بازسازی مرکز تولید و توزیع گل‌ و گیاه گویم براهمیت خودکفایی
بازسازی مرکز تولید و توزیع گل‌ و گیاه گویم براهمیت خودکفایی

به گزارش پگاه خبر؛در بازدید مشترک رئیس کمیسیون سلامت، بهداشت ومحیط زیست شورای اسلامی شهر شیراز، معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز و رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری از مرکز تولید و توزیع گل‌ و گیاه گویم  بر اهمیت خودکفایی در تولید گونه های مورد نیاز فضای سبز شهری و لزوم […]

به گزارش پگاه خبر؛در بازدید مشترک رئیس کمیسیون سلامت، بهداشت ومحیط زیست شورای اسلامی شهر شیراز، معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز و رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری از مرکز تولید و توزیع گل‌ و گیاه گویم  بر اهمیت خودکفایی در تولید گونه های مورد نیاز فضای سبز شهری و لزوم بازسازی مرکز گل و گیاه سازمان جهت صرفه جویی در هزینه های شهرداری تاکید شد.
مسعود زارعی رییس کمیسیون سلامت، بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر شیراز، فضای سبز را یکی از مهم‌ترین نمودهای شهری به شمار آورد که علاوه بر زیبایی منظر در  تلطیف روحیه شهروندان و پاکیزگی هوای شهر نقش بسزایی  دارد.
عضو شورای اسلامی شهر شیراز با توجه به پتانسیل مرکز تولید گل و گیاه گویم برای تولید و تکثیر انواع گونه های گیاهی و برگزاری نمایشگاههای فضای سبز ابراز امیدواری کرد محصولات تولید شده در این مرکز با قیمت مناسب دراختیار شهروندان قرار گیرد که این امر مشوق شهروندان جهت افزایش سرانه فضای سبز شود.
حمید کشتکار معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز نیز، این مرکز را یک سرمایه باارزش برای شهر شیراز دانست و افزود: تلاش خواهد شد هر چه سریعتر مرکز تولید گل و گیاه بازسازی شود و با برنامه ریزی های انجام شده علاوه بر تولید گل و گیاه شهر شیراز به مرکزی جهت فروش گل و گیاه به استان های همجوار و تولید منابع درآمدی پایدار تبدیل شود.
در ادامه این بازدید محمدرضا زندیه رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز گفت: این مرکز با مساحتی بالغ بر چهارده هکتار، سالانه با تولید و تکثیر انواع گونه های درختی و گیاهی به میزان قابل توجهی در کاهش هزینه های شهرداری موثر است.
زندیه افزود توسعه عرصه های سبز از جمله وظایف ضروری و غیرقابل انکار شهرداری است و با توجه به  این امر می بایست روند تولید و تکثیر  گل و درخت در این مرکز با برنامه‌ریزی دقیق تر و مطالعات بیشتری انجام شود تا نتایج بهتری نسبت به گذشته بدست آوریم.
وی افزود: هم اکنون در این مرکز بخش عمده ای از نیاز های سازمان تولید می‌شود که تلاش می کنیم بزودی با ورود بخش خصوصی و جذب سرمایه گذار تمام محصولات وگونه های مورد نیاز فضای سبز شهر شیراز را تولید و به خودکفایی برسیم و در کاهش هزینه های شهرداری گام موثری برداریم.
انتهای پیام/ابراهیم عباسی