امور شهربه سمت الکترونیکی شدن پیش می رود
امور شهربه سمت الکترونیکی شدن پیش می رود

جلسه شورای مدیران شهرداری شیراز با حضور مهندس اصنافی شهردار شیراز، معاونان، رؤسای سازمان ها و شهرداران مناطق برگزار شد.

به گزارش پگاه خبر؛مهندس سید احسان اصنافی در این جلسه اظهار داشت: قبول مسئولیت، ما را در جایگاهی قرار داده که اعمال و رفتارمان در اعتقادات مردم تاثیرگذار است.

وی با اشاره به چالش‌های حوزه شهرسازی عنوان کرد: کمیته تسهیل صدور پروانه و پایان کار باید تشکیل شود و شهرداران مناطق موظف هستند مواردی که احساس می‌کنند ترمز شهرداری شده را احصا و رصد کرده تا مورد بررسی قرار بگیرد.

شهردار شیراز ادامه داد: حوزه شهرسازی جای بررسی و اقدامات و تصمیمات جهادی دارد و با اصلاح فرآیندها، سرعت امور بالا خواهد رفت.

وی با اشاره به اینکه امور شهر تا جای ممکن باید به سمت الکترونیکی شدن پیش برود، تصریح کرد: شهر هوشمند دارای ملزومات سخت افزاری و نرم افزاری است که در حال انجام می‌باشد.

به گفته این مقام مسئول، سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز متولی متمرکز مدیریت اطلاعات است که با پیگیری و انجام نرم افزارهای مورد نیاز، بسترهای لازم برای شهر هوشمند فراهم شود.

وی رسیدن به شهر هوشمند را فرآیندی چندساله دانست و گفت: هر فرآیندی که در هر سازمان یا منطقه انجام می‌شود باید شفاف و مشخص باشد.

مهندس اصنافی با تاکید بر بهینه‌سازی هزینه‌ها اظهار داشت: با مدیریت هزینه می توان درصد بالایی از هزینه‌های جاری را کاست.

وی در ادامه به لزوم شکل‌گیری انبارهای مجازی پرداخت و گفت: کالاها و اموال درون انبارها باید در حد اضطرار و مدیریت بحران باشد.

شهردار شیراز با بیان اینکه همکاران شهرداری چون در بطن کار هستند، ایده و نظرات خوب و کاربردی می‌دهند، تصریح کرد: مشکلات و مسائل مردم را رصد کنید و همراهی و همکاری برای حل آن باید در حد اعلا باشد.

وی پیرامون پروژه‌های عمرانی بیان کرد: باید ایرادات مرتفع و پروژه را به نتیجه برسانند.

این مقام مسئول با اشاره به همکاری بسیار خوب استانداری فارس و شهرداری شیراز گفت: چهار رام قطار مترو آماده شده که پیگیر سهمیه‌ای برای شیراز هستیم.

مهندس اصنافی از پیگیری موضوعاتی همچون کمربندی های جنوبی و شمال غرب شیراز، ارزش‌های افزوده در بخش های مختلف که سهمیه شیراز بوده و رها شده خبر داد.

وی با اشاره به بودجه ۱۴۰۱ عنوان کرد: در بودجه سال آینده از تعریف پروژه‌های غیرهدفمند جلوگیری شود و هر منطقه حداقل سه پروژه شاخص عمرانی باید داشته باشد.

شهردار شیراز با تاکید بر اطلاع رسانی اقدامات صورت گرفته توسط شهرداری به مردم گفت: پاسخگویی درخواست ها و مشکلات شهروندان که از طریق سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ ثبت شده توسط مدیران ضروری است و خواستار رسیدگی به این موارد در کمترین زمان ممکن هستم.

همچنین در این نشست آیین تکریم و معارفه جمعی از مدیران شهرداری شیراز برگزار شد و عبدالصالح رستم زاده در سمت سرپرست شهرداری منطقه یک، حسام الدین اسدزاده سرپرست شهرداری منطقه چهار، شهرام سبزیان فرد سرپرست شهرداری منطقه یازده، امیر یقطین در سمت سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی، علی محمد بهزادفر سرپرست اداره کل برنامه و بودجه، امید گشتاسبی در سمت سرپرست اداره کل تشخیص و وصول درآمد، غلامرضا شریف در سمت سرپرست سازمان آرامستان ها، حمیدرضا هاشم پور صادقیان در سمت سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات و قاسم حسن پور فرد در سمت سرپرست اداره کل حقوقی شهرداری شیراز معارفه شدند.

همچنین از زحمات مدیران پیشین حوزه های مختلف شهرداری شیراز همچون مسعود طهماسبی معاون پیشین حمل و نقل و ترافیک، حسن مرادی رییس پیشین سازمان حمل و نقل ریلی، غلامرضا نامورچی شهردار پیشین منطقه یک، عبدالصالح رستم زاده شهردار پیشین منطقه چهار، حمید برزگر شهردار پیشین منطقه یازده، پیمان بهادری مدیرکل پیشین حوزه شهردار، علی پارسازاد رییس پیشین سازمان آرامستانها، سعید حیدری رییس پیشین سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات، محمودرضا مهرجهانیان مدیرکل پیشین تشخیص و وصول درآمد، امید گشتاسبی مدیرکل پیشین برنامه و بودجه، محمدرضا غلباش مدیر کل پیشین امور حقوقی و حمید جورکش مدیرکل پیشین ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز تقدیر شد.
انتهای پیام/ابراهیم عباسی