مدیران در اجرای نقشه فرهنگی با درایت و اصولی عمل کنند
مدیران در اجرای نقشه فرهنگی با درایت و اصولی عمل کنند

امام جمعه شیرازگفت: فارس اولین استانی است که برش سند مهندسی فرهنگی خود در کشور را تهیه کرده و در زمان سفر ریاست جمهوری به فارس رونمایی شده است و مدیران ما باید در اجرای موارد این نقشه فرهنگی با درایت و اصولی عمل کنند.

به گزارش پگاه خبر؛آیت الله لطف الله دژکام،نماینده ولی فقیه درفارس،در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز گفت: انقلاب ما دارای ماهیت اسلامی است و به عدالت اجتماعی، معنویت، معرفیت و ارزش‌های انسانی نیز توجه دارد که نقطه اختلاف و تمایز آن با سایر انقلاب هاست.
نماینده ولی فقیه در فارس افزود: باید بدانیم که کافی نیست در سومین حرم اهل بیت (ع) فقط اهل معنویت باشیم بلکه لازم است این حس معنوی را برای حیطه نفوذ انقلاب اسلامی در کشور و جهان را نیز ایجاد کنیم.
امام جمعه شیراز اضافه کرد: اگر شهری در کشور ما شهیدی تقدیم انقلاب کرده که بنیانگذار انقلاب اسلامی، این شهید را مربی بزرگ خطاب کنند، مایه افتخار است که ما آیت الله شهید دستغیب را داریم که مصداق همین نگاه امام راحل بوده اند.
او با اشاره به ایثار شهدا برای حفظ انقلاب اسلامی بیان کرد: استان فارس ۱۵ هزار شهید را تقدیم کشور و انقلاب اسلامی کرده است که به عنوان فرزندان معنوی شهدای والامقامی همچون آیت الله شهید دستغیب، باید همواره به فرمایشات ایشان در خصوص با تقوا بودن و ولایت مداری عمل کنیم.
امام جمعه شیراز ادامه داد: اطاعت از، ولی فقیه همواره موجب پیشبرد اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی می‌شود و مدیران ما جلوگیری از انجام امور حرام را باید وظیفه خود بدانند و همواره خدا را در هر حال طبق فرمایشات آیت الله شهید دستغیب حاضر بدانند.
آیت الله دژکام در خطبه دوم نماز جمعه شیراز گفت: نظم در تمام امور لازم است و باید در اولویت قرار بگیرد، زیرا نتیجه مثبتی دارد و مسیر‌های طولانی برای انجام امور کشور به نظم و استمرار نیاز دارد که امام علی (ع) بر تقوا و نظم تاکید ویژه دشته اند.
او ادامه داد: باید تلاش کنیم تا نظم را در سومین حرم اهل بیت (ع) ایجاد کنیم و با برادری، خطا‌های یکدیگر را ببخشیم و به اختلاف نظر‌ها پایان دهیم و پیشبرد اهداف شهر و کشور خود را در راستای آرمان‌های انقلاب اسلامی در اولویت بگذاریم.
نماینده، ولی فقیه در فارس با تبریک میلاد حضرت زینب کبری (س) عنوان کرد: زنان و مردان عالم باید از الگویی مانند این بانوی بزرگ اسلام استفاده کنند و حضرت زینب (س) بانوی علم، تقوا و فرهیختگی هستند و وقتی بعد از واقعه عاشورا زبان به خطبه گشودند گویی حضرت امیرالمومنین (ع) سخن می‌گفتند.
آیت الله دژکام تصریح کرد: افتخاری مانند حضرت زینب (س) از دل بانوان ایجاد شده و این روز را که روز پرستار نام گرفته است به پرستاران عزیز تبریک می‌گوییم و ایشان راه و رسم پرستاری و مراقبت از مریض را به حق تمام کرده بودند.
او افزود: زحمات پرستاران در بحران کرونا شایسته تقدیر است و از زحمات پرستاران در بیمارستان «نمازی» شیراز امروز تجلیل می‌شود و پرستاران دارای مشکلاتی هستند که مدیران و مسئولان استان و کشور برای رفع این مشکلات که از نظر صنفی در جامعه پرستاران وجود دارد، تلاش کنند.
امام جمعه شیراز با اشاره به بردباری پرستاران گفت: در بحث اخلاق پرستاری، بردباری به صورت اخلاق ویژه مورد توجه قرار دارد و این بردباری در مراقبت از بیماران اقدام بسیار ارزشمندی است.
امام جمعه شیراز ادامه داد: ۱۹ آذر سال ۱۳۶۳ امام راحل، نهاد ارزشمند شورای عالی انقلاب فرهنگی را در انقلاب اسلامی شکل دادند و امروز نقشه مهندسی فرهنگی کشور که فرهنگ اسلامی را که هدف انقلاب اسلامی است را عملیاتی می‌کند در این حوزه باید در اولویت قرار بگیرد.
آیت الله دژکام تاکید کرد: آشنایی با فرهنگ دین کار آسانی نیست و برای دنبال کردن کار فرهنگی تنها به ترجمه آیات قرآن کریم نمی‌توان اکتفا کرد بلکه مفاهیم باید شناخته و اجرا شوند.
او افزود: کارشناسی در حوزه دین مهم است و در زمینه بهداشت و درمان، کادر درمان کارشناس هستند و تخصصی عمل می‌کنند و در حوزه دین نیز نظر تخصصی علما کارایی دارد و مطلوب عمل می‌کند.
امام جمعه شیراز اضافه کرد: فارس اولین استانی است که برش سند مهندسی فرهنگی خود در کشور را تهیه کرده و در زمان سفر ریاست جمهوری به فارس رونمایی کرده است و مدیران ما باید در اجرای موارد این نقشه فرهنگی با درایت و اصولی عمل کنند.
آیت الله دژکام تصریح کرد: برای موفقیت مدیران جوان فارس در اجرای برش سند مهندسی فرهنگی استان، علما و بزرگان ما باید آن‌ها را هدایت و همراهی کنند و در موارد لازم خطا پوشی نیز داشته باشند و مدیران جوان ما خود را از مشورت بزرگان استان بی نیاز ندانند.
او با اشاره به تعامل خوب مدیران فارس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: این تعامل مطلوب در حوزه آب، انرژی، فرهنگ و … موجب پیشرفت استان خواهد شد.
انتهای پیام/ابراهیم عباسی