کشت چغندر علوفه ای برای اولین بار در کازرون
کشت چغندر علوفه ای برای اولین بار در کازرون

به گزارش پگاه خبر؛مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: با توجه به تامین نیاز علوفه دام شهرستان برای اولین بار نیم هکتار از اراضی کازرون به کاشت چغندر علوفه‎‌ای پاییزه اختصاص یافته است. حمید رشیدی اظهار کرد: کشت چغندر علوفه‎‌ای پاییزه به صورت آزمایشی جهت ترویج و آشنایی کشاورزان و دامداران شهرستان در منطقه نیروگاه […]

به گزارش پگاه خبر؛مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: با توجه به تامین نیاز علوفه دام شهرستان برای اولین بار نیم هکتار از اراضی کازرون به کاشت چغندر علوفه‎‌ای پاییزه اختصاص یافته است.
حمید رشیدی اظهار کرد: کشت چغندر علوفه‎‌ای پاییزه به صورت آزمایشی جهت ترویج و آشنایی کشاورزان و دامداران شهرستان در منطقه نیروگاه این شهرستان انجام شد.
این مقام مسئول تصریح کرد: تحمل به شوری و کم آبی، داشتن قسمت‌های هوایی – برگی مناسب، کیفیت بالا غده‌های چغندر،عیار قند مناسب و ارزش غذایی با کیفیت در مقایسه با سایر محصولات علوفه ای از ویژگیهای چغندر علوفه ای است.
وی اضافه کرد: با توجه به ویژگی های چغندر علوفه ای، این محصول می تواند گزینه بسیار مناسبی برای تامین بخشی از علوفه مورد نیاز دام های منطقه به صورت علوفه تازه و سیلو در زمان های کمبود علوفه باشد.
رشیدی با تاکید بر اینکه میزان آب مصرفی چغندر علوفه ای نسبت به سایر محصولات دامی از جمله ذرت پایین تر است، افزود: با توجه به تداوم خشکسالی و کاهش منابع آب، چغندر علوفه ای می تواند جایگزین مناسبی برای ذرت باشد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون با اشاره به اینکه میزان عیار چغندرعلوفه‌ای ۱۳ است و با مصرف آن مشکلی برای دام پیش نمی‌آید بیان کرد: با اجرای این طرح بصورت پایلوت امیدوارم بتوانیم بخشی از علوفه مصرفی و مورد نیاز شهرستان و استان را در سال‌های آینده تامین کنیم.
انتهای پیام/ابراهیم عباسی