لوله‌های کامپوزیتی شبه فولادی برای اولین باردر فارس تولیدشد
لوله‌های کامپوزیتی شبه فولادی برای اولین باردر فارس تولیدشد

یک واحد صنعتی در فارس، با تولید نسل جدیدی از لوله‌های کامپوزیتی، بیست و پنجمین محصول خود در صنعت آب و فاضلاب را به بازار معرفی کرد.

به گزارش پگاه خبر؛مدیر بازاریابی این واحد صنعتی گفت:لوله‌ های بای اکسیال شبه فولادی هستند که جایگزین لوله‌های فلزی در صنعت شدند.
محمد پور گفت: استحکام مکانیکی بالا، مقاوم بودن به خوردگی با مواد شیمیایی و اسید و باز، عمر مفید ۵۰ ساله از ویژگی‌های رقابتی این نسل از لوله‌ها با لوله‌های فلزی است.
وی افزود:ویژگی‌های این لوله سبب شده تا این محصول، بویژه در شرایط تحریم، گزینه مناسب برای جایگزینی لوله‌های خاص تیتانیوم، مونل و انواع لوله‌های فولادی خاص باشد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر بزرگ‌ترین بازار هدف این لوله‌ها، صنعت آب و فاضلاب است، افزود:لوله جدیدی در دست طرح و تولید دارند که در صنایع نفت و گاز قابل استفاده خواهد بود و با تولید این محصول، این شرکت برای اولین بار در ایران خواهد بود که از این روش اسفاده خواهد کرد.
مدیر مرکز تکنولوژی این واحد صنعتی هم گفت، اتکا به توان داخل و بومی سازی دانش این نوع محصولات، و در کنار آن، مرکز تکنولوژی بسیار پیشرفته این واحد صنعتی که در رقابت با دو مرکز تکنولوژی در نروژ و آمریکا ست، سبب شده، این نسل از لوله‌ها به کشور‌های دورتر از خاورمیانه از جمله رومانی، کشور‌های آسیای شرقی هم صادرات داشته باشد.
به گفته الهامیان، استحکام مکانیکی این لوله‌ها در برخی راستا‌ها تا ۲ برابر فولاد و از نظر وزنی هم، به یک چهارم وزن لوله‌های فلزی مشابه می‌باشد که حمل و نصب آسان، کاهش هزینه‌ها را در بر دارد.
الهامیان افزود: با توجه به شرایط خشکسالی و بحران آب در کشور، با وجود این تکنولوژی، امکان شیرین سازی آب دریا و انتقال سریع آب به مشهد، اصفهان، شهرکردو شیرا ز در توان این واحد صنعتی می‌باشد.
به گفته مدیر مرکز تکنولوژی این واحد صنعتی گفت: اتکا بر دانش بومی و دارا بودن پیشرفته‌ترین مرکز تکنولوژی کامپوزیت در این واحد صنعتی بعد از نروژ و آمریکا، بازار صادرات این محصول را از مرز‌های خاورمیانه فراتر برده و تا رومانی و آسیای شرقی صادرات این لوله‌ها انجام می‌شود.
این واحد صنعتی با ۱۳ خط تولید توان تولید سالانه دوهزار و ۲۰۰ کیلومتر لوله با قطر ۲ونیم میلیمتر تا ۴متر را دارد.

انتهای پیام/