شهر شیراز به عنوان قطب پزشکی صنعت نفت در جنوب کشور
شهر شیراز به عنوان قطب پزشکی صنعت نفت در جنوب کشور

معاون وزیر نفت در توسعه مدیریت و سرمایه انسانی با حضور در جلسه شورای فرهنگی صنعت نفت فارس، بر ایجاد ساختار و تبیین فرایندهای جدید شورای فرهنگی در راستای تقویت فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی وزارت نفت در حوزه منابع انسانی تاکید کرد.

به گزارش پگاه خبر؛علی مددی در نشستی که در ستادشرکت ملی پخش منطقه برگزار شد، ضمن تقدیر و تشکر از عملکرد شورای فرهنگی صنعت نفت فارس در حوزه‌های مختلف، شورای فرهنگی را به عنوان بازوی مهم وزارت نفت در مسائل فرهنگی و اجتماعی نام برد و گفت: وزیر نفت نگاه ویژه‌ای به نیروی انسانی به عنوان بزرگترین سرمایه وزارت نفت دارد و توجه به مسایل فرهنگی را از اولویت‌های مهم وزارت نفت در حوزه منابع انسانی می‌داند.
معاون وزیر نفت با اشاره به حوزه‌های مختلف شورای فرهنگی افزود: تبیین ساختار جدید شورای فرهنگی وزارت نفت همچون تعیین اعضا، تعریف فرایندها، بودجه و جلوگیری از موازی کاری در سایر بخش‌ها را از اولویت های وزارت نفت در تقویت عملکرد شورای فرهنگی بیان کرد.
وی توجه به مسائل بهداشت و درمان نیروهای شاغل به ویژه همکاران بازنشسته را از برنامه‌های وزارت نفت درحوزه سلامت جسم و روان نیروی انسانی بیان و اظهار کرد: هماهنگی و تمهیدات لازم با سایر ارگان‌ها برای تجهیز و توسعه مراکز درمانی در استان‌های کشور به ویژه استان‌های نفت خیز و شهر شیراز به عنوان قطب پزشکی صنعت نفت در جنوب کشور در حال انجام است.
علی مددی با اعلام اینکه حدود ۵۰ درصد از نیروهای شاغل در وزات نفت از ایثارگران هستند وجود این همکاران را از بزرگترین افتخارات وزارت نفت دانست و برضرورت نگاه ویژه به نیازها و رفع مشکلات و چالش‌های آنان در ابعاد مختلف سازمانی، درمان و مسایل فرهنگی تاکید کرد.
معاون وزیر نفت، بسیج و نیروهای بسیجی را به عنوان یکی از اهرم‌های مهم وزارت به ویژه درحوزه‌های فرهنگی و مسئولیت‌های اجتماعی برشمرد و اصلاح ساختار بودجه و بهبود مسائل نیروهای بسیجی را از برنامه‌های مورد توجه این معاونت بیان کرد.
این مقام مسئول، سازمان‌دهی نیروهای انسانی، تقویت صندوق‌های بازنشستگی، توجه به مطالبات نیروهای ایثارگر، تعیین ساختار شورای فرهنگی، تعیین وضعیت نیروهای قراردادی، توسعه و تجهیز مراکز بهداشت و درمان صنعت نفت، اصلاح ساختار بودجه در مسائل فرهنگی و بسیج و توجه ویژه به نظام سلامت خانواده‌ها از برنامه‌های در دست اجرای وزارت نفت در حوزه مدیریت و سرمایه انسانی برشمرد.
اسداله طاهری مدیر منطقه فارس نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از عملکرد شورای فرهنگی صنعت نفت فارس، سابقه فعالیت این شورا را بیش از سه دهه اعلام کرد و گفت: استفاده از پتانسیل و ظرفیت شورای فرهنگی صنعت نفت می تواند گامی موثر در رفع بسیاری از چالش‌های نیروی انسانی باشد.
وی وجود بسیج و شورای فرهنگی را دو رکن اصلی در صنعت نفت فارس عنوان و اظهار کرد: هدف مهم تشکیل این ارکان تقویت فعالیت‌های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی با رویکرد حمایت از خانواده‌ی بزرگ صنعت نفت بوده و هست و خواستار نگاه ویژه به رفع مشکلات و چالش های صنعت نفت فارس از جمله تقویت زیرساخت‌های فیزیکی و نرم‌افزاری جهت ایجاد باشگاه دوم وزارت نفت در فارس، تجهیز بهداری و احداث بیمارستان، حمایت از صندوق بازنشستگان و تعریف ساختار رسمی برای شورای فرهنگی استان‌ها شد.
بر پایه این گزارش، دبیر و چند نفر از اعضای شورای فرهنگی صنعت نفت فارس ضمن تشکر از وزیر نفت پیرامون اهمیت دادن به مسایل فرهنگی و همچنین بازید میدانی معاون وزیر وهیئت همراه از استان فارس به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند و بر تداوم اقدام‌های موثر و مهم شورای فرهنگی همچون سنوات گذشته تاکید کردند.
انتهای پیام/ابراهیم عباسی