نصب دوربین های ثبت تخلفات عاملی بسیار مهم در کاهش تصادفات است
نصب دوربین های ثبت تخلفات عاملی بسیار مهم در کاهش تصادفات است

به گزارش پگاه خبر؛مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان فارس گفت: تا پایان سال ۱۴۰۰ تعداد سامانه های ثبت تخلفات سرعت در محورهای استان به بیش از ۲۰۰ دستگاه خواهد رسید. علیرضا سیاهپور اظهار داشت: در حال حاضر تعداد ۱۵۳ سامانه دارای کد پلیس در محورهای مواصلاتی استان فعال هستند که نسبت […]

به گزارش پگاه خبر؛مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان فارس گفت: تا پایان سال ۱۴۰۰ تعداد سامانه های ثبت تخلفات سرعت در محورهای استان به بیش از ۲۰۰ دستگاه خواهد رسید.
علیرضا سیاهپور اظهار داشت: در حال حاضر تعداد ۱۵۳ سامانه دارای کد پلیس در محورهای مواصلاتی استان فعال هستند که نسبت به اعمال جریمه بر وسایل نقلیه خاطی اقدام می کنند و ۴۷ سامانه جدید نیز آماده بهره برداری بوده که در مجموع تا پایان سال جاری به بیش از ۲۰۰ دستگاه می رسد.
وی افزود: این سامانه ها قابلیت تشخیص انواع تخلفات از جمله سرعت لحظه ای غیر مجاز در محل نصب سامانه، سرعت غیر مجاز متوسط در طول مسیرها و بین دو سامانه، تخلف عدم تردد از بین خطوط و عدم رعایت فاصله طولی با خودروی جلویی را دارند.
مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان فارس با تأکید بر اجرای ثبت سرعت متوسط از ابتدای آبان ماه سال جاری در جاده های استان خاطر نشان کرد: رانندگان عزیز می بایست توجه داشته باشند که رعایت سرعت مطمئنه در محل نصب دوربین ها کافی نیست و در تمام طول مسیر، میانگین سرعت بین دو سامانه نیز محاسبه می شود.
علیرضا سیاهپور در پایان گفت: یکی از تخلفات حادثه ساز در ترددهای جاده ای تخطی از سرعت مطمئنه است که نصب دوربین های نظارتی و ثبت تخلف عاملی بسیار مهم در کاهش این تخلف محسوب می گردد.
انتهای پیام/ابراهیم عباسی