نمایندگان و مسئولان از صنعتگران حمایت می کنند
نمایندگان و مسئولان از صنعتگران حمایت می کنند

به گزارش پگاه خبر؛با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز و جمعی دیگر از مسئولان و مدیران از جمله مدیرعامل کارخانجات تولیدی پرمیوم باند از مراحل مختلف تولید ورق‌های کامپوزیت آلومینیومی در جهت رفع موانع و مشکلات این واحد صنعتی، بازدید و جلسه […]

به گزارش پگاه خبر؛با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز و جمعی دیگر از مسئولان و مدیران از جمله مدیرعامل کارخانجات تولیدی پرمیوم باند از مراحل مختلف تولید ورق‌های کامپوزیت آلومینیومی در جهت رفع موانع و مشکلات این واحد صنعتی، بازدید و جلسه تخصصی پیرامون موضوعات مختلف کارخانه برگزار شد.

حمیدرضا ایزدی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در ابتدای این برنامه با بیان اینکه کارخانجات تولیدی پرمیوم باند به عنوان یک برند جهانی مطرح است، گفت: سابقه تولید در این کارخانه به سال ۸۴ برمی‌گردد که تاکنون ۷ خط تولید در این مجموعه راه‌اندازی شده که دارای استانداردهای خاص و با کیفیت بالا در زمینه تولید محصولات است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر نزدیک به ۱۵۰ نفر به کار تولید مشغول هستند، اظهار داشت: این کارخانه ظرفیت تولید بالاتر دارد و نزدیک به ایجاد ۹۰۰ فرصت شغلی برای این واحد صنعتی فراهم است اما با توجه به شرایط حادث شده در زمینه مختلف نظیر ارائه اسناد لازم کالاهای مصرفی از جمله مواد اولیه جهت ارائه به بانک‌ها، امکان فعال بودن تمامی خطوط تولید مهیا نیست.

رئیس سازمان صمت استان فارس با بیان اینکه در رابطه مشکلات این کارخانه تاکنون چندین بار در کارگروه‌های مختلف، رفع موانع تولید شده و حتی مصوباتی هم به جهت اجرا و رفع موانع تولید نیز تصویب و ابلاغ شده است، مطرح کرد: مشکلاتی برای این کارخانه به دلیل انجام نشدن تعهدات برابر با چارچوب تعریف شده بانک‌ها به وجود آمده است که در کارگروه‌های مختلف با تصمیماتی در راستای رفع موانع تولید، این مهم با مصوباتی به سرانجام رسیده و به بانک عامل هم معرفی شده‌اند که متاسفانه اقدام خاصی در این زمینه در مهلت قانونی تعیین شده انجام نشده و ما این مسئله را به دستگاه قضایی جهت بررسی موضوع ارائه خواهیم کرد.

جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه و نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی هم با بیان اینکه باید شرایط رونق تولید محصولات داخلی را فراهم کنیم، مطرح کرد: با توجه به تلاش‌هایی که در سطح ملی در حال انجام است ما باید به مرور زمان وابستگی خود را به خارج کمتر کنیم.

وی با اشاره به اینکه ما می‌توانیم با صادرات محصولات این کارخانه بخشی از مشکلات ورود مواد اولیه را به داخل کشور مرتفع نماییم، گفت: باید تلاش کنیم تا با راهکارهای مختلف به کشورهای خارجی به ویژه آسیای میانه و همسایگان شمالی کشور امکان صادرات محصولات را افزایش دهیم تا بتوانیم فرصت‌های شغلی را ایجاد کنیم.

قادری با اشاره با اهمیت سرمایه‌گذاری ارزی در صندوق توسعه ملی، اظهار داشت: ما در مجلس پیگیری موضوع اصلاحات مربوط به اساسنامه صندوق توسعه ملی را در برنامه خود به صورت جدی پیگیری می‌کنیم و لازم است این کارخانه با اقدامات مختلفی چون ورود به بورس جهت بهره‌مندی از ظرفیت‌های ویژه‌ای که در آن سازمان وجود دارد، پیگیری شود.

