ایجاد صندوق های توسعه در سطح استان
ایجاد صندوق های توسعه در سطح استان

دیدار رییس، معاونین و مدیران سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس با تولیت آستان مقدس حضرت احمد بن موسی علیهماالسلام

به گزارش پگاه خبر؛احمدعلی افکاری رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس روز شنبه بیستم آذر ماه سال ۱۴٠٠با حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری تولیت آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع) دیدار و گفت و گو کرد.
احمدعلی افکاری در ابتدای این دیدار که با حضور عبدالحمید سنگی سرپرست معاونت بودجه، سعیدرضا زارعی سرپرست معاونت آمار و اطلاعات، سیدحمیدرضا طبیبی سرپرست مدیریت نظام فنی و اجرایی، علیرضا رحمانی رییس حراست و ابراهیم پناهی مدیر اداری، مالی و پشتیبانی سازمان صورت گرفت، گزارشی از وضعیت بودجه ای استان در حوزه های مختلف ارائه داد.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس از راه اندازی صندوق توسعه استانی توسط سازمان برنامه و بودجه کشور به عنوان یکی از اقدامات ارزشمند دولت سیزدهم در سال آینده خبر داد و خاطرنشان ساخت: با ایجاد صندوق های توسعه استانی در سطح استان ها و واریز کلیه درآمدهای هر استان به حساب این صندوق، بسیاری از مشکلات اعتباری استانها با استفاده از ظرفیت این صندوق حل خواهد شد.
افکاری در ادامه سخنانش به هدفگذاری رشد هشت درصدی اقتصاد در سال آینده به عنوان یکی از محورهای اصلی بودجه سال ۱۴٠۱ اشاره کرد و افزود: رشد اقتصادی منجر به روشن شدن موتور افزایش رشد اشتغال می شود و نقطه امیدی برای پایان نوسانات و التهابات کنونی اقتصادی است.
حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری تولیت آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع) نیز در این دیدار به نقش و جایگاه ارزشمند سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس در سطح استان اشاره کرد و گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی، مغز متفکر کشور و به دلیل اینکه شریان مالی را تزریق می کند، نقش قلب کشور را دارد.
وی با بیان اینکه سازندگی کشور پس از پیروزی باشکوه انقلاب اسلامی ایران رقم خورد، تصریح کرد: یکی از اقدامات مهم، کارهایی است که سازمان مدیریت و برنامه ریزی پیگیری می کند.
حجت‌الاسلام کلانتری در بخش دیگری از سخنانش بر ضرورت اصلاح بروکراسی های اداری تاکید کرد و در عین حال یادآور شد: اعتبارات اختصاص یافته به طرح توسعه حرم حضرت شاهچراغ(ع) با مدیریت آستان مقدس انجام پذیرد.
لازم به ذکر است، در پایان این جلسه که بیش از یکساعت به طول انجامید، حجت الاسلام سعادت معاون موقوفات و نذورات، علیرضا صحرائیان معاون عمرانی و محسن نعمتی مدیر اداری و مالی آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع) گزارشی از وضعیت اعتبارات عمرانی و طرح توسعه حرم را ارائه دادند.
رییس، معاونین و مدیران سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس در پایان دیدار خود، حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) را زیارت کردند.
انتهای پیام/ابراهیم عباسی