مقام علمی شهید دستغیب یک مقام والا بود
مقام علمی شهید دستغیب یک مقام والا بود

به گزارش پگاه خبر؛آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (شنبه ۲۰ آذر) در مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد شهید آیت «سید عبدالحسین دستغیب»، امام جمعه فقید شیراز، که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه باید همه ما در مسیر نورانی شهدا گام برداریم، گفت: مقام علمی شهید دستغیب یک مقام والا […]

به گزارش پگاه خبر؛آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (شنبه ۲۰ آذر) در مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد شهید آیت «سید عبدالحسین دستغیب»، امام جمعه فقید شیراز، که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه باید همه ما در مسیر نورانی شهدا گام برداریم، گفت: مقام علمی شهید دستغیب یک مقام والا بود و به تاکید حضرت امام (ره)، مرحوم شهید دستغیب عالمی عامل بود.
نماینده ولی فقیه در فارس با یادآوری این مطلب که این مرد بزرگ با عشقی که به حضرت سیدالشهدا (ع)، داشت جز شهادت برای او ارزشمند نبود، تاکید کرد: اگر هر کدام از این ۲ مقام علم و شهادت برای کسی حاصل شود تا ابد او را محترم می شمارند و بر اساس آموزه های دینی مقام علم از مقام شهید بالاتر است.
امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه این نظام ارزش گذاری دینی را باید با یکدیگر مرور کنیم، اظهار کرد: وقتی روز قیامت می شود اولین تا آخرین انسان ها در کنار هم جمع می شوند و اعمال را میزان می کنند و بر اساس روایت نبوی، مرکب عالم نسبت به خون شهید ارجع می یابد و آیت الله شهید دستغیب هر دوی این مورد را داشت.
وی با اشاره به اینکه علمی که از خون شهید وزن بیشتری دارد، کدام علم است، در عالم علوم زیاد است و همه علوم ارزش دارد، تاکید کرد: همه دانش ها ارزشمند است و انسان باید آن را احترام کند اما کدام علم است که در روز قیامت جوهر مرکب قلم عالم از خون شهید ارزش بیشتری پیدا می کند.
آیت الله دژکام با اشاره به اینکه علمی بر خون شهید ارزشمند تر است که خدا ترسی و خضوع داشته باشد، افزود: شهید دستغیب خشیت از خداوند را در دل داشت و در مخاطبین خود ایجاد کرده بود.
آیت الله دژکام با تاکید بر اینکه اگر کسی ادعای علمیت و دانش می کند و از خدا نمی ترسد، دروغ گوست، تاکید کرد: شاخص های ارزش گذاری که از مغز یک جامع شناسی و روانشاس بر اساس دانش علم غربی باشد، ملاک اسلامی ندارد و نمی تواند ملاک اندازه گیری ها باشد و در این رابطه کسانی در مسند ها پاگذاری کردند دل مردم را رنجاندند چرا که نشان علم را قرآن یاد نگرفتند.
وی با اشاره به اینکه عالم آنست که وقتی به رفتار او نگاه می کنیم ما را به سمت خداوند رهنمون کند، یادآور شد: عالمی ماندگار می شود که هر چه می گوید انجام دهد.
آیت الله دژکام گفت: شهدا باورهای خودشان را بر اساس آموزه های الهی گرفتند و امیدوارم در مسیر شهدا ماندگار باشیم.
انتهای پیام/ابراهیم عباسی

دژکام