قطار پیشرفت فارس را مجموعه مدیریتی استان به حرکت در می آورد
قطار پیشرفت فارس را مجموعه مدیریتی استان به حرکت در می آورد

به گزارش پگاه خبر؛دکتر محمد هادی ایمانیه، در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شیراز با تاکید بر اینکه عمده‌ترین تلاش مجموعه مدیریتی استان در راستای به حرکت در آوردن قطار پیشرفت استان است، عنوان کرد: با حرکتی شتابان برای رفع نواقص و عقب ماندگی‌ها حرکت می‌‌کنیم. دکتر ایمانیه همچنین با تبریک میلاد حضرت زینب […]

به گزارش پگاه خبر؛دکتر محمد هادی ایمانیه، در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شیراز با تاکید بر اینکه عمده‌ترین تلاش مجموعه مدیریتی استان در راستای به حرکت در آوردن قطار پیشرفت استان است، عنوان کرد: با حرکتی شتابان برای رفع نواقص و عقب ماندگی‌ها حرکت می‌‌کنیم.
دکتر ایمانیه همچنین با تبریک میلاد حضرت زینب و روز پرستار، خاطرنشان کرد: حضرت زینب(س) الگوی مقاومت و صبر است.
به اعتقاد استاندار فارس پرستاران ما با الگو قرار دادن آن حضرت به خصوص در ایام کرونا از هیچ تلاش و ایثاری در راه سلامت جامعه فرو گذار نکردند.
وی با تاکید بر اهمیت جایگاه این قشر دلسوز و اثرگذار ، تصریح کرد: رفع مشکلات و رسیدگی به مطالبات پرستاران با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز در دستور کار قرار گرفته است.
نماینده عالی دولت در استان فارس همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به بیان اقدامات انجام شده در مدت ۶۴ روز فعالیت خود در جایگاه مدیریت ارشد استان پرداخت و گفت: روند تکمیل آزاد راه شیراز به اصفهان از جمله مواردی است که به دلیل طولانی شدن پروژه انتقاداتی به دنبال داشته اما از ابتدای شروع کار دولت جدید پیگیری های لازم را انجام داده ایم و مقرر شده است تا چند ماه آینده تا قطعه ٧ به بهره برداری برسد.
وی در خصوص پروژه راه آهن شیراز به بوشهر نیز گفت: طبق قرار دادی که با وزارت نفت منعقد شده است، مقرر شد ۴٠ هزار میلیارد تومان از طریق تهاتر برای ساخت راه آهن شیراز به بوشهر اختصاص یابد.
او با اشاره به اینکه در شهرک صنعتی شیراز تنها از ١۵ درصد ظرفیت استفاده می‌ شود عنوان کرد: همین ظرفیت اندک نیز ٢٧ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است؛ بنابراین باید تلاش بیشتری برای استفاده از ظرفیت های مغفول مانده شهرک صنعتی به کار گرفته شود.
استاندار فارس اظهار کرد: دستاورد سفر رئیس جمهور به فارس ١١٠ مصوبه به ارزش ٢٠ هزار میلیارد تومان است که تحقق این مصوبات با جدیت در سطوح ملی و استانی دنبال می‌شود.
وی ادامه داد :٢٢٠ نقطه پر حادثه در جاده‌های استان شناسایی شده است که برای رفع نقاط حادثه خیز استان نیز اعتباری از دولت گرفته شده است.
نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به اینکه کمربندی شیراز به دغدغه ای برای مردم تبدیل شده است، ابراز داشت: با بررسی های انجام شده مقرر شد طی تفاهمی که شهرداری با راهداری فارس انجام می‌دهد مشکلات این محور هر چه سریعتر برطرف گردد.
استاندار فارس با بیان اینکه باید به دانشگاه‌ها و مراکز علمی استان توجه بیشتری شود، افزود: توجه به دانشگاه‌ها و مراکز علمی در دستور کار است و باید از اساتید در حوزه اجراییات کمک گرفت.
وی با اشاره به اینکه فارس رتبه دوم در کشاورزی، رتبه اول در دامداری، رتبه چهارم در صنعت، رتبه دوم در معادن و گردشگری را دارد تاکید کرد: این استان باید در همه زمینه ها برتر و سرآمد باشد.
دکتر ایمانیه با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب که جایگاه فارس را در قله دانسته‌اند، اظهار کرد: همه فعالیت ها در این استان باید با محوریت این فرموده رهبری تدوین و اجرا شود.
وی با بیان اینکه ارتباط قوی تر مدیران اجرایی و دانشگاه ها در توسعه استان و قرار گرفتن در جایگاه برتر کشوری موثر است، عنوان کرد: این موضوع با جدیت در دستور کار مدیریت ارشد استان قرار گرفته است.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه عدالت محوری و توازن جغرافیایی در ارائه خدمات بسیار حائز اهمیت است، عنوان کرد: اقداماتی که تاکنون انجام شده از این نظر رضایت بخش نیست بنابراین توجه عادلانه به همه نقاط استان باید سر لوحه فعالیت مدیران باشد.
انتهای پیام/ابراهیم عباسی