سد سازی بدون توجه‌ به کانال های انتقال آب غیرمنطقی است
سد سازی بدون توجه‌ به کانال های انتقال آب غیرمنطقی است

به گزارش پگاه خبر؛دکتر محمد هادی ایمانیه در دیدار مدیران وزارت نیرو در استان با بیان اینکه موضوع دسترسی به آب های ژرف در استان باید مورد مطالعه دقیق قرار گیرد، اظهارداشت: مسئله انتقال آب از خلیج فارس از موضوعات مهمی است که باید با در نظرگرفتن نظرات کارشناسان و اساتید صاحب نظر، در خصوص […]

به گزارش پگاه خبر؛دکتر محمد هادی ایمانیه در دیدار مدیران وزارت نیرو در استان با بیان اینکه موضوع دسترسی به آب های ژرف در استان باید مورد مطالعه دقیق قرار گیرد، اظهارداشت: مسئله انتقال آب از خلیج فارس از موضوعات مهمی است که باید با در نظرگرفتن نظرات کارشناسان و اساتید صاحب نظر، در خصوص آن تصمیمات مدیریتی بگیریم.

نماینده عالی دولت در استان فارس به مسئله بارور کردن ابرها برای بارش باران اشاره کرد و ادامه داد: باید جدیدترین فناوری ها در این حوزه مورد بررسی قرار گرفته و برای کمک به تامین آب استان مورد استفاده قرار گیرد.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه برای حل مشکلات آب استان باید پیشنهادات کارشناسانه مطرح و بررسی شود، گفت: تغییر نوع کشت، گسترش کشت های گلخانه ای و تاکید بر گیاهان دارویی از جمله راه کارهای مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی است.

وی با تاکید بر اینکه نیازمند نهضت آبخیزداری و آبخوان داری در استان فارس هستیم، ادامه داد: متاسفانه در سالهای گذشته به سدسازی توجه زیادی شده است ولی در زمینه تاسیس کانال های انتقال آب به مراکز‌ مصرف توجه خاصی نشده است.

استاندارفارس تصریح کرد: سد سازی بدون توجه‌ به کانال های انتقال آب رفتاری غیرمنطقی محسوب می شود، زیرا باعث افزایش تبخیر آب و محروم شدن مناطق پایین دست از حقابه طبیعی است.

وی به مصرف بالای آب در کشور و لزوم اختصاص بخشی از اعتبارات را برای تحقیقات زودبازده اشاره کرد و گفت: توجه به کارهای علمی و پژوهشی و تجربیات موفق در سطح دنیا می تواند راهکاری مناسب برای عبور از شرایط سخت خشکسالی و مدیریت بهینه مصرف آب باشد.

استاندارفارس با بیان اینکه باید پیوست امنیتی موضوع آب استان باید تهیه شود، اظهارداشت: هر کاری برای خروج از بحران تا تابستان سال بعد و برای خروج از تنش تا تابستان دو سال دیگر انجام شود.

دکتر ایمانیه با تاکید بر اهمیت تکمیل فاضلاب شهرهای استان فارس، افزود: با توجه به سودآوری قطعی تصفیه فاضلاب، زمینه لازم برای حضور سرمایه گذاران در زمینه تکمیل و ساخت تصفیه خانه های فاضلاب شهرهای استان فراهم شود.
انتهای پیام/سمیه یگانه