هنرمند متعهد با ابزار هنرصدای انقلاب را به تمام نقاط جهان برساند
هنرمند متعهد با ابزار هنرصدای انقلاب را به تمام نقاط جهان برساند

به گزارش پگاه خبر؛مدیرکل صداوسیمای مرکز فارس،سیدتقی سهرابی،امروز (یکشنبه ۷ آذر) در مراسم اختتامیه همزمان سه جشنواره دفاع مقدس شامل پنجمین جشنواره ملی «فانوس»، چهارمین جشنواره استانی «ترنم فتح» و سومین جشنواره استانی تئاتر «سنگر» که در تالار همایش های شهر شورای شهر شیراز برگزار شد، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب، چراغی است که می […]

به گزارش پگاه خبر؛مدیرکل صداوسیمای مرکز فارس،سیدتقی سهرابی،امروز (یکشنبه ۷ آذر) در مراسم اختتامیه همزمان سه جشنواره دفاع مقدس شامل پنجمین جشنواره ملی «فانوس»، چهارمین جشنواره استانی «ترنم فتح» و سومین جشنواره استانی تئاتر «سنگر» که در تالار همایش های شهر شورای شهر شیراز برگزار شد، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب، چراغی است که می ‌تواند مسیر را روشن کند.
مدیرکل صداوسیمای مرکز فارس افزود: بیانیه گام دوم انقلاب، ورود به مرحله دوم خودسازی، جامعه ‌پردازی و تمدن‌ سازی است و وظیفه هنرمند متعهد در این مرحله باید با ابزار هنر صدای انقلاب را به تمام نقاط جهان برساند.
وی اضافه کرد: هنرمند متعهد برای تولید پیام متعالی در قالب هنر باید رسالت هنر خود را بشناسد و از جامعه با ابزار هنر مطالبه کند و هنرمند متعهد در قبال جامعه خود بی ‌تفاوت نیست که این از آموزه ‌های قرآن و دین اسلام است.
سهرابی با اشاره به نقش هنرمند در بحث جامعه ‌پردازی گفت: هنرمند در این خصوص باید جامعه خود را بشناسد و زیبایی‌ های انقلاب را به نحو مطلوب بیان کند تا در مقابل هجمه‌ های فراوان و دسیسه‌ های رسانه ‌ای با ابزار هنر ظرفیت‌های خود را بیان کند.
وی ادامه داد: شهید «آوینی»، نمونه هنرمند متعهد است که هدف خود را پیدا کرد و هنرمند کسی است که صیقل‌ دهنده اسلام ناب است و در مقابله با ستمگران و زورگویان لحظه‌ ای از پا نمی ‌نشیند.
سهرابی تصریح کرد: انقلاب ما تنها انقلابی است که رسالت و مسئولیت آن به صورت جهانی تعریف شده و هنرمند متعهد نیز باید جهانی عمل کند زیرا هنر زبان مشترک تمامی انسان ‌هاست و هنرمند متعهد انقلابی برای رساندن پیام آزادی‌ خواهی، توحید و مقابله با شیطان از زبان هنر استفاده می‌ کند.
انتهای پیام/ابراهیم عباسی