مسئولان جهت  رونق  و حمایت از تولید و اشتغالزایی جوانان  گام بردارند
مسئولان جهت  رونق  و حمایت از تولید و اشتغالزایی جوانان  گام بردارند

به گزارش پگاه خبر؛با حضور رئیس کل دادگستری استان فارس یک واحد تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی شیراز افتتاح شد و در راستای حمایت قضایی و حقوق ی از تولید و حمایت از سرمایه گذاری در استان فارس از چندین مجتمع و واحد صنعتی و تولیدی بازدید و ضمن بازدید از کارخانه روغن نباتی شیراز […]

به گزارش پگاه خبر؛با حضور رئیس کل دادگستری استان فارس یک واحد تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی شیراز افتتاح شد و در راستای حمایت قضایی و حقوق ی از تولید و حمایت از سرمایه گذاری در استان فارس از چندین مجتمع و واحد صنعتی و تولیدی بازدید و ضمن بازدید از کارخانه روغن نباتی شیراز در نشستی جداگانه به بررسی و رفع مشکلات این کارخانه و حمایت از تولید کننده و کارگران پرداخته شد.

در آئین افتتاحیه مجتمع صنعتی آلیاژ پردازش پارسه که دادستان مرکز استان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، مدیرکل امور اقتصادی، مدیرکل بازرسی استان، معاون اقشار سپاه فجر فارس، رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصاد شیراز نیز حضور داشتند از مراحل مختلف تولید این مجتمع صنعتی بازدید شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی، نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس در حاشیه بازدید از این کارخانه با بیان اینکه از اسفندماه ماه سال ۹۹ تا کنون ما شاهد رونق تولید قابل توجهی در منطقه ویژه اقتصادی شیراز بوده‌ایم، تصریح کرد: در منطقه ویژه اقتصادی کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی فعال هستند و زمین‌های واگذاری نیز همه در حال ساخت و ساز می باشند که تاکنون ۸۰۰ نفر از کارگران مشغول به کار شده‌اند.

وی در ادامه گفت: با توجه به اظهارات مدیران این کارخانه اگر حمایت اندکی از این واحد تولیدی شود کشور از واردات این نوع محصولات، بی نیاز و خودکفا خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان فارس با اشاره به اینکه همه مسئولان متولی امر باید در جهت رونق و حمایت از تولید و اشتغالزایی جوانان گام بردارند و تلاش مضاعفی نمایند ، افزود: تلاش نمائیم تا مسائل دست و پاگیر اداری در جهت رفع موانع تولید از میان برداشته شود و دستگاه قضایی استان فارس نیز با استفاده از ظرفیت های قانونی خود به این امر کمک نموده و خواهد کرد .

حجت الاسلام والمسلمین موسوی درخصوص فعالیت‌های دادگستری استان فارس نسبت به تحقق منویات مقام معظم رهبری و شعار سال بیان داشت: در ماه‌های اخیر دادگستری استان فارس با اقدامات و حمایت های قانونی از سوی دبیرخانه پیگیری سیاست های اقتصاد مقاومتی دادگستری استان ، نزدیک به ۵۰۰ واحد تولیدی را بررسی و مشکل ۵۶ واحد از آن‌ها که در معرض تعطیلی قرار گرفته بودند را شناسایی و مانع‌زدایی کردند.

وی با تاکید براینکه تمرکز دستگاه قضایی بر حمایت از واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل است، اظهار داشت: با توجه به کاهش منابع آبی و کمبود آب جهت کشاورزی ، باید به فکر توسعه صنعت استان و حمایت از سرمایه گذاری های مشروع و رونق تولید باشیم.

همچنین در جریان این بازدید دفتر کمیته‌ صیانت از اراضی صنعتی و حمایت از تولید دادگستری فارس هم در منطقه‌ی ویژه‌ اقتصادی شیراز افتتاح شد.

در حاشیه این افتتاح نیز رئیس کل دادگستری فارس بیان داشت این دفتر وظیفه‌ نظارت بر روند واگذاری اراضی صنعتی و حمایت از تولید را در منطقه‌ی ویژه‌ی اقتصادی شیراز بر عهده دارد.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی پس از این افتتاح از طرح توسعه‌ی کارخانه‌ی روغن نباتی نرگس شیرازوخطوط تولید فعلی این کارخانه بازدید کرد.
رئیس کل دادگستری فارس در جلسه‌ی رفع موانع تولید و طرح توسعه‌ی کارخانه‌ی روغن نباتی نرگس شیرازبا انتقاد از معطل ماندن ده ساله‌ی طرح توسعه این کارخانه بر ضرورت تسریع در اجرای این طرح البته با حفظ اشتغال و تولید فعلی تاکید کرد و گفت:کمیته‌ اقتصادمقاومتی دادگستری فارس نیز برای زودتر به نتیجه رسیدن این طرح از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.
انتهای پیام/ابراهیم عباسی