۲۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان کالا‌ی قاچاق درحوزه صادرات و واردات کشف شد
۲۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان کالا‌ی قاچاق درحوزه صادرات و واردات کشف شد

مدیرکل گمرکات استان فارس گفت: بیش از ۲۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان کالای قاچاق به وسیله کارشناسان در گمرک استان در هشت ماهه امسال تشکیل پرونده شد.

به گزارش پگاه خبر؛خداداد رحیمی،گفت:در هشت ماهه امسال برای کشف و توقیف کالا‌های قاچاق در حوزه صادرات و واردات، هزار و ۵۸۱ فقره پرونده تشکیل شده و ارزش کالا‌های مکشوفه بیش از ۲۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده است.
وی افزود: گمرک با توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی کار‌ها روند و مدت زمان ترخیص کالا و صادرات را به صورت چشمگیر کاهش داده و بر همین اساس قاچاق و تخلفات نیز از چشم گمرک پنهان نمی‌ماند و تمام موارد با دقت بررسی می‌شود.
مدیرکل گمرکات استان فارس با بیان اینکه در این باره زمانی ۲۸۴ هزار و ۱۸ تُن کالا به ارزش ۱۲۶ میلیون و ۷۷۳ هزار و ۲۱۹ دلار از طریق گمرکات استان فارس به خارج از کشور صادر شده است، گفت: کالا‌های صادراتی به ۴۹ کشور جهان صادر شده است.
رحیمی با بیان اینکه عمده کشور‌هایی که کالا طی این مدت از گمرکات استان فارس به آن‌ها صادر شده عبارتند از عراق، افغانستان، پاکستان، امارات متحده عربی، کویت و ترکیه است، ادامه داد: طی مدت مذکور ۱۷۶ میلیون و ۶۸۱ هزار و ۳۵۶ دلار صادرات آلومنیوم از شهرستان لامرد صورت پذیرفته است.
وی بیان کرد: در همین مدت ۱۰۴ میلیون و ۴ هزار و ۵۸۷ دلار کالا از طریق گمرکات استان فارس به کشور وارد شده است که کالا‌های وارداتی از ۳۲ کشور جهان وارد که عمده آن‌ها از کشور‌های چین، اندونزی، هند، امارات و ترکیه بوده است.
رحیمی به تعداد مسافران ورودی از طریق مرز هوایی استان فارس اشاره کرد و گفت: طی هشت ماهه امسال جمعاً تعداد ۶۴ هزار و ۳۲۱ مسافر از طریق مرز هوایی استان فارس به کشور وارد شده که از این تعداد ۵۸ هزار و ۷۷۱ نفر ایرانی و ۵ هزار و ۵۵۸ نفر مسافر خارجی بوده اند.
وی همچنین افزود: تعداد ۷۸ هزار و ۷۱۵ نفر مسافر از طریق مرز هوایی استان از کشور خارج شده اند که از این تعداد ۶۴ هزار و ۴۳۷ نفر ایرانی و ۱۴ هزار و ۲۷۸ نفر خارجی بوده اند.
مدیرکل گمرکات استان فارس تصریح کرد: طی مدت مذکور همشهریان استان فارس تعداد چهار هزار و ۳۴۹ بسته کالا‌های هدیه و سوغات به ارزش ۱۳۵ هزار و ۷۸۴ دلار از طریق گمرک امانات پستی دریافت کردند. همچنین شهروندان استان فارس طی مدت یاد شده تعداد ۶٫۱۵۴ بسته پستی به ارزش ۸۰ هزار و ۴۰۰ دلار به خارج از کشور ارسال کردند.
انتهای پیام/ابراهیم عباسی