فرهنگ ملی و دینی در استان توسط هنرمندان بیشتر جلوه کند
فرهنگ ملی و دینی در استان توسط هنرمندان بیشتر جلوه کند

به‌گزارش پگاه خبر؛دکترمحمدهادی ایمانیه امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس اظهار داشت: یکی از مصادیق قله بودن استان فارس که مقام معظم رهبری به آن اذعان کردند، در فرهنگ، ادب و هنر است، همه باید تلاش کنند و ما هم کمک می‌کنیم تا این قله بودن حفظ شود. وی با […]

به‌گزارش پگاه خبر؛دکترمحمدهادی ایمانیه امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس اظهار داشت: یکی از مصادیق قله بودن استان فارس که مقام معظم رهبری به آن اذعان کردند، در فرهنگ، ادب و هنر است، همه باید تلاش کنند و ما هم کمک می‌کنیم تا این قله بودن حفظ شود.
وی با بیان اینکه در شورای فرهنگ عمومی استان که دبیری این شورا با مدیرکل ارشاد است برش نقشه مهندسی فرهنگی تهیه و توسط رئیس‌جمهور رونمایی شد، گفت: اجرای این سند بر عهده مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس است.
ایمانیه خطاب به مدیرکل جدید افزود: بزرگداشت هنرمندان، ادیبان، نویسندگان و اصحاب ادب فرهنگ و هنر باید مورد توجه مدیرکل جدید باشد هر چند در گذشته نیز این افراد مورد تکریم بودند، اما گاه سخنانی و گلایه‌ای مبنی بر فراموش شدن از سوی آنان مطرح شده است.
استاندار فارس با بیان اینکه در تحقیق مسائل فرهنگی و هنری ارتباط با دانشگاه کمتر بوده که باید در دوره جدید مورد توجه قرار بگیرد، بیان کرد: در استان فارس هم دانشگاه هنر داریم و هم دانشکده هنر که در کمتر استانی چنین ظرفیتی است و باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.
وی با بیان اینکه پژوهش با همکاری دانشگاه‌ها باید مورد توجه بیشتری باشد، عنوان کرد: ما نیز در مدیریت ارشد استان تلاش می‌کنیم که این مسئله پررنگ‌تر شود.
ایمانیه با بیان اینکه مطبوعات و رسانه‌ها هم فعالیت‌های دولت را منعکس کنند و هم مطالبات مردم را تصریح کرد: مدیرکل جدید باید در عرصه رسانه و مطبوعات هم حمایت بیشتری داشته باشد  وهمچنین  استفاده از بخش خصوصی که باید توسعه یابد.
استاندار فارس با اشاره به وجود آموزشگاه‌های آزاد فرهنگی و هنری و نقش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در تعامل با این موسسات خاطرنشان کرد: تلفیقی از هنر و اعتقادات اسلامی در مدیریت و آموزش این موسسات مطالبه جامعه است که باید مدیریت جدید ارشاد این موارد را مدنظر داشته باشد.
ایمانیه با بیان اینکه برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها در ایجاد روحیه نشاط در مردم موثر است، گفت: باید تلاش کرد با کمرنگ شدن کرونا این جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها را برگزار کرد تا فرهنگ ملی و دینی ما در استان فارس توسط هنرمندان بیشتر جلوه کند.
استاندار فارس خطاب به مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس بیان کرد: شب شعر عاشورای شیراز که به عنوان بزرگترین و قدیمی‌ترین شب شعر عاشورا است باید حمایت ویژه شود و موزه قرآنی را نیز با کمک ارشاد، شهرداری و میراث فرهنگی کمک می‌دهیم تا به نتیجه برسد.
وی با بیان اینکه امروز زمینه کار فراهم است و آمادگی خوبی در میان مدیران وجود دارد، تصریح کرد: حمایت از مولفان و پژوهشگران و ترویج کتاب و کتابخوانی از اهداف جدی ما باید باشد، اتلاف وقت فراوان در فضای مجازی باید به سمت کتابخوانی سوق داده شود.
ایمانیه ماموریت دیگر مدیرکل جدید ارشاد را اصلاح و فرهنگ‌سازی برای تغییر نشانه‌ها و تصاویر روی لوازم التحریر، لباس‌ها، تابلو مغازه‌ها و غیره عنوان کرد و گفت: این امور در کنار معرفی و شناساندن بزرگانی که این شهر دارد، نیاز به فرهنگ‌سازی دارد که اجرای آن وظایف فراوان و همت بیشتر می‌طلبد.
انتهای پیام/ابراهیم‌عباسی