نادر طیبی، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز هم در ادامه این برنامه ضمن تشریح فرآیندهای مربوط به تولید در کارخانه و این پهنه اقتصادی، مطرح کرد: مشکلاتی در ورود مواد اولیه وجود دارد و با توجه به اینکه این مواد به محصولات مختلف و کالاهای گوناگون تبدیل می‌شود و گواهی تولید هم صادر می‌گردد در رابطه با موضوع مالیات بر ارزش افزوده تدابیری بکارگیری شود.

ابراهیم عزیزی، نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در بخشی از این برنامه در حین بازدید از مراحل مختلف تولید و خطوط غیرفعال تولیدی، مطرح کرد: با توجه اینکه ما در جامعه نیازمند امنیت پایدار هستیم واجب است نه در شعار بلکه در عمل از تولید حمایت جدی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه فتح‌الفتوح ما نمایندگان یا مسئولان باید حمایت از صنعتگران باشد، افزود: با توجه به رشد جمعیت و جوانی جمعیت و سایر مولفه‌های دیگر که به عنوان یک رویکرد بلندمدت در جامعه ما به عنوان یک محور اصلی قرار گرفته است باید از تولید و اشتغال حمایت کنیم و خط قرمز ما با مسئولان بر همین موضوع است.

ابراهیم عزیزی با اشاره به اینکه جای مدیرانی که نسبت به مسئولیت خود پاسخگو نیستند در استان فارس نیست، اعلام کرد: مدیران بانک‌ها، امور مالیاتی، تامین اجتماعی، صنعت که مسئول هستند باید طبق رسالتی که دارند، پاسخگوی اقدامات خود باشند.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه ما در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران رئیس نداریم، گفت: هر فردی در هر دستگاهی مسئول است و باید پاسخگوی عملکرد خود باشد و حرف ما نمایندگان مجلس هم حرف مردم است و بایستی شرایطی فراهم شود تا موانع تولید برطرف شود تا تولید بدون دغدغه و با سرعت نیز افزایش پیدا کند.

ابراهیم عزیزی در پایان صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه ظرفیت تولید در کارخانه پرمیوم باند در حال حاضر بسیار بیشتر و اشتغالزایی حدود ۹۰۰ نفر است، خاطرنشان کرد: مدیران نباید سطح کار خود را پایین بیاورند و بایستی به اهداف بلندمدت در راستای تحقق اهداف رونق و جهش تولید بپردازند.
داریوش سیاح‌فر، مدیرعامل کارخانجات تولیدی پرمیوم باند هم در پایان برنامه ضمن تشکر از حمایت‌های انجام شده مسئولان و حضور نمایندگان مجلس و مدیران دولتی در این مجموعه تولیدی، مطرح کرد: در سالیان گذشته به دلیل دستورالعمل‌های مختلفی که صادر میشد ما به ناچار مجبور به توقف خطوط تولید شدیم تا تکلیف وضعیت مدیریتی کشور مشخص و به ثبات لازم برسد.

وی با گلایه از عملکرد ناخواسته یا خواسته بانک‌ها در راستای همراهی با تولیدکنندگان، بیان کرد: متاسفانه به دلائل متفاوتی از جمله ثبت سفارشات و تفاوت و تغییر در نرخ ارز ما نتوانستیم طرح توسعه این کارخانه را اجرایی کنیم.

سیاح‌فر با اشاره به اینکه توان تولید این کارخانه به دلیل عدم تامین نقدینگی با مشکلاتی مواجه شده است، خاطرنشان کرد: این کارخانه ظرفیت بسیار زیادی دارد اما سیستم ناقص مالیاتی و تبعیض قائل شدن به برخی از واحدهای کوچک و بزرگ باعث کاهش انگیزه خواهد شد که البته ما به دلیل تعهدات خود به تولید در این زمینه تلاش و کوشش خواهیم کرد.

مدیرعامل کارخانه پرمیوم باند در پایان گفت: یکی از مواد مصرفی ما در تولید پلاستیک بازیافتی است و روزانه بیش ۲۰ الی ۳۰ از مراکز جمع‌آوری آن تهیه کرده و به محصول تبدیل می‌کنیم که در راستای تحقق اهداف زیست‌محیطی تعریف شده است.
انتهای پیام/ابراهیم عباسی