خدمت رسانی متوازن جهت اهالی کلان شهر شیراز
خدمت رسانی متوازن جهت اهالی کلان شهر شیراز

به گزارش پگاه خبر؛رئیس شورای شهر شیراز،مهدی طاهری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: مسئولان باید خدمت‌رسانی و ارتباط مسقیم با مردم را تقویت کنند. این مقام مسئول با اشاره به این که در اولین گام از راه اندازی میز خدمت با فراز و نشیب‌هایی روبرو شدیم، گفت: این اولین میز خدمت شورای […]

به گزارش پگاه خبر؛رئیس شورای شهر شیراز،مهدی طاهری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: مسئولان باید خدمت‌رسانی و ارتباط مسقیم با مردم را تقویت کنند.
این مقام مسئول با اشاره به این که در اولین گام از راه اندازی میز خدمت با فراز و نشیب‌هایی روبرو شدیم، گفت: این اولین میز خدمت شورای اسلامی شهر شیراز است که با حضور جمع کثیری از مسئولان مرتبط راه اندازی شده است.
او افزود: بنا بر تکلیفی که قانون برای مسئولان مشخص کرده همه ما ملزم به خدمت‌رسانی به جامعه هستیم و امیدواریم در مراحل بعد این چالش‌ها برطرف شود.
طاهری ضمن قدردانی از مسئولانی که در این میز خدمت حضور داشتند، اظهار داشت: متاسفانه برخی از دستگاه‌ها کارمندان جز خود را به میز خدمت مردمی فرستادند. در حالی که در این قرار گاه عملیاتی قرار است که مسائل و مشکل مردم پیگیری و حل شود.
او در ادامه تصریح کرد: در این میز خدمت مردم در دو زمینه دغدغه‌های خود را مطرح کردند. در وهله اول به بیان دغدغه‌های شخصی خود پرداختند و پس از آن دل مشغولی‌های کلی را اظهار داشتند. برای مثال مشکلاتی نظیر آسفالت، فاضلاب و خطرات کمربندی از دغدغه‌های عمومی مردم است و باید مسئولان ذیریط پاسخگوی مردم باشند.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با تاکید بر خدمت رسانی متوازن به همه اهالی کلانشهر شیراز اظهار داشت: شهروندی که در این محدوده ساکن است از جنس شهروندان درجه ۲ نیست که خدمت رسانی به آن در مراتب کم اهمیت قرار گیرد.
او خواستار عدالت در اجرای پروژه‌های عمرانی شد و اظهار داشت: این رویه که در یک منطقه از شهر پوشش سنگ‌فرش ایجاد شود و در برخی از محدوده‌های محروم پوشش آسفالت حداقلی هم وجود نداشته باشد قابل قبول نیست.
طاهری در بخش دیگری گفت: یکی دیگر از دستارود‌های این میز خدمت احداث و ساماندهی خطوط فاضلاب است که بخشی از آن امسال و ادامه آن در سال ۱۴۰۱ به سرانجام خواهد رسید.
این مقام مسئول ادامه داد: یکی از دستاورد‌های دیگر این جلسه مربوط به احداث خط گاز برای کارخانه نشاسته سازی است که سهم عمده‌ای در آلودگی محیط زیستی دارد. در این زمینه شهرداری و شرکت گاز به تعهدات خود اعلام پایبندی کردند.
او خواستار حضور جدی همه مسئولان ذی ربط در میز‌های خدمت شد و اظهار داشت: امیدواریم جامعه مسئولان برای خدمت رسانی در قالب میز‌های خدمت همت مضاعفی نشان دهند و ارتباط بی واسطه میان مردم و مسئولان کارساز واقع شده و با هم افزایی مشکلات این منطقه را حل کنیم.
طاهری اظهار داشت: منطقه ۹ از نواحی گسترده شیراز است و مشکلات مردم در هر محله متفاوت است که باید مورد رسیدگی قرار گیرد. در همین راستا هر ماه در یک منطقه از کلان شهر شیراز میز خدمت برگزار خواهد شد وبه محلات برای شنیدن مشکلات مردمی خواهیم رفت.
به گفته رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در پایان این میز خدمت قرار است میز جلسه‌ای برگزار شود و مسائل کلی صورتجلسه و زمان بندی شود.
علی اکبر سلطانی سخنگویی شورای شهر در حاشیه برگزاری میز خدمت مدیریت شهریور دستگاه خدمات رسان برای اهالی منطقه ۹ در مسجد صاحب الزمان(عج) شهرک مهدی آباد گفت: مشکلات اهالی این منطقه با کمک یاوران شورا در سطح مناطق مختلف منطقه ۹شناسایی و احصا شده است و براساس وظایف ذاتی دستگاه‌های خدمات حاضر در این جلسه برسی و برای رفع آن‌ها اقدامات عملی صورت بگیرد.
ناظر شورا در سطح منطقه ۹ درباره فعالیت کارگاه‌های مصالح ساختمانی و جمع آوری ضایعات در میان بافت‌های مسکونی به‌عنوان یکی از معضلات این منطقه افزود: برای جمع آوری کارگاه‌های جمع آوری ضایعات و مصالح ساختمانی از ظرفیت قانونی کمیسیون ماده صد استفاده می‌کنیم و با تغییر کاربری به حالت اولیه مکان مورد نیازجمع آوری را در دستور کار قرار می‌دهیم.
سخنگویی شورا درباره ورود فاضلاب به بستر رودخانه چنار راهدار تصریح کرد: رفع مشکل فاضلاب در بستر رودخانه چنار راهدار با شروع فعالیت شورای ششم بعنوان یک دستور کار ویژه دنبال می‌شود.
او با اشاره به فعالیت کارخانه‌های نشاسته سازی که در سطح منطقه ۹ فاضلاب را در بستر رودخانه رها می‌کنند گفت: با فعالیت شورای ششم و ورود دادستان مرکز استان به این موضوع رفع این مشکل در یک کارگروه ویژه درحال انجام است.
سلطانی از افزایش متراژ شبکه جمع آوری فاضلاب در سال ۱۴۰۰ گفت، با تامین اعتبار مناسب اجرای شبکه فاضلاب در سه محله منطقه در دستور کار است و مابقی محلات باقیمانده با تامین زیر ساخت‌ها در معابر در سال ۱۴۰۱، دنبال می‌شود.
فاضلاب، آسفالت معابر, بهسازی معابر و کمبود فضای سبز و بیمارستان ۷۰۰ تختوابی جنوب شرق شیراز از جمله مشکلات مطرح شده توسط شهروندان منطقه بود که ناظر شورا به آن‌ها اشاره کرد و گفت: در مورد بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی و برنامه جابجایی برخی ازمطب پزشکان از مرکز شهر به این بیمارستان در نظر گرفته شده که تسهیل گیری تردد در مرکز شهر را خواهیم بود.
سلطانی درباره آخرین وضعیت احداث تقاطع‌های باقی مانده بر روی کمربندی که در تعهدات راه و شهرسازی و شهرداری است گفت: احداث ۲تقاطع از نواب که در تعهدات شهرداری شیراز است مراحل بازنگری و اصلاح هندسی را در کمیسیون برای کاهش تعداد املاک مورد مسیر در دست برسی است که به از پایان کار مراحل کلنگ زنی این تقاطع سال اینده در مرحله قرار می‌گیرد.
سلطانی درباره طرح ساماندهی رودخانه چناراهدار بعنوان یک طرح مصوب می‌گوید: فاضلاب کارخانه نشاسته سازی جمع آوری شده است و بحث انتقال فاضلاب این منطقه به فاضلاب شهری متصل شده است و ساماندهی رودخانه ازقسمت غربی در دستور کار قرار گرفته است و ردیف بودجه آن در سال ۱۴۰۱دیده شده است.
او از ایجاد جاذبه‌های اقتصادی و گردشگری در سطح منطقه خبرداد و گفت: با این جاذبه‌ها سطح ارتقا عمومی را شاهد خواهیم بود.
سلطانی درباره تامین روشنایی بلوار طلایه و شهرک سامان و شهرک بهاران با ورد شهرداری و اداره برق طی امسال یا سال آینده به بهره برداری می‌رسد.
افسانه خواست خدایی نیز اظهار کرد: یکی از مشکلات مردم این منطقه رودخانه چنار راهدار است که چندین منطقه شهرداری را درگیر کرده است.
عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه در ماه گذشته نشستی مشترک در حضور رییس کل دادگستری و تمام دستگاه‌های مرتبط تشکیل گردید، گفت: حاصل این نشست تصویب مصوباتی بود که هر چه سریعتر ساماندهی رودخانه به نتیجه برسد، همچنین تصمیم بر این شد تا چهار کارخانه نشاسته سازی فاضلاب خود را به رودخانه نریزند و طی هشت ماه تصفیه خانه مشترک احداث نمایند و تا آن زمان با تانکر فاضلاب خود را انتقال دهند.
او افزود: ساماندهی رودخانه چنار راهدار یکی از اولویت‌های مهم شورا است و تا حصول نتیجه این پیگیری ادامه دارد.

