آمار غیرواقعی ایجاداشتغال آفت مدیریت درکشوراست
آمار غیرواقعی ایجاداشتغال آفت مدیریت درکشوراست

به گزارش پگاه خبر؛رئیس هیئت‌مدیره کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان فارس پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت ۲۹ آبان‌ماه سالروز تصویب قانون کار اظهار داشت: وجود کارگزاری‌های تامین اجتماعی هیچ نفعی برای جامعه تحت پوشش تامین اجتماعی نداشته است و ما از سازمان تامین اجتماعی درخواست داریم کارگزاری‌ها را حذف کند. مهرزاد مویدی […]

به گزارش پگاه خبر؛رئیس هیئت‌مدیره کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان فارس پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت ۲۹ آبان‌ماه سالروز تصویب قانون کار اظهار داشت: وجود کارگزاری‌های تامین اجتماعی هیچ نفعی برای جامعه تحت پوشش تامین اجتماعی نداشته است و ما از سازمان تامین اجتماعی درخواست داریم کارگزاری‌ها را حذف کند.

مهرزاد مویدی با تاکید بر اینکه آمار غیرواقعی آفت مدیریت در کشور است، عنوان کرد: آمارهایی که از ایجاد اشتغال در فارس ارائه می‌شود با میزان بیکاری همخوانی ندارد و در حال حاضر بسیاری از کارگاه‌‌ها در منطقه ویژه اقتصادی و شهرک‌ صنعتی غیرفعال هستند.

وی بیان کرد: وجود شرکت‌های پیمانکاری در شرکت‌ها که در واقع نقش یک واسطه و دلال را بین مدیریت آن شرکت و کارگران آن ایفا می‌کنند اصلا درست نیست و آنها یا دارند درصد خود را از کارفرما دریافت می‌کنند یا بخشی از حقوق کارگر را برمی‌دارند که در هر دو صورت ظلم به جامعه کارگری است.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان فارس نیز در این مراسم با بیان اینکه ۹۷ درصد بانک رفاه کارگران متعلق به کارگران و ۳ درصد سهم دولت است اما دولت مدیریت کامل این بانک را برعهده گرفته است، اظهار داشت: ۹ شهر فارس از جمله سروستان، قادرآباد، خرامه، زرین‌دشت، خنح، قیر، فراشبند و غیره بانک رفاه کارگران ندارد و بانک هم می‌گوید برای ما صرفه اقتصادی ندارد که در این شهرها شعبه راه‌‌اندازی کنیم و برای این موضوع باید چاره‌ای اندیشیده شود.

علی راستگو با اشاره به پیشرفت فیزیکی  ۴۵ درصدی درمانگاه تامین اجتماعی زرقان، گفت: هزینه‌ای که خیران برای ساخت این درمانگاه پرداخت کرده بودند تمام شده و لازم است که دولت برای تکمیل این درمانگاه کمک کند.

وی با اشاره به نبود درمانگاه در شهر صدرا گفت: بیماران برای دریافت خدمات درمانی باید فاصله ۱۵ کیلومتری را تا شیراز  طی کنند و پس ساخت درمانگاه در این شهر نیز از خواسته‌‌های بحق جامعه کارگری ساکن در این شهر است.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی فارس با اشاره به بدهی ۴۵۰ هزار میلیارد تومانی دولت به صندوق تامین اجتماعی و لزوم پرداخت آن عنوان کرد: یکی از خواسته‌های به‌حق جامعه کارگری و بازنشستگی رایگان‌شدن درمان است.

انتهای  پیام/ابراهیم عباسی