عدم تناسب بین منابع و مصارف از چالش‌های تامین اجتماعی فارس است
عدم تناسب بین منابع و مصارف از چالش‌های تامین اجتماعی فارس است

به گزارش پگاه خبر؛مدیرکل تامین اجتماعی فارس،ابراهیم کشاورز پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت ۲۹ آبان‌ماه سالروز تصویب قانون کار اظهار داشت: در استان فارس ۶۳ هزار کارگاه فعال داریم و براساس برآوردها ۴۰ درصد فرار بیمه‌ای در این استان رخ می‌دهد که نمایندگان مجلس برای جلوگیری از این موضوع باید فکری بکنند. وی […]

به گزارش پگاه خبر؛مدیرکل تامین اجتماعی فارس،ابراهیم کشاورز پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت ۲۹ آبان‌ماه سالروز تصویب قانون کار اظهار داشت: در استان فارس ۶۳ هزار کارگاه فعال داریم و براساس برآوردها ۴۰ درصد فرار بیمه‌ای در این استان رخ می‌دهد که نمایندگان مجلس برای جلوگیری از این موضوع باید فکری بکنند.

وی با بیان اینکه بدهی کارفرمایان به تامین اجتماعی فارس ۱۲۰۰ میلیارد تومان است و همین موضوع نیز به معضلی برای ارائه خدمات به بیمه‌شدگان تبدیل شده است، عنوان کرد: کارفرمایان بدحساب مطالبات سازمان تامین اجتماعی را جزء موانع تولید می‌دانند این در حالی است که براساس محاسبات حسابداری در بدترین حالت ۱۰ درصد هزینه تولید حق کارگر است و تنها ۳ درصد از هزینه‌های یک کارگاه تولید برای حق بیمه خرج می‌شود.

کشاورز عدم تناسب بین منابع و مصارف را یکی از چالش‌های تامین اجتماعی فارس عنوان و بیان کرد: هزینه‌های این سازمان ماهانه ۱۲۰۰ میلیارد تومان است اما وصولی ما از دریافت حق بیمه‌ها ۸۰۰ میلیارد تومان است و برای جبران ۴۰۰ میلیارد تومان باقی مانده از استان‌های دیگر کمک می‌گیریم.

وی با بیان اینکه ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در استان فارس تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که شامل ۴۸٫۴ درصد جمعیت فارس است، اظهار داشت: با وجود کرونا ۵ درصد افزایش بیمه‌ای داشته‌ایم.

مدیرکل تامین اجتماعی فارس با اشاره به رشد ۱۵ درصدی مستمری بگیران در این استان دلیل آن را مهاجرپذیری این استان عنوان و بیان کرد: به دلیل مهاجرپذیری استان فارس بسیاری از افراد بعد از بازنشستگی پرونده خود را به این استان منتقل می‌کنند و همین موضوع نیز بار تعهدات فارس را برای پرداخت مستمری بازنشستگی زیاد کرده است.

کشاورز با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی فارس ماهانه ۸۰۰ میلیارد تومان مستمری، ۸۰ میلیارد تومان بیمه بیکاری، ۲۰ میلیارد تومان غرامت دستمزد و پاداش ازدواج و سایر هزینه‌ها و ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه درمان پرداخت می‌کند، گفت: از ابتدای کرونا تاکنون نزدیک به ۳۰ میلیارد تومان غرامت دستمزد به بیمه‌شدگان مبتلا به کرونا پرداخت کرده‌ایم.

مدیرکل تامین اجتماعی فارس با بیان اینکه تامین اجتماعی فارس ۳۶ شعبه رسمی، ۲۵ شعبه اقمارثی و ۱۵ کارگزاری فعال دارد، افزود: شعبه ۶ تامین اجتماعی شیراز از هفته گذشته به صورت آزمایشی آغاز به کار کرده و شعبه تامین اجتماعی صدرا نیز به زودی افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی