مقاومت فلسطینی‌ها نمونه‌ای بارز از فرهنگ ایثار و شهادت ایرانیان است
مقاومت فلسطینی‌ها نمونه‌ای بارز از فرهنگ ایثار و شهادت ایرانیان است

فرمانده سپاه قدس با بیان اینکه راه شهدا، استمرار راه سالار شهیدان و همه هدف‌های تعیین شده مقطعی کربلا بود، تصریح کرد: قدس هدفی است که می‌رسیم و نقطه کمکی برای رسیدن به حکومت امام زمان(عج) است.

به گزارش پگاه خبر؛سردار اسماعیل قاآنی، فرمانده سپاه قدس امروز، ۱۱ آذرماه در مراسم نخستین یادواره شهدای جبهه مقاومت استان فارس و سالگرد سرلشکر شهید عبدالرسول استوار محمودآبادی که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد، با بیان اینکه شهدا موجب استحکام ایران در مقابل همه متجاوزان هستند، گفت: یادبود شهدا، بزرگداشت متعارف یک کسی که از دنیا رفته نیست بلکه برشماری عزت، سربلندی و افتخاری که درون وجود شهدای والا مقام ما بوده است.
وی با تصریح اینکه در عرصه‌هایی مثل دفاع مقدس و دوره جنگ‌های مقاومت، ارزش‌های درونی انسان‌های پاک معنوی تجلی پیدا کرده و اوج خودش را در شهدا نشان داده است، گفت: باید ویژگی‌های ارزشمند شهدا مرور کنیم تا راه ناتمام آنان را ادامه بدهیم.
قاآنی با اشاره به اینکه راه شهدا، استمرار راه سالار شهیدان و همه هدف‌های تعیین شده مقطعی کربلا بود، تصریح کرد: قدس هدفی است که می‌رسیم و نقطه کمکی برای رسیدن به حکومت امام زمان(عج) است.
فرمانده سپاه قدس در بخش دیگری از سخنان خود به عزت جمهوری اسلامی در مقابل اسرائیل اشاره کرد و گفت: در حالی که در غزه یک ایرانی وجود نداشت، اما فرهنگ شهدای ما با بچه‌ها همراه بود و این ظرفیت‌های برونی این ملت بود، شهدای عالی مقام ما کارهای بزرگی کردند و خاک این کشور را پس از ۲۰۰ سال نگذاشتند یک وجب از دست برود.
وی با بیان اینکه همه به حمایت از سعودی کثیف جمع شده‌اند و پس از هفت سال جنگ با یک مشت مظلوم هنوز نتواسته‎اند کاری انجام دهند، گفت: فرهنگ مقاومت تأثیرگذار است، به حول قوه الهی مسیری که طی می‌کنیم به حکومت امام زمان(عج) خواهد رسید.
قاآنی ادامه داد: بستر این سخن در جهان اسلام فراهم شده است، پیام آخر به دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی این است که به حال خود فکری کنید که دیگر گذشت دورانی که هر غلطی می‌خواستید می‌کردید، دوران بزن درو گذشت اگر زدید باید تا آخر جواب پس بگیرید.
فرمانده سپاه قدس تأکید کرد: آمریکایی‌ها مکار، حیله‌گر و جنایت‌کار هستند، ۲۰ سال در افغانستان جنگیدند، بالاترین شکست در این دوران شکست در افغانستان بود.
تصریح کرد: پیام ما به آمریکایی‌ها این است که هنوز وقت دارید از جغرافیای اطراف ما بیرون بروید، در غیر این صورت اگر جغرافیای اطراف ما را ترک نکنید، کاری می‌کنیم که بعد از زمانی که از افغانستان فرار کردید، بر سر شما بیاید.
فرمانده سپاه قدس تأکید کرد: این مسیری است که شهدا باز کرده‌اند و یادواره‌ها رزمایش چگونه حرکت کردن به رسیدن به قله اوج عزت است.
وی با بیان اینکه از این یادواره‌ها چهار پیام می‌توان برداشت کرد، گفت: پیام اول به خانواده شهید است؛ کسی مثل شهید استوار یک عمر با عزت زندگی کند و همیشه در مسیر الهی باشد و فداکارانه زندگی را معطر کند و پایان زندگی ختم به شهادت باشد.
قاآنی همچنین گفت: وجود مبارک مادران و پدران شهدا که شیر پاک و حلال زمینه‌های اساسی برادران فداکار توانسته‌اند مسیر رسیدن به شهادت را طی کنند.
فرمانده سپاه قدس تصریح کرد: با بیان اینکه چه مرگی بالاتر از شهادت است بنابراین لازم است که ادامه دهنده راه شهدا باشیم و اگر می‌خواهیم این چنین باشد، باید ویژگی شهدا را در خود نهادینه کنیم.
وی با اشاره به وجود والای شهدای عزیز بیان کرد: اولین ویژگی مشترک شهدا، عمل به تکلیف است. شهدای عالی مقام ما بر مبنای حرف‌های سیاسی و… روی کار نیامده‌اند بلکه به دنبال انجام تکلیف بودند و تعیین‌کننده تکلیف در مکتب شهدا، امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای(مدظله العالی) هستند.
قاآنی با تأکید بر اینکه سلسله مراتب ولایت را باید از امام گرفت و باتوجه به تکلیفی که روشن است، وظیفه را از امام باید گرفت، گفت: با تکلیف‌مداری می‌توان راه شهدا را ادامه داد و تکلیف ما هم از مصدر امامت مشخص می‌شود.
فرمانده سپاه قدس با بیان اینکه ویژگی دوم شهدا انجام وظیفه در حد استقامت بوده و این ویژگی در شهید استوار بسیار تجلی پیدا کرده است، تاکید کرد: در دفاع مقدس دشمن ما مجهز به تصاویر ماهواره‌ای بود و امکانات بیشماری در اختیار داشت اما پهلوانان ایرانی با ویژگی‌های منحصر به فرد به میدان می‌رفتند.
وی به نقش مردم شیراز و استان فارس در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: مردم شیراز در دفاع مقدس فروزان بودند و نقش شهید استوارها بسیار محسوس بوده است‌؛ بخش اطلاعات و عملیات شیراز در عملیات‌های مختلف دفاع مقدس تا پشت سر دشمن برای شناسایی می‌رفتند بدون هیچ تجهیزات خاصی به بهترین نحو کار خود را انجام می‌دادند.
فرمانده نیروی قدس سپاه با اشاره به اینکه شهدای ما بعد از انجام تکلیف هر آنچه در توان خودشان بود به کار می‌گرفتند، اظهار کرد: شهدا پس از انجام کار توسل و توکل به خداوند متعال و ائمه اطهار(ع) داشتند که ویژگی سوم آنان است. دستان شهدا در آغاز عملیات پس از انجام کارهای سخت به سوی خداوند بود.
قاآنی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم ادامه دهنده شهدا باشیم باید این سه ویژگی داشته باشیم، گفت: باید تکلیف‌مدار باشیم و در حداستقامت کار را انجام بدهیم و در عین حال توکل به خداوند داشته باشیم و فرهنگ مقاومت در این سه خصلت خلاصه می‌شود.
فرمانده سپاه قدس با تأکید بر اینکه برای حل مشکلات باید ویژگی‌های شهدا را به کار بگیریم، افزود:  پیام شهدا به دوستان انقلاب اسلامی این است که  تاسی از اهل بیت(ع) گام‌های ما را جلو برد آنچنان که از درون شهرهای ما جنگ شروع شد. ۸ سال جنگ تحمیلی را به دفاع مقدس تبدیل کردیم و جلو رفتیم و امروز در ماورای کشورمان هستیم بنابراین اگر می‌خواهید عزیز باشید زیر پرچم‌های ولایت با ویژگی شهدا کار کنیم.
وی، احساس وظیفه دینی و دفاع از مظلومان را عامل حرکت مدافعان حرم دانست و گفت: بیش از ۷۰ نفر از شهدای مدافع حرم استان فارسی بوده‌اند و امروز حرکت انقلاب اسلامی به اینجا رسیده و پیام شهدای ما در عمل نمایان شده است.
قاآنی با بیان اینکه شهدای عالی مقام ما علاوه بر اینکه خودشان می‌جنگیدند معلم مکتب عزت و سربلندی در سراسر دنیا بوده و هستند، گفت: دانشگاه شهدا از سرتاسر عالم دانشجو می‌پذیرد و مقاومت فلسطینی‌ها نمونه‌ای بارز از فرهنگ ایثار و شهادت ایرانیان است.
انتهای پیام/ابراهیم عباسی