موازی کاری های حوزه قرانی برطرف می شود
موازی کاری های حوزه قرانی برطرف می شود

به گزارش پگاه خبر؛در حاشیه بازدیداز معاونت قرآن و عترت اداره کل و ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس، با اشاره به اینکه جلسه اول برای آشنایی و گفتن خدا قوت بود، ضمن تاکید بر احیای کارکرد های کانون های فرهنگی هنری مساجد، همکاری ۲ نهاد ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس […]

به گزارش پگاه خبر؛در حاشیه بازدیداز معاونت قرآن و عترت اداره کل و ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس، با اشاره به اینکه جلسه اول برای آشنایی و گفتن خدا قوت بود، ضمن تاکید بر احیای کارکرد های کانون های فرهنگی هنری مساجد، همکاری ۲ نهاد ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان را در این زمینه بسیار موثر دانست، گفت: به زودی  نشستی با حضور مدیر و کارشناسان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس به منظور ارائه گزارش فعالیت ها و بیان راهکارها و پیشنهادها برپا می شود و همه ما سربازان امام زمان (عج) هستیم و در راه ترویج مکتب اهل بیت (ع) تلاش می کنیم.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با یادآوری این مطلب مسائل فرهنگی در کشور کمتر مورد توجه قرار داشته و اخیرا نگاه ها بعد از سال ها به حوزه فرهنگ آمده است، تاکید کرد: اکنون باور اینست اول به فرهنگ پرداخته ایم.
دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس گفت: فرهنگ، موتور پیشران هر جامعه است و هر زحمتی کشیده شده، در حاشیه قرار گرفته است و بیشتر به موضوع معیشت اشاره شده است.
وی با اشاره به اینکه خدا توفیق خادمی قرآن بدهد و بتوانیم قرآن از مهجوریت خارج شود، اضافه کرد: موازی کاری های حوزه قرانی باید از بین برود.
قانعی افزود: در حوزه تبلیغ و ترویج یکی از اولویت های ما خانواده است و باید به این موضوع توجه ویژه شود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به اینکه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روی موضوع شورای فرهنگ عمومی تاکید دارد و شورای فرهنگ عمومی قرار است به پارلمان فرهنگی شهر تبدیل شود، تاکید کرد: برش استانی در فارس رونمایی شده است و موضوع شورای فرهنگ عمومی یکی از اولویت های کاری اداره کل است و نظام رتبه بندی در شورای فرهنگ عمومی فارس بین دستگاه ها برای ایجاد رقابت شکل خواهد گرفت و برش استانی به زودی چاپ می شود.
قانعی با یادآوری این مطلب که سیاست گذاری و هدایت گری در حوزه فرهنگ باور اینست که همه چیز باید با مجوز باشد اما بسیاری از بخش های فرهنگی موفق مجوز ندارند، افزود: اتفاقاتی در حوزه فرهنگ روی می دهد، جلوتر هست و وزارت فرهنگ سعی کرده است تا این موارد را رفع کند.
بر اساس این گزارش در ادامه، حجت الاسلام «حسین امیدی»، در جریان این بازدید ضمن تبریک انتصاب وی به این سمت، بر همکاری کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و نشر فرهنگ و هنر ناب اسلامی تاکید کرد.
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس همچنین به معرفی کارشناسان این ستاد هماهنگی و بیان حوزه کاری آنان پرداخت و خواستار برگزاری جلسه ای برای تشریح برنامه ها و بیان مسائل و مشلات پیش رو شد.
انتهای پیام/ابراهیم عباسی