روش کف کار روشی نوین درکشت مکانیزه گندم دراراضی شورخنج
روش کف کار روشی نوین درکشت مکانیزه گندم دراراضی شورخنج

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج گفت: با توجه به شرایط آب و خاک، تغییر اقلیم و کاهش بارندگی تغییر الگوی کشت مکانیزه گندم از روش flat یا خطی کار به روش مکانیزه کف کاردر دستور کار این مدیریت قرار گرفت.

به گزارش پگاه خبر؛مدیرجهاد کشاورزی شهرستان خنج، علی علی پور با بیان اینکه به منظور کاهش میزان شوری در اراضی شهرستان با توجه به تجمع املاح در نقاط مرتفع، کشت به روش کف کار می تواند نقش بسزایی داشته باشد، تصریح کرد: در سال جاری تعداد ۴ دستگاه کف کار مخصوص اراضی شور با استفاده از تسهیلات کم بهره و خط اعتباری مکانیزاسیون در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.
مدیرجهاد کشاورزی شهرستان خنج، با اشاره به مزایای استفاده از این روش در کاهش مصرف آب، بذر و زمان بیان کرد: افزایش بهره وری آب، کاهش عملیات خاکورزی و تهیه بستر، کاهش میزان علف های هرز و … از دیگر مزایای این روش بوده که در افزایش تولید در واحد سطح موثر است.
مدیرجهاد کشاورزی شهرستان خنج،علی پور اظهار کرد: در سال گذشته ۴۵۰ هکتار از مزارع این شهرستان با استفاده از کف کار کشت شده که انتظار می رود در سال جاری با افزایش ۳۵ درصدی قریب به ۷۵۰ هکتار از اراضی این شهرستان به روش کف کار کشت شود.
او ادامه داد: با توجه به اینکه سطح وسیعی از اراضی و منابع آبی این شهرستان شور بوده و ترویج کشت با دستگاه کف کار نقش مهمی در عملکرد محصول شتوی شهرستان دارد این مدیریت در تامین تسهیلات و ادوات، آماده هرگونه همکاری به متقاضیان خرید این دستگاه ها می باشد.
انتهای پیام/ابراهیم عباسی