کارگزاران خود را با آرمان های شهدا و وضعیت مردم کشور تطبیق دهند
کارگزاران خود را با آرمان های شهدا و وضعیت مردم کشور تطبیق دهند

به گزارش پگاه خبر؛حجت الاسلام و المسلمین محمد مصدق شامگاه چهارشنبه در نخستین یادواره شهدای حقوقدان جنوب کشور که در شیراز برگزار شد، اظهار کرد: آن دسته از ایرانیان مقیم خارج از کشور که معتقد هستند ایران مقدس است و ایران را وطن خود می‌دانند باید سرمایه‌های بزرگ خود را به کشور وارد کنند و ما […]

به گزارش پگاه خبر؛حجت الاسلام و المسلمین محمد مصدق شامگاه چهارشنبه در نخستین یادواره شهدای حقوقدان جنوب کشور که در شیراز برگزار شد، اظهار کرد: آن دسته از ایرانیان مقیم خارج از کشور که معتقد هستند ایران مقدس است و ایران را وطن خود می‌دانند باید سرمایه‌های بزرگ خود را به کشور وارد کنند و ما هم مسیر را برای تحقق این امر هموار کرده‌ایم و از این افراد حمایت خواهیم کرد.
معاون اول قوه قضاییه ادامه داد:مجلس شورای اسلامی با ارائه طرح و دولت با تقدیم یک لایحه به مجلس می‌توانند شرایطی فراهم کنند که سرمایه های ایرانیان خارج از کشور با یک برنامه‌ریزی منسجم وارد کشور شود.
او با بیان اینکه بسیاری از وکلای کشور در تراز انقلاب هستند گفت: تعداد محدودی از وکلا که نظام جمهوری اسلامی را قبول ندارند تحت تأثیر توطئه دشمن دغدغه ساز می‌شوند و کانونهای وکلا را در مقابل قوه قضاییه قرار می‌دهند. این در حالی است که می‌توانند در مسیر حل مسایل مهم کشور گام بردارند.
معاون اول قوه قضاییه اضافه کرد:حقوقدانان باید مسایل مهم کشوری را در دستور کار خود قرار بدهند و برای این مسائل برنامه‌های منسجم و مدونی تدوین کنند.
وی بیان داشت:مشکلات معیشتی در شرایط کنونی از مهمترین معضلات کشور محسوب می‌شود که حقوقدانان برای تبیین این مسایل و برطرف شدن این مشکلات می‌توانند لایحه و طرحی تنظیم کنند.
حجت‌الاسلام و المسلمین مصدق اظهار داشت: امروز یکی از کارهای اساسی ما این است که تفکر بسیجی را برای جامعه معنا کنیم. وقتی گفته می شود بسیج و بسیجی، نباید تداعی کننده شخصی باشد که تنها در پایگاه مقاومت فعالیت می کند.در دوران کرونا بسیج به میدان آمد و کمک‌های مردمی و بسیجی نقش بسزایی در  بهتر شدن شرایط این بیماری در جامعه ایفا کرد.
این مقام قضایی ادامه داد: بسیاری از واکسن هایی را که در حال حاضر تزریق می شود و مورد استفاده قرار می‌گیرد جوانان بسیجی کشور ساخته اند و جا دارد از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سراسر کشور به دلیل هموار کردن زمینه برای ورود جوانان و بسیجیان به این عرصه تشکر و قدردانی ویژه‌ای داشته باشم.
حجت الاسلام مصدق بیان داشت: بسیج تمدن ساز است و امروز جامعه ما توسط همین جوانان و بسیجیان مدیریت و اداره می‌شود.
معاون اول قوه قضاییه ابراز داشت: خوشبختانه امروز دولتی بر سر کار آمده که دغدغه نظام و انقلاب دارد و از مجلس انقلابی و قوه قضاییه پرتلاشی بهره می‌بریم و شاهد هماهنگی و همدلی  قوه قضاییه، قوه مقننه و مجریه هستیم.
وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران شجره طیبه ای است که با خون شهدا آبیاری شده و امروز به عنوان شجره طیبه تنومند در برابر استکبار ایستاده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین مصدق عنوان کرد: تمام ارکان حاکمیتی جمهوری اسلامی اعم از نظام قانون گذاری، نظام اجرایی و قانون اساسی به تعبیر دیگر همه ارکان حاکمیت در نظام جمهوری اسلامی بر مبنای ایثار و شهادت انجام وظیفه می‌کنند و افتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این است که از خانواده‌های شهدا تجلیل کند. ما باید خانواده های شهدا را در رفتار و عمل مقدس بدانیم.
