تعمیر ۲۹ دستگاه ترانس ولتاژ خازنی در برق منطقه ای فارس
تعمیر ۲۹ دستگاه ترانس ولتاژ خازنی در برق منطقه ای فارس

به گزارش پگاه خبر؛معاون بهره برداری شرکت برق منطقه ای استان فارس از صرفه جویی ۳۲ میلیارد و ۴۳۰ میلیون ریالی در این شرکت با تعمیر و بهینه سازی ۲۹ دستگاه ترانس ولتاژ خازنی خبر داد و بیان داشت : از آنجا که در سطوح ولتاژ بالا استفاده از ترانسفورماتور ولتاژ مغناطیسی، بسیار حجیم و […]

به گزارش پگاه خبر؛معاون بهره برداری شرکت برق منطقه ای استان فارس از صرفه جویی ۳۲ میلیارد و ۴۳۰ میلیون ریالی در این شرکت با تعمیر و بهینه سازی ۲۹ دستگاه ترانس ولتاژ خازنی خبر داد و بیان داشت : از آنجا که در سطوح ولتاژ بالا استفاده از ترانسفورماتور ولتاژ مغناطیسی، بسیار حجیم و سنگین شده و گران تمام می‌شود از ترانسفورماتور ولتاژ خازنی استفاده می‌شود.
دکتر مهدی توکلی با تشرح عملیات انجام شده برای تعمیر و بهینه سازی ۲۹ دستگاه ترانس ولتاژ خازنی در شرکت برق منطقه ای استان فارس افزود: در این عملیات با نظر مهندسان و کارشناسان برق تعدادی از دستگاههای یاد شده در پست های ۶۶ و ۲۳۰ کیلوولت اسقاط شد تا ۲۹ دستگاه ترانس ولتاژ خازنی (CVT)بهینه سازی شود.
دکتر توکلی در ادامه افزود:با توجه به صرف هزینه قابل توجه جهت جایگزینی CVT های معیوب و غیر قابل استفاده ( اسقاط ) با ارائه طرحی ابتکاری نسبت به بازیابی و رفع اشکالات تجهیز مذکور اقدام گردید و پس از انجام تست های لازم مجددا آماده بهره برداری و در شبکه مورد استفاده قرارگرفت.
وی اضافه کرد : اجرای این طرح باعث صرفه جویی قابل توجه حدود ۳۲ میلیارد و ۴۳۰ میلیون ریالی شده است که در هزینه های تامین کالا و استفاده بهینه از تجهیزات موجود در راستای مدیریت دارایی های شرکت برق منطقه ای فارس اعمال شده است.
این مقام مسوول یاد آور شد :
این پروژه برای نخستین بار در این شرکت انجام گردید.
مزیت CVT در حجم کمتر و ارزانتر بودن آن است ضمن آنکه از آن می‌توان به عنوان وسیله‌ای در مخابرات شبکه قدرت نیز از آن استفاده کرد.
انتهای پیام/ابراهیم عباسی