سیمای فرهنگ درنشاط رخسار صاحبان هنرمتجلی شود
سیمای فرهنگ درنشاط رخسار صاحبان هنرمتجلی شود

به گزارش پگاه خبر؛صابر سهرابی در مراسم تکریم و معارفه مدیر کل ارشاد اسلامی استان فارس در سخنانی گفت : بسم الله الرحمن الرحیم با سلام و درود به ارواح طیبه شهدا ،امام شهدا ،شهدای هشت سال دفاع مقدس ،شهدای مدافعان حرم و سلامت ، شهدای امنیت و ۱۵ هزار شهید گلگون کفن استان فارس […]

به گزارش پگاه خبر؛صابر سهرابی در مراسم تکریم و معارفه مدیر کل ارشاد اسلامی استان فارس در سخنانی گفت :
بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام و درود به ارواح طیبه شهدا ،امام شهدا ،شهدای هشت سال دفاع مقدس ،شهدای مدافعان حرم و سلامت ، شهدای امنیت و ۱۵ هزار شهید گلگون کفن استان فارس و آرزوی سلامتی و طول عمر برای رهبر انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای مد ظله العالی .
عرض خیر مقدم و خوش آمد دارم محضر شریف یکایک شما اصحاب محترم فرهنگ هنر و رسانه ، همکاران عزیز و ارزشمندم که از سراسر استان فارس تشریف آوردند ، مدیران محترم کل دستگاه های اجرای استان ، فرماندهی محترم نیروی انتظامی سردار حبیبی ، فرهیختگان و علمای حاضر در جمع علی الخصوص حضرت آیت الله دژکام امام جمعه محترم شیراز و نماینده ولی فقیه در استان ، استاندار سختکوش و تلاشکر استان جناب آقای دکتر ایمانیه ، معاونت محترم حقوقی و امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جناب آقای دکتر هاشمی تسلیت شهید سید یوسفی ،و همچنین مدیر کل محترم حقوقی وزارتخانه برادر ارزشمندم جناب آقای سهرابی ، حضور همه شما برای این بنده حقیرباعث افتخارو مباهات است.
از آن روز که شرافت بندگی هنر و فرهنگ را در جامه ی خدمتگزاری فرهنگی در گاهواره ی فرهنگ و هنر ایران زمین یافتم، برای جز در راه خدمتی از سرعشق به زادگاه فرهنگ و هویت گام بر ندارم ترک سر گفتم چرا که قدم اول این ره چو قلم ترک سر است.
تا جز خط یار بر قلمم نرود و ساز دل با دلدادگی به فرهنگ این دیار کهن کوک کردم تا هر زخمه ای را که بر من رسد، طنینش اگر نه دلنشین ، دلخراش هم نشود.
دیار فارس که تجلی گاه عشق، هنر، فرهنگ، عرفان و تاریخ هزاران ساله ی نیاکان پاکمان است؛ سرزمینی که با نور احمدی روشن است و چلچراغش، رایحه ی خوش سومین حرم اهل بیت را در کالبد فرهنگ دیرپایش دمیده است، خسته از بی مهری ها و زخمی از تازیانه ی بی توجهی ها ولی استوار و صبور، در انتظار جوشش دوباره ی اندیشه و معنا، تا روح هنر خفته در بستر خاک عبیرآمیزش بار دگر تن بی جان شده ی فرهنگش را حیاتی مجدد بخشد.
بدین امید آمدم تا با هم پلی به سوی نور بگسترانیم تا از چشمه ی خورشید، نور به عالم بیفشانیم .
کوشیدم تا حاصل سرمه سایی خاک درگه اهل هنر و فرهنگ در استان فارس به کسب عناوینی همچون عنوان ملی پایتخت کتاب، شهر خلاق در حوزه هنرهای تجسمی ، روستاهای برتر قرآنی و دوستدار کتاب مهمتر از همه تدوین نقشه مهندسی فرهنگی استان و یا عنوان دستگاه برتر فرهنگی و صد ها برنامه ای خلاقانه دیگر که هر چند همگی حاصل تلاش همه ی دلسوزان فرهنگی استان و بخصوص همکاران عزیزم بوده است، ختم نشود و سیمای فرهنگ در نشاط رخسار صاحبان فرهنگ و هنر متجلی شود.
کوشیدم تا با راهنمایی های تمامی دلسوزان فرهنگ، تمامی هنرمندان و صاحبان فرهنگ و بخصوص حضرت آیت الله دکتر دژکام ریس محترم شورای فرهنگ عمومی ،استانداران محترم ،وزیر محترم دولت دوازدهم جناب آقای دکتر صالحی و همچنین جناب آقای دکتر اسماعیلی وزیر محترم پرتوان و تلاشگر ساعی و با همراهی و همدلی صمیمانه ی یاران و همکاران صبورم در اداره ی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، انجمنهای فرهنگی و هنری سراسر استان ، با تفاهم نامه ها، با به ثمر رساندن پروژه ی عمرانی در عرصه ی فرهنگ و هنر و با اعطای تسهیلات مالی به هنرمندان و اصحاب فرهنگ ، سنگهای سیا ه نشسته در چشمه سار هنر و معنا را از میان بردارم تا حاصل عمرم در مسند عشق و خدمت به فرهنگ ایران عزیز ، حرکت و شادابی عرصه های فرهنگی و هنری باشد.
ایامی بسیار مغتنم در خوشه چینی محضر اربابان هنر و فرهنگ استان فارس به گاه آخر رسید. ایامی که هر چند با تلخی سیل جانکاه و یورش ویروس منحوس کرونا ، تحریمهای ظالمانه همراه شد ولیکن اوج اصالت فرهنگ ناب ایرانی را در قامت مردمانی دیدم که در دستگیری دراندگان سیل و همچنین شعاع انوار منیر آدمیت در جامه ی سپید مدافعان سلامت، و کمکهای مومنانه یادآور فرهنگ سترگ مردمان این دیار است.
سروران عزیز خانمها و آقایان
امیدوارم هرآنچه از سر شوق و توان برای خدمت به فرهنگ و هنر ارائه دادم را با نگاه خطاپوشتان بنگرید و این عاشق فرهنگ و هنر را به نیکی یادآور باشید تا مصداق ((مرده آن است که نامش به نکویی نرود)) نباشم.
در پایان یادی کنم از همکاران پرتلاشم که سالهای عمرشان را صرف اعتلای فرهنگ و هنر این مرز و بوم کردند و در همین ایام رخت به دیار ابدیت پوشیدند .مرحومه سرکار خانم بهاره شفیعی و مرحومان سید علی موسوی ،آقای میر ، عبدالله مسلمی ،امیر پاسالار زاده و محمود عالیشوندی ، محمد ترابی هنرمندان و همه فرهیختگان بزرگ استان فارس یادشان گرامی و روحشان شاد باد .
و تبریک صمیمانه به برادر عزیز و بزرگوار جناب آقای حمید رضا قانعی و آرزوی پیروزی و سربلندی را برایشان از خداوند متعال خواستارم .
برای یکایکتان ، سرافرازی و تندرستی آرزومندم و از خدای منان، تعالی بیش از پیش فرهنگ این دیاردر زیر عنایت امام عصر (عج) و ارشادات رهبر فرزانه انقلاب مسئلت دارم.

گر توتیاشودقلم استخوان ما
مشق جنون به زیر کفن می کنیم ما
والسلام و علیکم ورحمه الله برکات

انتهای پیام/ابراهیم عباسی