کلمات کتاب می توانندآبی آسمان و بی انتهایی عشق به معبود را نشان دهند
کلمات کتاب می توانندآبی آسمان و بی انتهایی عشق به معبود را نشان دهند

کلمات رنگین کتاب می توانند آنقدر جهان شمول باشند تا آبی آسمان و بی انتهایی عشق به معبودی که خاتم رسولان (ص) را با کتابی ارزشمند و نورانی بر ما عرضه داشت تا تایید کننده این رسالت برای مخلوقات اهل تفکر باشد.

به گزارش پگاه خبر،«صابر سهرابی»،  امروز (یکشنبه ۳۰ آبان) در مراسم رونمایی کتاب تقریظ شده توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که به صورت آنلاین برگزار شد و در مراسم استانی این تقریظ که در سالن «شهید امامی» استانداری فارس برگزار شد، با اشاره به اینکه هفته کتاب و کتابخوانی را به عاشقان حوزه فرهنگ و هنر تبریک عرض می کنم، گفت: امسال برنامه های هفته کتاب با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پر کنیم»، آغاز شد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به اینکه امروز در ۲ بخش برگزار می شود که بخشی از آن رونمایی از کتاب تقریظ شده حوزه دفاع مقدس توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است، اظهار کرد: این برنامه به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می شود و به پاسداشت فرهنگ ایثار و شهادت و گسترش فرهنگ مطالعه و نشر خدمت دوستان هستیم.
دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس با یادآوری این مطلب که سخن گفتن از کتاب و کتابخوانی مقوله ای عمیق و تامل برانگیز است، اضافه کرد: هفته کتاب همیشه بهانه ها را برای ما مردمان عاشق کتاب و کتابخوانی هموار می کند.
وی با اشاره به اینکه کتاب هایی که نشان دانایی و مانایی را برای مردمان هر زمان به ارمغان می آورند، افزود: هر چند کلمات رنگین کتاب در زمان و مکان معنایی دیگر گونه می یابند و می توانند آنقدر جهان شمول باشند تا آبی آسمان و بی انتهایی عشق به معبودی که خاتم رسولان (ص) را با کتابی ارزشمند و نورانی بر ما عرضه داشت تا تایید کننده این رسالت برای مخلوقات اهل تفکر باشد.
این مقام مسئول تاکید کرد: اما زیباتر آنکه نشان های کتاب را با دانایی هایی از جنس عشق و معرفت گره بزنیم تا رنگی جدید از معرفت ایثار و شهادت به خود بگیرد، مسیری که با کلمات نمی توان به مفهوم واقعی آن پرداخت و تفسیری در خور زمان برای آن تعریف کرد که این مقوله از عشق سرشار است و نشانه های عطر حضرت خداوندی را با خود دارد.
سهرابی گفت: از خود گذشتن فراتر از واژه هاست و کسانی که تلاش دارند تا با هر بهانه ای ردپای معرفت را در دنیای فانی زنده نگاه دارند خود ایثارگران راه عشق هستند.
وی با اشاره به اینکه امروز گاه آن است تا فرصتی بسازیم تا قدردان بی کرانگی و قلم نورانی نویسندگانی از همین جنس باشیم، افزود: اول مادری که نوشتن را بر لوح سینه شهیدان خود نوشت تا رمز خداشناسی را درک کنند و راه معبود را به زیبایی تفسیر کنند و دوم نویسنده ای عزیزه و ارزشمند که قلم روان و روح متعالی اش پرچم دار معرفت شهادت است و دنباله رو عاشقانی دل سوخته است که هرکدام فخر شیراز و استان فارس است.
سهرابی اظهار کرد: تبریک به شیراز و شیرازیان که شما رهروان راه علم هستید و راه عشق و ایثار را می شناسید، امید آن داریم توانسته باشیم مسیر دانایی را با کتاب و کتابخوانی جان ببخشیم و راه را برای آیندگان این دیار هموار سازیم تا کلمات را به زمان واسپارند و نسل های آتی ما را پر بار کنند.
انتهای پیام/ابراهیم عباسی