ارتقا سطح تعامل سازنده بین دانشگاه، صنعت و دستگاه‌های اجرایی
ارتقا سطح تعامل سازنده بین دانشگاه، صنعت و دستگاه‌های اجرایی

مدیر امور پژوهشی دانشگاه شیراز، با اشاره به پیش بینی برنامه‌هایی برای گرامیداشت هفته پژوهش در شیراز و فارس، هدف از این برنامه‌ها را ارتقا سطح تعامل سازنده بین دانشگاه، صنعت و دستگاه‌های اجرایی اعلام کرد.

به گزارش پگاه خبر؛مدیر امور پژوهشی دانشگاه شیراز، با اشاره به پیش بینی برنامه‌هایی برای گرامیداشت هفته پژوهش در شیراز و فارس، هدف از این برنامه‌ها را ارتقا سطح تعامل سازنده بین دانشگاه، صنعت و دستگاه‌های اجرایی اعلام کرد.

دکتر محمدحسین شیخی دوشنبه ۲۲ آذر در جمع خبرنگاران ضمن یادآوری اینکه ۲۵ آذرماه روز و چهارمین هفته از این ماه، هفته پژوهش نامگذاری شده است، گفت: شعار امسال هفته‌ پژوهش «پژوهش و فناوری با پشتیبانی تولید» در نظر گرفته شده و متناسب با این شعار، برنامه‌هایی در سطوح شیراز و استان فارس تدوین شده است.
مدیر امور پژوهشی دانشگاه شیراز افزود: برای برگزاری ویژه‌برنامه‌های هفته‌ی پژوهش در سطح استانی، قراردادی بین دانشگاه شیراز و استانداری فارس برای برگزاری مراسم استانی منعقد می‌شود و در آن تمام فعالیت‌هایی که لازم است انجام شود، پیش‌بینی می‌شود.در سال جاری نیز، اولین جلسه هماهنگی هفته پژوهش و فناوری استان ساعت ۱۰ صبح چهارشنبه ۱۲ آبان با حضور نماینده دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان در تالار مجازی برگزار شد و در این جلسه مقرر شد، نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان، با حضور ۱۶دانشگاه و دستگاه اجرایی که استانداری مشخص کرده برپا شود.
شیخی در ادامه درخصوص برپایی نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان توضیح داد: در هفته‌ی پژوهش، نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان فارس از  ۲۱تا ۲۴ آذرماه، به ‌دو صورت مجازی از طریق لینک researchweek.shirazu.ac.ir و حضوری، در مجتمع فرهنگی رفاهی دانشگاه شیراز واقع در خیابان ساحلی غربی، از ساعت ۹تا۱۶ با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی و همزمان به‌برگزار می‌شود.
او با یادآوری اینکه برپایی نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری از امروز دوشنبه ۲۲ آذر کلید خورد، گفت: در این نمایشگاه رونمایی از محصولات جدید حوزه علم و فناوری و عرضه و معرفی سایر دستاوردها در این حوزه، مد نظر قرار دارد.
شیخی در ادامه به دیگر برنامه‌های هفته‌ی پژوهش اشاره کرد و گفت: مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان نیز از دیگر ویژه‌برنامه‌های هفته‌ی پژوهش است که روز سه‌شنبه ۲۳آذرماه، در محل نمایشگاه با حضور استاندار  فارس برگزار خواهد شد. در این مراسم از ۵۵تن از پژوهشگران استانی دانشگاه‌ها، مراکز و سازمان‌های استان تقدیر خواهد شدکه ملاک تقدیر از آنها، امتیازدهی به فعالیت‌های پژوهشی آن‌ها بوده است. همچنین در برنامه‌های پیش‌بینی‌شده، کارگاه‌های پژوهشی به‌صورت مجازی نیز طراحی شده است.
او در خصوص شیوه‌ برگزاری مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان نیز عنوان کرد: این مراسم به‌دلیل شرایط ناشی از همه‌گیری کرونا با حضور محدود مسؤولان و برگزیدگان و همزمان به‌صورت مجازی برای عموم علاقه‌مندان از طریق لینک آپارات به‌نشانی https://www.aparat.com/farhangi.shirazu/live برگزار خواهد شد.
شیخی ادامه داد: در دانشگاه شیراز، براساس شیوه‌نامه‌ای که در شورای پژوهشی دانشگاه تصویب شده است، پژوهشگران برتر مشخص می‌شوند و در مراسمی که توسط معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه در هفته پژوهش برگزار و طی آن از ۳۰ پژوهشگر قدردانی خواهد شد.
مدیر امور پژوهشی دانشگاه شیراز خاطرنشان کرد که نشست‌های تخصصی دانشگاه و صنعت نیز توسط دانشگاه شیراز به‌عنوان دانشگاه معین استان درنظر گرفته شده است که تاریخ آن متعاقبا اعلام خواهد شد.
انتهای پیام/ابراهیم عباسی