وی ادامه داد: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب یاد شهدا کمتر از شهادت نیست. اعمال و رفتار مسئولان نباید به گونه‌ای باشد که تصور شود شهدا و آرمان های شهدا را فراموش کرده ایم. متأسفانه در طول این چهل و اندی سال در برخی از مقاطع زمانی فراموش کردن شهدا در اعمال مسئولین احساس می‌شد.
وی با طرح این پرسش که از کجا بدانیم که امروز فرهنگ شهادت و ایثار در نظام ما حاکمیت دارد گفت: یکی از مهمترین نشانه ها برای اینکه متوجه شویم فرهنگ شهادت و ایثار در نظام حاکمیت تقویت شده این است که ببینیم مسئولین و کارگزاران نظام تا چه اندازه به آرمان های شهدا پایبند هستند. این موضوع با شعار درست نمی شود.کارگزاران ما باید خود را با آرمان های شهدا و وضعیت مردم کشور تطبیق دهند و خود را به معنای واقعی کلمه خادم و خدمتگزار مردم بدانند.
معاون اول قوه قضاییه گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی باید در دانشگاه و مدارس تدریس و برای همه مردم تبیین شود. چراکه در این بیانیه برای اقشار مختلف مردم وظایف و تکالیفی تعریف شده است. بیانیه گام دوم انقلاب یک بیانیه عادی و معمولی نیست. در این بیانیه تأکید شده است که به عنوان مثال قوه قضاییه چگونه عمل کند و وظیفه ما در قبال مردم چیست و مردم چه حقوقی دارند.
حجت‌الاسلام والمسلمین مصدق عنوان کرد: مسئولان باید در چارچوب وظایف و اختیاراتی که دارند عمل کنند. حقوقی در بیانیه گام دوم تعریف شده که تبیین این حقوق وظیفه مسئولان است.
استاندار فارس هم در این مراسم اظهار داشت: شهدای حقوقدان نقش برجسته ای در تاریخ ایثار و شهادت در هشت سال دفاع مقدس و پس از آن برعهده داشته اند و خون آنها ضامن ادامه حیات و سربلندی کشور شد.
وی بیان داشت: اگر امروز ایران در منطقه خاورمیانه و شرق مدیترانه و حتی در سراسر جهان حرف های بسیاری برای گفتن دارد مدیون شهدا و خانواده های شهدا است و امیدواریم با یاد و خاطره شهدا و ادامه دادن مسیر شهدا بتوانیم اهداف و آرمان‌های انقلاب شکوهمند اسلامی را محقق کنیم.
رئیس کل دادگستری فارس نیز گفت : این یادواره با هدف ترویج و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، به ویژه نسل جوان انقلاب برگزار شد.
حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی ادامه داد:طبق فرمایش های مقام معظم رهبری، فضیلت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست.هیچ راهی برای جاودانه شدن و ماندگار شدن جز وصل خدا نیست. اگر مانند شهدا به خدا وصل شویم جاودانه خواهیم شد.
وی اضافه کرد: ما با شورای تأمین استان و سپاه فجر استان همکاری و تعامل گسترده و قابل توجهی داریم و  در زمینه آزادی زندانیان اقدامات بسیار خوبی انجام داده‌ایم و تاکنون ۱۱۸۳ زندانی در هفت مرحله آزاد شدند. هنوز هم تمام تلاش خود را به کارگرفتیم تا با کمک خیرین و تأمین اعتبارات مالی در این مسیر گام‌های محکمی برداریم.
موسوی بیان داشت: دادگستری کل استان فارس متعهد می‌شود با اجرای عدالت، با صحیح و درست کار کردن و با حرکت در خط رهبر، ادامه دهنده راه شهدا باشد. امیدواریم با انجام این اقدامات و برنامه‌های فرهنگی بتوانیم در مسیر شهدا حرکت کنیم و پایند به مسیر شهدا باشیم‌.
تجلیل از خانواده‌های شهدا و ایثارگران حقوقدان فارس، همراه با نمایشگاه و تهیه شناسنامه شهدا از دیگر برنامه‌هایی بود که در حاشیه این نشست برگزار شد.
انتهای پیام/ابراهیم عباسی