آبیاری های نوین ابزارکلیدی استان برای مقابله با خشکسالی و تغییر اقلیم
آبیاری های نوین ابزارکلیدی استان برای مقابله با خشکسالی و تغییر اقلیم

به گزارش پگاه خبر؛سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس خواستار دورخیز جدی در برنامه توسعه گلخانه ها شد و این مهم را منجر به جهش تولید در بحث گلخانه ها دانست. ساسان مبینی دهکردی در جلسه ستاد ویژه گلخانه های استان فارس با بیان اینکه موضوع کشت های گلخانه ای و آبیاری های نوین […]

به گزارش پگاه خبر؛سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس خواستار دورخیز جدی در برنامه توسعه گلخانه ها شد و این مهم را منجر به جهش تولید در بحث گلخانه ها دانست.
ساسان مبینی دهکردی در جلسه ستاد ویژه گلخانه های استان فارس با بیان اینکه موضوع کشت های گلخانه ای و آبیاری های نوین ابزار مهم و کلیدی ما برای مقابله با خشکسالی و تغییرات اقلیمی هستند، اظهارداشت: باید برنامه ریزی برای توسعه کشت های گلخانه ای به منظور بازدهی بیشتر صورت پذیرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با تاکید بر اهمیت توجه به پروژه های کوچک مقیاس از دبیرخانه این ستاد خواست پروژه های بزرگ را هم به صورت ویژه پیگیری نمایند و از ظرفیت مدیران ارشد استان و مجمع نمایندگان استان فارس برای حوزه های مختلف استفاده شود.

وی با توجه به تاثیر اقتصادی گلخانه ها بر معیشت مردم و تامین امنیت غذایی، از بانک های استان خواست تا در تعامل با سرمایه گذاران این بخش در حمایت از سرمایه گذاران از هیچ کوششی دریغ نورزند .

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: دبیرخانه ستاد گلخانه ها باید پیگیر دریافت یارانه های بخش گلخانه ها در کنار آبیاری های نوین باشند و پیشنهادات خود برای تبصره بودجه سال ۱۴۰۱ را در سریع‌ترین زمان ممکن تهیه و ارائه نمایند و همچنین مشکلات غیر قابل حل را به کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید منعکس نمایند.

 سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با بیان اینکه دبیرخانه ستاد گلخانه ها باید آسیب شناسی و علت یابی گلخانه های دارای مجوز که به بهره برداری نرسیده اند را در دستورکار قرار دهد، افزود: ستاد باید بر مشخص کردن زمین های بلاتکلیف و آزاد سازی آنها جهت ارائه به سرمایه گذاران جدید این حوزه تاکید کند.
انتهای پیام/ابراهیم عباسی