بازدید میدانی۱۳پروژه شاخص شهرستان‌های لامرد و مهر
بازدید میدانی۱۳پروژه شاخص شهرستان‌های لامرد و مهر

به گزارش پگاه خبر؛با حضور علی نیکزاد، نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، سید موسی موسوی، نماینده مردم شهرستان های لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی، معاونین استاندار فارس، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس، فرماندار، ائمه جمعه و مدیران عامل بخش خصوصی و جمعی دیگر از مسئولان ارشد کشوری، استانی و […]

به گزارش پگاه خبر؛با حضور علی نیکزاد، نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، سید موسی موسوی، نماینده مردم شهرستان های لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی، معاونین استاندار فارس، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس، فرماندار، ائمه جمعه و مدیران عامل بخش خصوصی و جمعی دیگر از مسئولان ارشد کشوری، استانی و محلی از ۱۳ پروژه شاخص شهرستان‌های لامرد و مهر بازدید میدانی انجام گرفت که در پایان این برنامه، تصمیماتی در راستای رونق و جهش تولید در پروژه‌های صنعتی و عمرانی این دو شهرستان، مصوب شد.

سید موسی موسوی، نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی در ابتدای این برنامه ضمن خوشامدگویی به نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ایران و هیات همراه و جمعی دیگر از نمایندگان مجلس و مسئولان ملی و استانی، ارتقاء صنعت و تولید دو شهرستان لامرد و مهر لازم و ضروری دانست و در این باره مطرح کرد: در عرصه تولید به ویژه صنعت لازم است برنامه‌ریزی‌ها به صورت کاربردی باشد تا بتوانیم قابلیت‌های مختلف را احصا نماییم و از پروژه موجود و در حال ایجاد بهره‌برداری کنیم.

علی نیکزاد، نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در این برنامه ضمن گرامیداشت هفته بسیج و ایراد سخنرانی در رابطه با اهمیت مصوبات جلسات مختلف در کشور، مطرح کرد: تصویب مصوبات اهمیت دارد اما اینکه اجرایی بشود بسیار اهمیت دارد.

علی نیکزاد با اشاره به اینکه برخی‌ها تلاش داشتند نه تنها دولت بلکه نظام را به ناکارآمدی متهم و معرفی کنند، اضافه کرد: هیچ بهانه‌ای به منظور کار کردن برای مردم وجود ندارد.

علی نیکزاد در رابطه با بازدید خود از مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب در جریان آخرین وضعیت تولید در بزرگ ترین و مدرن ترین کارخانه آلومینیوم کشور قرار گرفت و در این زمینه اظهار داشت: از تلاش های مدیریت مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب که اشتغالزایی هزار و هفتصد نفر از جوانان متخصص را در مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب بر عهده دارند، تقدیر می‌کنیم و این نیز یک دستاورد بسیار مهم و ارزشمند برای این کارخانه بزرگ است.

محمود رضایی‌کوچی، معاون امور هماهنگی عمرانی استانداری فارس در رابطه با اهمیت این بازدید، گفت: در این برنامه از ۱۳ پروژه شاخص و محرک توسعه در این منطقه که در پس‌کرانه‌های خلیج‌فارس واقع شده است، بازدیدی خوبی انجام گرفت که دستیابی به نتایج مطلوب نه تنها برای این شهرستان‌ها بلکه برای استان و حتی کشور اهمیت دارد.

رضایی‌کوچی با اشاره به پروژه‌های متعدد این منطقه در حوزه صنعت و امور عمرانی، بیان داشت: در حوزه حمل و نقل به ویژه راه‌های جاده‌ای، پروژه آبرسانی و انتقال آب از دریا، نیروگاه‌های برق و … ما عقب هستیم که تعلل در پیشبرد آن، خسارات غیرقابل جبران و سایر مسائل اجتماعی را به همراه خواهد داشت.

ساسان مبینی دهکردی، معاون امور هماهنگی اقتصادی استان فارس با بیان اینکه پروژه‌های این منطقه در اقتصاد محلی، منطقه‌ای و ملی تاثیرگذار است، مطرح کرد: زیربنای پروژه‌های اقتصادی، زیرساخت‌های لازم عمرانی است تا بتوانیم به رشد ۸ درصدی تولید ناخالصی ملی برسیم.

مبینی دهکردی با اشاره به منطقه ویژه اقتصادی و شهرک‌های صنعتی، اظهار داشت: از مشکلات حوزه زیرساخت، مشکل آب و برق است که با تأمین آن به جذب سرمایه‌گذار و تقویت تولید منجر خواهد شد.

حمیدرضا ایزدی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس هم در بخشی از برنامه با تاکید بر اهمیت نیاز بسیار جدی آب و برق در راستای جهش تولید در بخش صنعت، مطرح کرد: سرمایه‌گذاری صورت گرفته در زمینه صنعت شهرستان‌های لامرد و مهر باعث استفاده از توانمندی‌های داخلی و کاهش وابستگی به شرکت‌های خارجیم، رونق تولیدات داخلی، جلوگیری از خام فروشی، بهبود وضعیت محیط زیست، ارزآوری و ارزش افزوده و همچنین توسعه مناطق محروم و ایجاد اشتغال به ویژه برای جوانان فارغ‌التحصیل دانشگاهی خواهد شد.

ایزدی با بیان اینکه در آینده با توجه به جهش صنعتی استان فارس نیاز جدی به آب داریم، گفت: لازم است واحدهای صنعتی پیگیر این موضوع باشند اما این مطلب مهم است که یکی از مواردی که در افق صنعتی استان دیده شده تامین آب واحدهای صنعتی است.

در این بازدید از پروژه‌های مختلف دو شهرستان از جمله بیمارستان ۳۲ تخت‌خوابی گله‌دار، ورزشگاه شهدای صنعت نفت شهرستان مهر، شهرک صنعتی مهر، پالایشگاه پارسیان با تمرکز بر نیروگاه ۱۰۰ مگاواتی، پالایشگاه استحصال اتان، آزادراه لامرد_پارسیان، ورزشگاه شهید سلیمانی شهرستان لامرد، پروژه انتقال آب از دریا، شهر جدید تابناک، پروژه راهسازی لامرد_خنج، نیروگاه ۹۳۰ مگاواتی لامرد و کارخانه آلومینیوم جنوب بازدید میدانی انجام گرفت که در بخش پایانی برنامه در یک جلسه ویژه در فرمانداری شهرستان لامرد، موارد بازدید شده مورد بررسی قرار گرفت که مصوباتی متعدد در جهت تسهیل و تامین نیازها و اعتبارات بخش تولید و صنعت به تایید جمع حاضر جهت اجرا در مدت زمان مشخص رسید.
انتهای پیام/ابراهیم عباسی