محل مرغداری عزیمت کرده و با همکاری مدیر واحد طیور معدوم گردید .

به گفته وی این واحد که دارای ۳۰ هزارقطعه طیور گوشتی بود بعد از گزارش تلفات و نمونه گیری توسط کارشناسان دامپزشکی و انجام آزمایشات لازم مشخص گردید که واحد فوق در گیر بیماری نیوکاسل شده است و باید معدوم شود.
رحیمی فرد افزود خوشبختانه فارم فوق بیمه بوده و پرونده به مراکز بیمه ای ارجاع داده شده است. وی در پایان از مرغداران درخواست کرد که اولا واکسیناسیون به موقع طیور را انجام داده و مسائل امنیت زیستی را رعایت کنند و فارم تولیدی خود را تحت پوشش بیمه قرار داده تا درصورت مواجهه با بیماریها کمتر متضرر شوند.
یماری نیوکاسل بیماری ویروسی بوده که با علائم تنفسی و عدم تعادل اندامهای حرکتی در پرندگان نمود پیدا میکند ، که از طریق هوا و وسائل آلوده منتقل میشود ، شیوع آن بسیار سریع بوده و در صورتیکه تلفات نامتعارف گزارش شود جهت جلوگیری از انتقال بیماری به سایر فارم ها تنها راه کنترل آن معدوم سازی گله درگیر است .
انتهای پیام/ابراهیم عباسی