عضو دیگر شورای شهر شیراز هم گفت: نیرو‌های انقلابی شورای شهربرای رفع مشکلات مردم مصمم هستند و تصمیم جدی گرفتند چرا که معتقدیم این حق شهروندان است که از خدمات شهری مناسب برخوردار باشند.
سیده مریم حسینی تصریح کرد: معتقدیم این حق شهروندان و به ویژه کودکان است که از بهداشت و ایمنی در تردد برخوردار باشند که در این برنامه همه این موارد مورد بررسی قرار گرفت و در صدد رفع آن‌ها هستیم.
او اظهار داشت: یکی از مواردی که در دستور کار ما قرار دارد ساماندهی وضعیت بانوان سرپرست خانوار است که در ارتباط ما منطقه به منطقه در حال تهیه آمار زنان سرپرست خانوار هستیم تا بانک اطلاعاتی در این زمینه تهیه کنیم.
حسینی گفت: این امر کمک میکند تا بدانیم کدام یک از زنان خانوار نیازمند شغل هستند، اما برای اشتغال بانوان باید مهارتی را به بانوان آموزش بدهیم که در این خصوص نیازمند راه اندازی کارگاه‌های کارآموزی هستیم.
عضو شورای شهر شیراز گفت: در همین راستا از آنجا که فارس و شیراز در زمینه صنایع دستی دارای ظرفیت‌های خاصی هستند و در هر مرحله روی یکی از این صنایع دستی را در هر یک از محلات دنبال کنیم به عنوان مثال در یک محله گلیم بافی و در محله دیگر منبت کاری انجام‌شود، اما همه این‌ها منوط به تکمیل بانک اطلاعاتی است و پس از تکمیل بانک اطلاعاتی می شود اقدامات لازم را برای اشتغال زایی زنان خانوار انجام داد.
انتهای پیام/ابراهیم عباسی