سلامت زنان در اصلاح و تامین سلامت عمومی جامعه تاثیرگذار است
سلامت زنان در اصلاح و تامین سلامت عمومی جامعه تاثیرگذار است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در آئین گشایش دهمین کنفرانس سلامت زنان که هم اکنون به میزبانی این دانشگاه در حال برگزاری است؛ سلامت بانوان را موضوعی ریشه ای خواند که توجه به آن، موجب اصلاح جامعه می شود.

به گزارش پگاه خبر؛دکتر «سید وحید حسینی» در این آئین با تقدیر از تلاش های برگزارکنندگان این رویداد علمی طی ۱۰ دوره برگزاری، توجه به محور کرونا برای این دوره از برگزاری را انتخابی مناسب دانست و گفت: بانوان بیش از نیمی از جمعیت دنیا را به خود اختصاص داده و در فعالیت های اجتماعی، نقش موثری را ایفا می کنند؛ هسته اولیه خانواده در زمینه تربیت، مراقبت و حتی امور اقتصادی نیز در مواردی بر عهده بانوان است و این مسوولیت ها موجب شده تا با استرس و مشکلات بیشتری در بحران کرونا مواجه باشند.
او با بیان مشکلات بانوان سرپرست خانوار که موجب حضور آنان در فعالیت های اقتصادی شده است، افزود: همین امر موجب شده تا این گروه از بانوان و همچنین بانوان شاغل، در دوران پاندمی کرونا در معرض خطر ابتلا به بیماری باشند.
دکتر حسینی در ادامه به شرایط فیزیولوژیک ویژه بانوان اشاره کرد که در دوران های بارداری و شیردهی، بیش از دیگران با چالش های کرونا مواجه هستند و ادامه داد: اگرچه یافته ها نشان می دهد بارداری احتمال ابتلا به کرونا را بیشتر نمی کند، اما در این دوران و به ویژه در ماه های پایانی، شدت بیماری افزایش یافته است؛ از همین رو انتخاب محور توجه به سلامت بانوان در دوران کرونا برای برگزاری این رویداد علمی را می توان انتخابی شایسته دانست که موجب جلب توجه بین بخشی به سلامت بانوان، در کنار تلاش های مجموعه سلامت کشور می شود.
به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز حمایت از سلامت بانوان به عنوان اساس خانواده و به ویژه در جامعه اسلامی، از اهمیت بالایی برخوردار بوده و در اصلاح جامعه و تامین سلامت عمومی جامعه تاثیرگذار است.
دهمین کنفرانس سلامت زنان صبح امروز، دهم آذر ۱۴۰۰، به میزبانی مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز آغاز شده و تا فردا، با ارائه سخنرانی و میزگردهای علمی به صورت آنلاین، ادامه دارد.
انتهای پیام/ابراهیم عباسی