۲۱ هزار و ۶۶۱ بیمار دیابتی در چهارمحال و بختیاری شناسایی شد
۲۱ هزار و ۶۶۱ بیمار دیابتی در چهارمحال و بختیاری شناسایی شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری از شناسایی ۲۱ هزار و ۶۶۱ بیمار مبتلا به دیابت در این استان خبر داد و گفت: این تعداد ۲.۳ درصد جمعیت استان را تشکیل می‎دهد. مجید شیرانی روز پنجشنبه به مناسبت روز جهانی دیابت در گفت‌ و گو با خبرنگاران افزود: شعار امسال […]

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری از شناسایی ۲۱ هزار و ۶۶۱ بیمار مبتلا به دیابت در این استان خبر داد و گفت: این تعداد ۲.۳ درصد جمعیت استان را تشکیل می‎دهد.

مجید شیرانی روز پنجشنبه به مناسبت روز جهانی دیابت در گفت‌ و گو با خبرنگاران افزود: شعار امسال روز جهانی دیابت با عنوان « از خانواده خود محافظت کنید» نامگذاری شده و از همین رو به مردم استان توصیه می‌کنیم تا موارد بهداشتی را در این خصوص مدنظر خود قرار دهند.

وی با اشاره به شیوع بیماری دیابت در سال‌های گذشته، تصریح کرد: در سال ۲۰۰۰ میلادی حدود ۱۵۱ میلیون نفر در دنیا مبتلا به بیماری دیابت بودند اما این رقم در سال ۲۰۱۷ به بیش از ۴۲۵ میلیون نفر افزایش یافته که نشانگر رشد سه برابری است.

شیرانی با بیان اینکه بیش از نیمی از افراد مبتلا به دیابت نسبت به بیماری خود آگاه نیستند، اظهار داشت: افرادی برای اطلاع از سلامت خود بایستی هر ۶ ماه یکبار آزمایش‌های لازم را انجام دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری، سبک زندگی ناسالم را از مهمترین دلایل ابتلا به بیماری دیابت دانست و گفت: تغذیه ناسالم، نداشتن تحرک بدنی و مصرف بی رویه شکر و شیرینی از مهمترین دلایل ابتلا به دیابت است.

شیرانی با بیان اینکه شیوع بیماری دیابت در زنان بیشتر از مردان است، خاطرنشان کرد: بیشترین جمعیت مبتلا به بیماری دیابت در گروه سنی بین ۲۰ تا ۶۴ سال قرار دارند.

به گزارش ایرنا، ۱۴ نوامبر همزمان با ۲۳ آبان با عنوان روز جهانی دیابت نامگذاری شده است.

به همین مناسبت از ۱۸ تا ۲۴ آبان با عنوان هفته ملی دیابت در کشور نامگذاری شده است.

بنا بر آمارهای اعلام شده هر ۸ ثانیه یک نفر در جهان بر اثر دیابت جان خود را از دست می‌دهد.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با بیش از ۹۶۰ هزار نفر جمعیت است.