نیروهای انقلابی و توانمند در انتصابات مَد نظر قرار بگیرند
نیروهای انقلابی و توانمند در انتصابات مَد نظر قرار بگیرند

دبیر جامعه روحانیت شیراز با بیان اینکه تغییر و تحول در مدیریت‌ها به نحو مطلوب و با مدیران انقلابی و ارزشی از انتظارات روحانیت است، تاکید کرد: البته نباید مدیران اتوبوسی عوض شوند اما برخی از مدیران هستند که اعتقادی به ارزش‌های انقلاب ندارند و باید نیروهای انقلابی و توانمند در انتصابات مورد نظر قرار بگیرند.

به گزارش پگاه خبر؛حجت‌الاسلام و المسلمین محی‌الدین طاهری در نشست جامعه روحانیت که پیش از ظهر امروز با حضور امام جمعه شیراز و استاندار فارس برگزار شد، اظهارداشت: در ۶ ماه پایانی سال گذشته و ابتدای امسال دولت قبل ۱۳۵ هزار میلیارد تومان از بانک مرکزی استقراض داشته؛ ۵۵۰ هزار میلیارد تومان بدهی دولت است که باید در این دولت پرداخت شود.
وی با بیان اینکه تورم در مدت ۶ ماه تا یک سال خود را نشان می‌دهد، گفت: امسال دولت می‌توانسته ۹۰ هزار میلیارد تومان اوراق چاپ کند که ۸۰ هزار میلیارد تومان در دولت قبل چاپ شده و برای این دولت فقط ۱۰ هزار میلیارد تومان باقی مانده است.
دبیر جامعه روحانیت شیراز با بیان اینکه روحانیون باید به این مسائل آگاهی داشته باشند، افزود: این دغدغه را همه داریم که باید تورم کنترل شود اما تورم و دیگر مشکلات اقتصادی در این دولت ایجاد نشده است.
وی با بیان اینکه تغییر و تحول در مدیریت‌ها به نحو مطلوب و با مدیران انقلابی و ارزشی از انتظارات روحانیت است، تاکید کرد: البته نباید مدیران اتوبوسی عوض شوند اما برخی از مدیران هستند که اعتقادی به ارزش‌های انقلاب ندارند و باید نیروهای انقلابی و توانمند در انتصابات مورد نظر قرار بگیرند.
طاهری افزود: مدیران برای خودشان حریم امن درست نکنند، مدیری که توان شنیدن یک کلمه انتقاد را ندارند نباید مدیر باشد، در اتاق مدیران به روی مردم باز باشد اگر بخواهند انتقاد کنند و حرف بزنند بدون ترس و با جرات با مدیران صحبت کنند.
وی با بیان اینکه ساختارها و زیرساخت‌های استان باید اصلاح شود، مشکلات برق و آب در استان به زیرساخت‌ها برمی‌گردد عنوان کرد: به استان فارس ظلم شده به گونه‌ای که ۷۰ درصد از صنایع یا تعطیل است یا نیمه تعطیل و برای استان فارس ننگ است که این همه افراد تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی باشد اگر کارخانه‌ها راه بیفتد نیازی به خیریه‌ها و دستگاه‌های حمایتی نیست.
دبیر جامعه روحانیت شیراز با بیان اینکه یکی از مشکلات اساسی استان، آب است خاطرنشان کرد: استفاده از آب‌های زیرزمینی و غیرمجاز نتیجه‌اش فرونشست در استان است و تنها راهش انتقال آب از خلیج فارس به استان است.
وی تصریح کرد: استان فارس بین ۱۲ تا ۱۵ درصد غذای کشور را تامین می‌کند اما عدم صنایع تبدیلی و فرآوری سبب شده صنعت کشاورزی در استان دچار مشکل شود و مشکلات کشاورزی و روستاها سبب افزایش حاشیه‌ها در شهرها شده است‌.
طاهری با تاکید بر اتصال فارس به دریا گفت: این امر مصوبه شورای عالی امنیت است و انتظار است که این مصوبه عملی شود استانداری این معنا را با همکاری نمایندگان مجلس دنبال کند. همچنین بازرسی ادارات را انجام دهید با متخلف هم برخورد شود.
دبیر جامعه روحانیت شیراز در پایان تاکید کرد: توسعه حرم‌ها و اجرایی شدن طرح ۵۷ هکتاری از دیگر انتظارات است در دولت قبل به حرم‌ها ظلم شد انتظار است که حمایت مضاعف در این دولت از حرم‌های مطهر بشود.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی