امام جمعه ایلام: اصالت اربعین نباید با تحریف دشمن مخدوش شود
امام جمعه ایلام: اصالت اربعین نباید با تحریف دشمن مخدوش شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه دشمن درصدد تحریف اربعین و عظمت حضور خودجوش و پرشور مردم در این آئین است، گفت: رسانه های استکبار در صدد تخریب اربعین هستند بنابراین باید تمام تلاش های خود را برای مقابله با هجمه های دشمنان به کار ببندیم تا اصالت اربعین […]

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه دشمن درصدد تحریف اربعین و عظمت حضور خودجوش و پرشور مردم در این آئین است، گفت: رسانه های استکبار در صدد تخریب اربعین هستند بنابراین باید تمام تلاش های خود را برای مقابله با هجمه های دشمنان به کار ببندیم تا اصالت اربعین مخدوش نشود.

حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار روز پنجشنبه در دیدار با رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور اظهار داشت: تقدیر این سازمان از مردم مهران نشان دهنده اهمیت مردمی بودن اربعین است و اینکه توجه مسئولان به مردم مهران فقط معطوف به ایام اربعین نیست.

وی افزود: نقش مردم استان ایلام و به ویژه مهران به عنوان میزبان اصلی زائران اربعین باید در سطح ملی به صورت گسترده برجسته شود و سازمان تبلیغات اسلامی با تقدیر معنوی خانه به خانه از خانواده های مهرانی در این راستا گام مثبتی برداشته است.

حجت الاسلام کریمی تبار یادآور شد: باید امکانات و زیرساخت های اربعین شهرستان مهران به عنوان میزبان اصلی اربعین بیشتر و توجه ها به این منطقه بیشتر از گذشته شود و همچنین بخش فعالیت های فرهنگی اربعین هم نباید مغفول شود کما اینکه امسال برای اولین بار قرارگاه فرهنگی اربعین با ریاست اداره کل تبلیغات اسلامی ایلام تشکیل شد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور نیز گفت: شهر مهران در واقع یک موکب بزرگ اربعینی است که همه جای این خطه ایام اربعین پذیرای  خودجوش زائران اربعین است و تقدیر خانه به خانه از مردم مهران بیانگر قدرانی رهبر، مسئولان و عموم مردم ایران از شهروندان مهرانی است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی افزود: افتخار خدمات رسانی به زائران اربعین نصیب مردم مهران و استان ایلام شده و اربعین یک اتفاق مبارک و پربرکت برای کشور و به ویژه استان ایلام است‌.

وی تاکید کرد: باید خدمات رسانی های مردم مهران در سطح ملی روایت شود و انعکاس عظمت حرکت مردم این شهر باید برای کشور به صورت گسترده و چشمگیر منعکس شود.

حجت الاسلام قمی یادآور شد: به واقع مهران دریچه اصلی عموم عاشقان اهل بیت (ع) به عتبات عالیات است که از سراسر کشور و حتی خارج از کشور نیز از این مرز خود را به عراق می رسانند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی ایلام هم گفت: اربعین امسال سازمان تبلیغات اسلامی کشور و به تبع آن استان ایلام به عنوان متولی قرارگاه فرهنگی اربعین فعالیت خوبی در مهران‌ انجام داد و در حوزه های مختلفی چون نماز، فضای مجازی، مشاوره و آموزش مبانی دینی، تبلیغات، بانوان فعالیت داشت.

حجت الاسلام محمد فتاحی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی بعد از اربعین هم عرصه را خالی نکرد و با برنامه ریزی های انجام گرفته کمی بعد از  اتمام اربعین با اهدای هدایای معنوی با حضور در خانه های شهر مهران از شهروندان این منطقه تقدیر کردند و قدردان میزبانی خودجوش و بی منت مردم مهران از زائران اربعین هستند.

سازمان تبلیغات اسلامی کشور طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه برنامه توزیع هدایای معنوی مقام معظم رهبری شامل لوح تقدیر و قاب یک تکه از فرش متبرک حرم رضوی در خانه ها و مغازه های مهران را با حضور ۸۰ نفر از طلاب اعزامی از استان های تهران، قم و ایلام برگزار کرد.

در اربعین امسال بیش از چهار میلیون نفر از مرز مهران عبور کردند.

شهر مهران دارای ۱۷ هزار جمعیت و پنج هزار خانوار است.